Sprocatti sprinter, schijfremmen, costom overbrenging

Home Forums Perso’s Projecten Sprocatti sprinter, schijfremmen, costom overbrenging

This topic contains 135 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by Frankp 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 136)
  • Gebruiker
  • #495796

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Die bandjes zien er strak uut! Daarnaast is dubbele schijfrem ook een leuk projectje.

    #495797

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    hansieb :
    Die bandjes zien er strak uut! Daarnaast is dubbele schijfrem ook een leuk projectje.

    Vond ik ook allen wil graag het verschil zien met een binnenband.

    Heb helaas zelf geen binnenband liggen

    #495798

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    Die bandjes heb ik ook om mijn 14 spaaks, lekker breed!

    Ik heb m’n brommer nu niet in de buurt dus kan geen foto voor je maken. Ik zal even kijken of ik in de archieven nog iets voor je heb. :thumb

    edit:

    hoop dat je hier wat aan hebt:


    #495842

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    Update
    Heb ben gister weer even aan het hobbyen geweest en aanschouw:


    Voorwiel is klaar.(schijven staan uiteraard even ver uit het midden(33mm)

    Ook heb ik mijn kroonplaten aangepast(de opvallende kijker zal wat geks zien)

    Binnenkort meer!

    #495548

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    update:
    Eindelijk weer eens tijd gehad om teverspanen, zoek de verschillen:

    #448195

    QuicklyHeizer
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Die stuur is supervet!!!

    #496232

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    Gistermiddag weer verder gegaan met de adapters. Was nog meer werk dan ik dacht. Her resultaat mag er echter wezen.

    Het uiteindelijke gewicht is 735g geworden, terwijl de stalenversie 2330g! woog.
    Verschil van maar liefst 1595g! Het totaal gewicht van de velg(zonder band) komt hiermee op ongeveer 5.2 kg.


    Het voorwiel is nu klaar. Hij is voorzien van 2 remschijven en tubeless.

    Nu kan ik dus naar het volgende project.

    Mocht iemand benieuwd zijn naar hoeveel tijd dit kost.
    Met het draaien van de adapters ben ik ongeveer 8 uur bezig geweest.
    Het boren en tappen(viel vies tegen) ben ik ongeveer 4 uur bezig geweest.
    Tubeless maken van de velg ongeveer 1 uur.

    #491866

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    UPDATE
    Al een hele tijd niet bezig geweest. Zit in de examen tijd dus vrije dagen zijn er niet veel.
    Ik hoop binnenkort weer even verder te kunnen.

    Echter vondt ik dit wel een update waard, heb namelijk een paar nette(al zeg ik het zelf) klauwen gevonden, uit het verre China.

    Nu zou je zeggen, hoe moeilijk kan het zijn.
    Het is echter een behoorlijke zoektocht om een 2 klauwen voor zowel links als rechts te zoeken.
    Zonder dat je bij gigantische motor klauwen uitkomt.

    En ik wou perse symmetrische klauwen:’)

    Aan de voorkant passen ze perfect.

    Achter zul er nog een paar mm’s af moeten. Toch ben ik zeer tevreden.



    Let vooral op de bevestiging en de ontluchtingen

    #496753

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    UPDATE
    Vandaag weer verder gegaan met de adapters. Ze zijn KLAAR.

    Bekijk en oordeel:(kreeg ze helaas niet beter op de foto. Foto van de losse adapter volgt.

    Binnenkort de bevestiging maken.

    #496754

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Leuk werk frank xiet er goed uit.
    Wel was ik persoonlijk voor iets ander model remschijven gegaan want deze zijn mij net te oudbollig ghehe..

    #497383

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    tijd geleden alweer. inmiddels ook een nieuwe hobby opgepakt namelijk een 3D printer.

    Inmiddels al een aantal onderdelen voor een brommer uitgeprint(tezien in Frezz2.0 perso). Geprint uit speciaal plastic wat tegen benzine kan.

    Ik heb zelf wat betreft de brommer vrijwel stil gestaan. Het wachten was het vooral op een setje carters wat ik had besteld. Aanschouw:

    Binnenkort dus weer verder met het project en hopelijk de schijfremmen afmaken. Dit kan met de combinatie van de 3d printer perfect. Zo kan ik onderdelen printen om te kijken of ze gaan passen voor het maken. Dit scheelt hoop tijd en werk.

    #497366

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Die 3d printer is echt gaaf. Welk model heb je?
    Heb je je aangemeld bij 3DHubs? Dan kan je mooi je printer aanbieden voor verzoeken en verdien je er geld mee 😉

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #497384

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    @flick geen:thumb heb hem volledig zel gebouwd, afmeldingen van 700×1000 en ong. 600 hoog. Ben nog steeds aan het ontwikkelen en verbeteren. Vind hem persoonlijk nog niet goed genoeg. Liggen al een aantal updates tewachten.

    Zo kan hij nu maar 200×200 bij een hoogt van 300 printen. Uiteindelijk is de bedoeling om parts van 400x400x300 te kunnen printen met een dual Extruder.

    #497367

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Mooie printer Frank! Als ik dat eerder had geweten had ik het door je laten printen (A) had laatst een groot project maar heb het nu al geheel uit hout gemaakt 😛 , hoeveel kost het om het bij jou te laten maken als ik mag vragen? Heb nog wel 2 dingetjes om te laten drukken voor dat project

    #497432

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    update:
    sinds de komst vanaf sprocatti heb ik niet meer stil gezetten. Vooral wat design werk voor de schijfremmen. Zo heb ik voor zowel de voorkant als achterkant de remklauw bevestiging gemaakt. Het mooie is dat ik deze kan uitprinten of het past, aanschouw:D:D

    Er zijn nog wat kleine aanpassingen nodig maar het grote deel is klaar. Nu nog maken van aluminium.

    EDIT: Dit is dus een mal om te kijken of het past. Het lijkt mij niet verstandig om hiermee te gaan rijden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 136)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.