ratel bij 80 polini

Home Forums Techniek Problemen oplossen ratel bij 80 polini

This topic contains 52 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Wausie 16 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
  • Gebruiker
  • #209273

    Marcc
    Topic starter
    Berichten: 259

    ik rij met 80 polini nu al n tijdje en sinds t begin af aan heb ik n ratel erin. als ie koud is niet maar als ik lang volgas rij en dan gas los laat, en dan weer gas geef dan is t net of dr n knikker ofzo in mn cilinder zit echt n getik. ik ben al n tijdje op zoek naar wat het is maar nog steeds niks gevonden.. weten jullie misschien wat t kan zijn?

    #218093

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    lagers af, bijna zeker.
    meestal zo met gas loslaten, en dan tikken.

    zuigerveren slijten ook snel bij een 80plini

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #218094

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Of je zit met detonatie.Ben er haast zeker van,daar je het probleem niet hebt als de motor koud is.Monteer eens een grotere sproeier-of gebruik een ekstra koppakking.Zeker NIET zo verder rijden,daar het naaldlager kan breken & dat wil je echt niet meemaken,geloof me gerust.

    #218095

    Marcc
    Topic starter
    Berichten: 259

    lagers zijn nog geen 300 km oud dus dat denk ik niet. ik zal wel eens ff nog n koppakking monteren.

    #218096

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Van die fucked koppakkingen die verkeerd gemaakt zijn, kijk eens of je zuiger de pakking niet raakt. 😛

    (heb al meerdere keren gehad dat het gat van 43mm gewoon niet recht in de pakking gestanst was en dat daardoor zuiger pakking + kop raakte:()

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #218097

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    dat kan ook, want de originele 46mm polini pakkingsetje zit een 43mm koppakking in in plaats van een 46mm ‘-.-
    ik heb hem zelf met een slijpsteentje groter gemaakt naar 46mm 😉

    #218098

    sjaak trekhaak

    heb ik ook gehad ,bij mij kwam het door de cilinderkop ,het gat waar de bougie in moet was de schroefdraad gaar ,andere cilinderkop en het was weg

    #218100

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    diac :
    dat kan ook, want de originele 46mm polini pakkingsetje zit een 43mm koppakking in in plaats van een 46mm ‘-.-
    ik heb hem zelf met een slijpsteentje groter gemaakt naar 46mm 😉

    Dat kan ik bevestigen.
    Ik heb em ook groter geknipt.

    #218692

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    zo even rondgezocht en dit topic kwam aardig in de buurt.
    ik had dus ook een soort knikkerzak geluid uit me cilinder komen elke keer dat ik gas loslaat en hem op de motor laat afremmen. ik heb niet volgas gereden omdat ik het simpelweg niet durfde.

    nu heb ik de 80 polini op het nieuwe blokje van barry gemonteerd. de 80cc kop had ik wat opgeschuurd omdat daar nogal wat krasjes op zaten en hij daarlangs minimaal lekte.
    nu is het geluid nog erger geworden! dus nu is mijn vraag waar het aan kan liggen.
    de pakking raakt ie niet, want het is een 46.5mm pakking van malossi.
    maar het lijkt me sterk dat de zuiger de kop raakt.
    zuigerveren heb ik ook nieuw en zijn ondertussen ingereden, net als de cilinder..
    maar nu vroeg ik me af wat het dan kan zijn:?
    de lagers van het blokje kunnen het ook niet zijn, want dit is een gereviseerd blokje van barry.
    ook de bougie is gewoon donkerbruin, dus dat lijk me ook het probleem niet..

    iemand nog een idee:?
    ik heb dit bij meerdere cilinders gehad, op verschillende blokjes.

    #218693

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Klinkt een beetje als een ruime cilinder. Kan ook zijn dat de veren ruim in de passing zitten in de zuiger. Daar heeft polini wel meer last van.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #218694

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    hmm.. oke.. maar mijn vraag is of ik ermee verder kan rijden:?
    en wat ik zou kunnen nakijken om het te verhelpen.

    #218695

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    als de bougiekleur goed is dan komt het wel goed.

    de zuiger raakt niet zomaar de kop.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #218696

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    k zal eens een filmpje maken en posten.

    #218697

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Mijn <– setup heeft het twee keer gedaan, dat die inderdaad een tikje had bij het dicht gooien van het gas. Maar dat kwam puur omdat ik bij een onbekende pomp mengsmering had getankt van waarschijnlijk slechte kwaliteit. Beide keren direct bij thuiskomst olie erbij gedaan en weer een stukkie rijden en klaar alweer na een minuut rijden is alles weer zoals het hoort.

    Smering bij de 46mm Polini is heel belangrijk, mijn ervaring is dat deze cilinder meer olie nodig heeft dan andere cilinders.

    TICKLING BARN
    #218698

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Zuigerveren vervangen.Dat is toch mijn ex polini he Diac???Dan zou dat best kunnen,want ik slijp mijn zuigerveren altijd,om zo minder hoeven in te rijden.Maar ik moet ze wel dikwijls vervangen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.