This topic contains 34 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 5 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 september 2017 om 13:37 #284762
Na al een paar maantjes actief te zijn op het forum toch maar tijd voor een perso…
Ik ben Ruben, kom uit Drenthe en heb al een aantal jaar een ’94 Piaggio Vespa Si.Behalve dat ik dan een aantal dagen geleden het originele spatbord maar weer ‘es heb gemonteerd voor een wat originelere uitstraling…
Vond hem alleen een beetje langzaam dus ben vandaag begonnen (na een hoop gedoe) met het monteren van de nieuwe setup:
43DR (65cc)
Gevlakte kop (origineel)
Elek. blok standaard grote inlaat (+-12mm)
13/13 Dellorto + Malossi Filter
Std. Krukas
Sito Citypower (Si)
80 PoelieHoop hiermee een beetje extra trekkracht te krijgen en boven de 60km/h te komen (zal perfect zijn 😀 )
23 september 2017 om 17:13 #500125
! Joor !Vergeet je koelkap op de cilinder niet he. Anders heb je zo weer een nieuwe nodig.
Het is wel een leuke setup, daar kom je wel mee boven de 60.23 september 2017 om 18:31 #500128Leuk dat je een perso hebt gemaakt Ruben, setup ziet er ook veelbelovend uit Ik weet niet hoe die Sito op de Dr reageert, maar het zal vast een grote verbetering zijn.
23 september 2017 om 19:48 #500129Ik heb wel een koelkap bij het vliegwiel maar die bij de cilinder past heel slecht… is die ook noodzakelijk?
23 september 2017 om 20:22 #500130Zeker, anders wordt je cilinder maar aan 1 kant gekoeld. Je kan zelf wel bedenken wat er gebeurt als metaal aan 1 kant heel hard uitzet en aan de andere kant niet.
1 oktober 2017 om 09:01 #500187Gisteren een kleine revisie gehad: naaldlagers, spie en ringen vervangen… hierdoor zit er geen speling meer in het vliegwiel en maakt hij geen onnodig kabaal meer.
Dus hele setup opnieuw gemonteerd, trekt super, topsnelheid moet ik nog even uitvogelen op de één of andere manier gaat mijn Veglia-Kilometerteller niet verder dan 45km/h maar ik weet 100% zeker dat ‘ie veel harder gaat in vergelijking tot mijn oude blok of mijn 40km/h-scooter.Er zijn nog twee dingetjes die ik wil aanpassen voordat ik helemaal tevreden ben:
•Heb nu sproeier 62, heb al wat nieuwe gekocht dus dat word even afstellen (ook eventjes met de stationairschroef bezig want hij loopt erg hoog stationair)•Ik heb een andere (wel originele) cilinderkop maar die heeft geen opening voor de decompressie-hendel…
Was al zel aan een gleufje begonnen maar als je kracht zet schiet ‘ie daar ook tussen weg.Iemand met hetzelfde probleem of tips?
1 oktober 2017 om 09:06 #500189Aan de achterkant van de kop aan de onderkant van dat sleufje wat je gemaakt hebt, daar kun je met een boor even een half gaatje boren ter dikte van de buitenkabel. Dus niet helemaal doorboren maar zo dat er een kuiltje in zit.
Daar blijft dan je buitenkabel in vast steken.<3 Thunderstone
Check mijn perso!1 oktober 2017 om 09:24 #500190Goed bezig met je si
Er is ook nog zo iets als een decompresie haakje,
https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/diverse-motoronderdelen-vespa-ciao/decompressiehaak-ciao-si-citta.html1 oktober 2017 om 09:31 #500192Heb gisteren ook al geboord @Javad (heb geen foto’s) maar hij blijft wegschieten en ik wil ook niet steeds de kop losmaken, ik had begrepen dat je niet steeds de pakkingen kan hergebruiken.
@zevenenergie waar monteer ik dat haakje dan? En dan moet ik zowiezo ergens anders even zoeken want ik weet niet of het een paar extra dagen, een paar extra weken of een paar extra maanden duurt bij ‘leveringstijd onbekend’ op JMPB.1 oktober 2017 om 11:45 #500201Eerste serieuze testrit gemaakt: op sommige stukken reed ‘ie best aardig alleen op sommige stukken begon die ook te trillen als een gek… ik had ook het gevoel dat bij wat lagere toerentallen (ik gok +-35km/h) dat hij af en toe knarste (ofzoiets)
Voor de rest trok hij goed op alleen de topsnelheid (volgens mijn telefoon dan vond ik zelf wat laag)
Hierbij alsnog mijn setup:
43DR (+-65cc)
Gevlakte kop (origineel)
Elek. Blok std. grote inlaat (+-12mm)
13/13 Dellorto carb.
Malossi filter @62 (met één gaasje)
Sito Citypower (si)
Std. Krukas
80 poelieLeek mij dat ik minstens 60 kon halen iemand suggesties?
Hoewel hij niet goed stationair loopt leek me de bougie-kleur best oké…
(Na +-30min redelijk volgas rijden)Dus iemand suggesties wat ik kan verbeteren?
Heeft iedereen last van trillen met zo’n setup? 😀(Ohja beetje rare plaatsing misschien voor dit soort vragen maar was redelijk aan het afdwalen in mijn perso)
1 oktober 2017 om 18:06 #50020560 moet je zeker wel kunnen halen, ik denk dat je qua sproeier ook best redelijk zit hoewel ik om te beginnen altijd net wat hoger ga als gebruikelijk.
Het feit dat je brommer niet goed stationair loopt zou goed kunnen wijzen op valse lucht, dat zou ik eerst uitsluiten. Slecht stationair lopen kan ook op een te lage sproeier duiden.
1 oktober 2017 om 18:18 #500208Ik vind die sproeier aan de lage kant. Ik rij met die setup met sproeier 66. Maar dan heb ik wel een gevijlde inlaat,..
<3 Thunderstone
Check mijn perso!1 oktober 2017 om 20:31 #500209Zal binnenkort bij de pakkingen met deo of remmenreiniger spuiten ter controle op valse lucht, verder zag ik dat er speling zat tussen mijn frame/tank en mijn achterbrug… ik kan DEZE niet verder aandraaien ofzo:
Ik hoop dat dit de oplossing is voor de trilling (vgm. resonantie?)
Zo niet dan weet ik niet waar ik moet kijken…1 oktober 2017 om 22:05 #500210Speling op de brug zou het trillen misschien verklaren.. Kun je het niet verder aandraaien zou je wat ringen achter de moer kunnen plaatsen. (Je brug moet natuurlijk nog wel kunnen bewegen dus overdrijf niet.)
Maar wellicht heb je gewoon nieuwe bussen nodig. Er zijn op het forum toch ook ooit harde plastic bussen gemaakt voor de achterbrug? Als die nog te krijgen zijn is dat misschien een idee..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 oktober 2017 om 08:19 #500211http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=37933
Dat is de verbeterde versie van deze:
https://www.jmpbonderdelen.nl/stofring-subframe-citta.html<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.