This topic contains 135 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by Frankp 3 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
22 september 2014 om 17:45 #284388
hey,
Na een 2 jaar? afwezigheid heb ik van het zomer de vespa hobby weer eens opgepakt.
Te beginnen met mijn ciao die ik als dagelijkse fiets gebruikte.
Na jaren trouwe dienst(org. uit 1986) was hij op.
Dus heb ik hem van het zomer uit elkaar gehaald en gespoten.
Met resultaat:
Kleur is het ouderwetse werkplaats groen geworden.
Ik zal de komende week beginnen met de opbouw hiervan.Ondertussen ook aan een nieuw project begonnen.
Hierbij begin ik gewoon ergens en zie ik wel waar het schip eindigt.Foto’s van de eventuele brommer kan ik niet maken, omdat hij er nog niet is.
Dit hele project begint met een voorvork.
Deze is grotendeels opgebouwd uit nieuwe onderdelen. (citta kroonplaten, si poten)Omdat ik alleen een voorvork heb kan ik nog elke kant op.
Helemaal omdat ik sinds dit jaar een draaibank tot beschikking heb.
Dit kwam mooi uit aangezien ik 3 schijven wil hebben, dubbel voor en enkel achter.Hiermee ben ik dus vandaag begonnen.
Omdat de achterkant van de velg een kleine bollig inzat heb ik deze als eerst recht gedraaid.
Hierna begon het werk. Hier 170mm automatenstaal ingespannen.Scheefkantje draaien
Waarschijnlijk niet de snelste manier om de schuine kant te draaien maar hierdoor is hij exact de zelfde graden als de velg.
Even op maat draaien.
Gaten draaien:
even passen:):
Hierna heb ik hem op een stuk 6″ pijp gelast. Deze is kwa diameter bijna exact.
Dit heb ik gedaan zodat ik zonder moeite hem kan inspannen op de zaag.Vervolgens weer op de draaibank en gevlakt.
Helaas was toen de dag al weer voorbij. Eindresultaat vergeten te fotograferen.Volgende week zal ik hiermee verder gaan, tevens beginnen met de voorkant.
- Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Frankp.
22 september 2014 om 18:38 #492349Ziet er goed uit,mooi kleurtje ook
Ben benieuwd naar de schijfremmen,dit wil ik ook nog graag eens gaan doen.24 september 2014 om 18:46 #443569Vandaag een pakket van JMPB ontvangen. Hiermee kon ik beginnen met de opbouw. Helaas ging het niet zoals geplant.
Achterspatbord monteren lijkt zo simpel, 2 uur later eindelijk gemonteerd, wel is waar met pakjesdrager.
Ik heb ook maar nieuwe tankstickers gekocht, kost wat maar dan heb ik ook wat.
Morgen nog de laatste boutjes halen en dan verder.
24 september 2014 om 19:03 #443406Sexyyy, heel mooi kleurtje ook!
Tis altied moar eem!24 september 2014 om 20:54 #442854Mooie kleur inderdaad en succes met het opbouwen.
29 september 2014 om 17:26 #443221Afgelopen week maar weer even bezig geweest, met resultaat:
nu de afwerking nog. Zo moet ik nog een beugel maken voor de CDI, deze wil ik gewoon op de std bobine plek.
Vario/blok afstellen. Ook de kickstart komt nu tegen de uitlaat aan.Tevens mis ik nog een paar kleine onderdelen. Zo ben ik nog op zoek naar een origineel achterlicht voor op het spatbord en bokstander , mocht iemand die hebben PM graag. Ook moet ik nog even een kentekenplaat bestellen, de oude is helemaal gaar.
Ik ook woensdag weer verder te gaan met schijfremmen dus daar woensdag/donderdag weer een update van.
Mocht hier iemand een ciao frame(geen mix of met extra zadelvering) met kenteken voor hebben, pm.29 september 2014 om 17:31 #443167sexy!
Tis altied moar eem!29 september 2014 om 21:48 #443212Hier horen toch wel andere velgen in. Ik zal de 14 kruisspakers met schijfrem vast veel mooier vinden. De uitlaat is inderdaad een Proma Cannon Ciao versie, maar komt je demper wel netjes uit icm de motorschermen en vario?
30 september 2014 om 01:13 #443223dat zou zeker niet misstaan, en ook nog eens geen slecht idee. Mischien komt dat nog. Er komen sws andere velgen onder deze zijn gaar, achter helemaal. Alleen eerst wil ik de 2 adapters maken voor de voorwiel.
De demper komt prima uit met de vario, loopt niet aan. De kickstart helaas wel. Ik heb er nog geen kappen op gehad dus hoe hij verder past durf ik niet tezeggen. De orginele kappen passen niet, geen variobol aan de achterkant. Ik heb wel en paar nieuwe kappen aangeschaft maar die passing is echt ruk?
1 oktober 2014 om 16:53 #443481Update!
Zo vandaag weer verder gegaan met de schijfremmen. Adapter 2 is klaar, morgen zal ik de laatste gaan maken.
Begonnen met een veel tegroot stuk staal(rond 120)
Maar hij is niet verkeerd geworden.
Zoals je kan zien, ik heb er een lagerpassing in gedraaid waardoor ik nu gewone lagers(6201 2 rs) kan monteren. Ook is het gedeelte die in de velg komt voorzien van een krimp passing.Zoals gezegt ga ik morgen de andere kant maken. Ook zal het je wel opgevallen zijn dat de adapters nog vlak zijn. Dit heb ik eerst bewust gedaan. Ik heb nog geen schijven waardoor ik de binnendiameter van de schijf nog niet kan bepalen.
morgen meer.
2 oktober 2014 om 14:19 #430396Update:
Mijn beloofde update over de adapters:
Net begonnen
Klaar voor de zaagmachine:
Totaal gewicht voorwiel:(
Mooi even ver uitelkaar.
Een fototje van het geheel.
15 oktober 2014 om 17:05 #425830Update(je)Eergisteren een ciao opgehaald.Afkomstig vanaf de eerste eigenaar. In mijn ogen nog zeer netjes.
Heeft jaren in een schuur gestaan maar daar had het blokje blijkbaar weinig moeite mee. Starten en lopen.
Parelmoer grijs/paars. En uiteraard met (brom) kenteken.Ik wil deze gaan gebruiken voor mijn project hoewel ik nu al twijfel.
15 oktober 2014 om 18:44 #425371Dat is een mooie aanwinst en inderdaad een beeetje zonde voor een projectje 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi15 oktober 2014 om 18:47 #425372Mooi brommertje,appart kleurtje ook,nog nooit gezien,ziet er wel orgineel uit zo met die striping
Leuk ding ben benieuwd wat je ermee gaat doen,al zou ik hem zelf mooi zo laten.
Je groene Ciao staat er ook mooi bij15 oktober 2014 om 20:21 #451214Zo’n Ciao zou ik gewoon lekker mee rijden als ik jou was eeuwig zonde om te slopen. Helemaal als hij al een kenteken heeft.
Gaaf ding de striping is origineel en ziet er nog erg netjes uit!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.