This topic contains 135 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by Frankp 3 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
26 november 2017 om 16:33 #499026
Hoi Frank,
WOW dat is indrukwekkend. Jij zou een klok met versnellingen kunnen ontwerpen. Maar ik ben bang dat er grotere zaken op jouw liggen te wachten.
En wat zeg je nu, kan je water snijden?? Heb je iets gebouwd? Daar zou ik daar ook heel graag, veel meer over horen en zien.
26 november 2017 om 20:38 #499020Nog even en Frank gaat horloges maken :lol
Maar hoe gaat het met de Sprocatti Sprinter ? Blok al lopende ?TICKLING BARN27 november 2017 om 07:07 #499021@zeven bedankt! nee deze keer niet zelf gebouwd. Een machine van resato zoiets als dit:
@crullie dit is al vrij klein, buitendiameter van het wiel is 90mm.
Het blok ligt er nog steeds zo bij als toen ik hem je liet zien 2 jaar geleden(of dit dat inmiddels al langer geleden). Ik heb ooit een ontsteking gemaakt maar deze past niet doordat ik geen rekening genoeg had gehouden met de vario(domdomdom)
1 december 2017 om 12:00 #498942Prachtig zo’n planetenwiel in je skatebord-wieltjes
Hoe bevestig je deze wielen nu? Normaal zit er toch gewoon een bout dwars doorheen..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.25 augustus 2018 om 11:19 #777913@iedereen bedankt nog voor de reacties
@aa-t beter laat dan nooit maar er zit nog steeds een as dwars doorheen. Wel alles custom made natuurlijk. Echter werkte het niet zoals ik voorogen had 😐 Combinate van lagerweerstand maar vooral uittrede van het machnetisch veld van de motor waardoor de buitenste ring als rem werkte op de motor(met hoge temp tot gevolg)
Waarschijnlijk kan ik het 1 en andere nog wel doen om dit te verbeteren maar heb hier momenteel geen tijd/zin in. Ben daarom overgeschakeld naar een simpel systeem zodat ik kan rijden. (tandriem)
uiteraard niet helemaal “standaard” gehouden 😀
nu genoeg over mijn skateboard.(vragen kun je altijd stellen)zoals velen al gezien hebben zijn we (moparts) weer bezig geweest met de productie van onderdelen en ons eigen carterhelft. Daarom vond ik het wel weer eens tijd voor een update.
Waar dit topic eigenlijk over hoort tegaan is eigenlijks niks mee gebeurd(shame on me). wel heb ik een brug gesneden voor mijn citta waarmee ik wat maten en dingen heb kunnen verifieren.
deze brug(een versterkte citta brug) heb ik zo gebouwd dat hij zowel licht als sterk is. Aangezien alle versterkte bruggen nu gewoon lomp zwaar zijn en niet versterkt worden in de richting waarin de orginele brug juist slap is heb ik zelf maar 1 ontwerpen.
Daarnaast natuurlijk wat wezen testen met ons kick zijinlaat blok in combinatie met een 46mm athena. Echter heb ik constant het probleem dat mijn kop lekt. Zowel de kop al cilinder al meerdere malen gevlakt en met/zonder koppakking gereden maar hij blijft maar stuk/lek gaan.. Mocht iemand nog ideeen hebben dan hoor ik het graag
Momenteel leggen we de laatste handen aan het kick zij inlaat blok waarna hij in productie gaat voor de eerste oplage.
25 augustus 2018 om 11:43 #777916Frank , wat gaaf allemaal ! Blijf het zeggen jullie zijn zo goed bezig .
Dit wordt alleen maar groter en groter.
Steeds meer willen deze mooi spullen om lekker rond te crossen 😀
Ga zo door en hoop nog veel van jullie te horen!25 augustus 2018 om 13:30 #777917Dat is een puik stukje werk dat zal niet makkelijk geweest zijn.
Die optimum draaibank is ook niet verkeert.25 augustus 2018 om 14:22 #777921Het lekken nog niet op kunnen lossen, jammer. Gebruik je nu een Polini kopje eindigend op 227? Er is met een grotere boring(Athena 46mm) minder pakkingsvlak over om het spul dicht te krijgen. Vlakken van kop en cilinder is daarom ook vaak nodig. Wat je kan doen is de kop in de draaibank wat afdraaien waardaar kop mooi vlak wordt, maar tevens ook wat groeven achterlaat waar je icm vloeibare pakking deze er beter aan hecht.
En toch dit type carter in productie nemen? Gaan jullie ook nog iets met krukassen doen? 😀
25 augustus 2018 om 14:44 #777923Awesome. Rete enthousiast over die kick zij-inlaat 😎
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel25 augustus 2018 om 21:20 #777944Dude netjes Man, dat skateboard met 2x brushless en lipo is Uber vet.
Hier heb ik ook altijd iets mee willen doen. Je hebt zo 2 pk met die motoren., er zijn er ook met grotere hé Ik gezien, dan zit je al op 3kw per motor, gruwelijk…
Edit, ik zie net dat ie 18650 hebt gebruikt, lipo is way more power
Blokje is ook echt bizar, kick zij-inlaat. Niet omdat het moet maar omdat het kan 🙂De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 augustus 2018 om 11:07 #777972Dat is een mooi carter zo met zij inlaat en kick
26 augustus 2018 om 21:00 #777991@tiesman1986 we doen ons best, het wordt toch een tijd dat je met nederlands spul gaat rijden ipv al dat italiaanse spul
@zevenenergie je hoeft die man ook enkel een foto tegeven waarbijna geen informatie opstaat:P Ik ben zelf niet erg fan van deze banken maar dat komt mischien omdat ik dan wat verwend ben met een AI Hembrug.
@martino mooi dat ik even langs kon komen. Je hebt een aantal mooie opties laten zien, daar ga ik maar even mee aan de slag.
@herr Flick thanks wij ook. zelf zie ik het als de perfecte combi helemaal straks met de eigen brug. Helaas heb jij daar niet zoveel aan.
@ritze. haha thanks. ja klopt vermogen genoeg, piek haal ik nu ongeveer 2,5-3kw uit de motoren. Grote motoren hebben echter niet veel zin wat dan wordt je echt van je board geblazen.
ik gebruik idd 18650 cellen. Het is natuurlijk net hoe je power ziet. een lipo kan (in veel gevallen) veel meer stroom leveren echter is dat voor mij niet intressant. Ik kan uit dit pakketje nu 70A continu halen. het voordeel van Li ion is echter dat de energie per kg veel hoger is. dus heb ik nu meer “power” voor de zelfde kgs
@speedbuxy zeker we hebben nu een aantal aanpassingen doorgevoerd en die worden op het moment geproduceerd.
26 augustus 2018 om 21:29 #777995Precies frank P ! Krijg snel jullie pretpakket binnen 😀 en rij al met jullie mina as frank :p zeer te spreken over ! weet zeker met jou kennis en talent dat ik in de toekomst maar 6,95 vezendkosten hoeft te betalen i.p.v. 30 😀
26 augustus 2018 om 22:52 #778003Geen probleem, je bent altijd welkom voor een pas sessie. Laten er mooie onderdelen uit voort vloeien. 😛
Tevens ben je toch al gauw weer gezellig wat uurtjes verder wanneer je het over de hobby hebt.
29 september 2018 om 17:51 #779051Sinds vcm mijn sproccatti project weer wat opgepakt. Zo kwam afgelopen week ineens een ontsteking binnen😍 ignitech p1race2
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.