Sprocatti sprinter, schijfremmen, costom overbrenging

Home Forums Perso’s Projecten Sprocatti sprinter, schijfremmen, costom overbrenging

This topic contains 135 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by Frankp 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 136)
  • Gebruiker
  • #499026

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi Frank,

    WOW dat is indrukwekkend. Jij zou een klok met versnellingen kunnen ontwerpen. Maar ik ben bang dat er grotere zaken op jouw liggen te wachten.

    En wat zeg je nu, kan je water snijden?? Heb je iets gebouwd? Daar zou ik daar ook heel graag, veel meer over horen en zien.

    #499020

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Nog even en Frank gaat horloges maken :lol
    Maar hoe gaat het met de Sprocatti Sprinter ? Blok al lopende ?

    TICKLING BARN
    #499021

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    @zeven bedankt! nee deze keer niet zelf gebouwd. Een machine van resato zoiets als dit:

    @crullie dit is al vrij klein, buitendiameter van het wiel is 90mm.

    Het blok ligt er nog steeds zo bij als toen ik hem je liet zien 2 jaar geleden(of dit dat inmiddels al langer geleden). Ik heb ooit een ontsteking gemaakt maar deze past niet doordat ik geen rekening genoeg had gehouden met de vario(domdomdom)

    #498942

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Prachtig zo’n planetenwiel in je skatebord-wieltjes :thumb
    Hoe bevestig je deze wielen nu? Normaal zit er toch gewoon een bout dwars doorheen..

    #777913

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    @iedereen bedankt nog voor de reacties

    @aa-t beter laat dan nooit maar er zit nog steeds een as dwars doorheen. Wel alles custom made natuurlijk. Echter werkte het niet zoals ik voorogen had 😐  Combinate van lagerweerstand maar vooral  uittrede van het machnetisch veld van de motor waardoor de buitenste ring als rem werkte op de motor(met hoge temp tot gevolg)
    Waarschijnlijk kan ik het 1 en andere nog wel doen om dit te verbeteren maar heb hier momenteel geen tijd/zin in. Ben daarom overgeschakeld naar een simpel systeem zodat ik kan rijden. (tandriem)

    uiteraard niet helemaal “standaard” gehouden 😀

    nu genoeg over mijn skateboard.(vragen kun je altijd stellen)

    zoals velen al gezien hebben zijn we (moparts) weer bezig geweest met de productie van onderdelen en ons eigen carterhelft. Daarom vond ik het wel weer eens tijd voor een update.

    Waar dit topic eigenlijk over hoort tegaan is eigenlijks niks mee gebeurd(shame on me). wel heb ik een brug gesneden voor  mijn citta waarmee ik wat maten en dingen heb kunnen verifieren.

    deze brug(een versterkte citta brug) heb ik zo gebouwd dat hij zowel licht als sterk is. Aangezien alle versterkte bruggen nu gewoon lomp zwaar zijn en niet versterkt worden in de richting waarin de orginele brug juist slap is heb ik zelf maar 1 ontwerpen.

    imageimage

    Daarnaast natuurlijk wat wezen testen met ons kick zijinlaat blok in combinatie met een 46mm athena. Echter heb ik constant het probleem dat mijn kop lekt. Zowel de kop al cilinder al meerdere malen gevlakt en met/zonder koppakking gereden maar hij blijft maar stuk/lek gaan.. Mocht iemand nog ideeen hebben dan hoor ik het graag

    Momenteel leggen we de laatste handen aan het kick zij inlaat blok waarna hij in productie gaat voor de eerste oplage.imageimage

    #777916

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Frank , wat gaaf allemaal ! Blijf het zeggen jullie zijn zo goed bezig .
    Dit wordt alleen maar groter en groter.
    Steeds meer willen deze mooi spullen om lekker rond te crossen  😀
    Ga zo door en hoop nog veel van jullie te horen!

    #777917

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Dat is een puik stukje werk :thumb dat zal niet makkelijk geweest zijn.
    Die optimum draaibank is ook niet verkeert.

    #777921

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het lekken nog niet op kunnen lossen, jammer. Gebruik je nu een Polini kopje eindigend op 227? Er is met een grotere boring(Athena 46mm) minder pakkingsvlak over om het spul dicht te krijgen. Vlakken van kop en cilinder is daarom ook vaak nodig. Wat je kan doen is de kop in de draaibank wat afdraaien waardaar kop mooi vlak wordt, maar tevens ook wat groeven achterlaat waar je icm vloeibare pakking deze er beter aan hecht.

    En toch dit type carter in productie nemen? Gaan jullie ook nog iets met krukassen doen? 😀

    #777923

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Awesome. Rete enthousiast over die kick zij-inlaat  😎

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #777944

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Dude netjes Man, dat skateboard met 2x brushless en lipo is Uber vet.
    Hier heb ik ook altijd iets mee willen doen. Je hebt zo 2 pk met die motoren., er zijn er ook met grotere hé  Ik gezien, dan zit je al op 3kw per motor, gruwelijk…
    Edit, ik zie net dat ie 18650 hebt gebruikt, lipo is way more power
    Blokje is ook echt bizar, kick zij-inlaat. Niet omdat het moet maar omdat het kan 🙂

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #777972

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat is een mooi carter zo met zij inlaat en kick:thumb

    #777991

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    @tiesman1986 we doen ons best, het wordt toch een tijd dat je met nederlands spul gaat rijden ipv al dat italiaanse spul

    @zevenenergie je hoeft die man ook enkel een foto tegeven waarbijna geen informatie opstaat:P Ik ben zelf niet erg fan van deze banken maar dat komt mischien omdat ik dan wat verwend ben met een AI Hembrug.

    @martino mooi dat ik even langs kon komen. Je hebt een aantal mooie opties laten zien, daar ga ik maar even mee aan de slag.

    @herr Flick thanks wij ook. zelf zie ik het als de perfecte combi helemaal straks met de eigen brug. Helaas heb jij daar niet zoveel aan.

    @ritze. haha thanks. ja klopt vermogen genoeg, piek haal ik nu ongeveer 2,5-3kw uit de motoren. Grote motoren hebben echter niet veel zin wat dan wordt je echt van je board geblazen.

    ik gebruik idd 18650 cellen. Het is natuurlijk net hoe je power ziet. een lipo kan (in veel gevallen) veel meer stroom leveren echter is dat voor mij niet intressant. Ik kan uit dit pakketje nu 70A continu halen. het voordeel van Li ion is echter dat de energie per kg veel hoger is. dus heb ik nu meer “power” voor de zelfde kgs

    @speedbuxy zeker we hebben nu een aantal aanpassingen doorgevoerd en die worden op het moment geproduceerd.

    #777995

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Precies frank P ! Krijg snel jullie pretpakket binnen 😀 en rij al met jullie mina as frank :p zeer te spreken over ! weet zeker met jou  kennis en talent dat ik in de toekomst maar 6,95 vezendkosten hoeft te betalen i.p.v. 30 😀

    #778003

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Geen probleem, je bent altijd welkom voor een pas sessie. Laten er mooie onderdelen uit voort vloeien. 😛

    Tevens ben je toch al gauw weer gezellig wat uurtjes verder wanneer je het over de hobby hebt.

    #779051

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    image

    Sinds vcm mijn sproccatti project weer wat opgepakt. Zo kwam afgelopen week ineens een ontsteking binnen😍 ignitech p1race2

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 136)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.