Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ratel bij 80 polini
This topic contains 52 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Wausie 16 years geleden.
-
Gebruiker
-
11 november 2007 om 13:58 #209273
ik rij met 80 polini nu al n tijdje en sinds t begin af aan heb ik n ratel erin. als ie koud is niet maar als ik lang volgas rij en dan gas los laat, en dan weer gas geef dan is t net of dr n knikker ofzo in mn cilinder zit echt n getik. ik ben al n tijdje op zoek naar wat het is maar nog steeds niks gevonden.. weten jullie misschien wat t kan zijn?
11 november 2007 om 14:20 #218093lagers af, bijna zeker.
meestal zo met gas loslaten, en dan tikken.zuigerveren slijten ook snel bij een 80plini
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 november 2007 om 14:37 #218094Of je zit met detonatie.Ben er haast zeker van,daar je het probleem niet hebt als de motor koud is.Monteer eens een grotere sproeier-of gebruik een ekstra koppakking.Zeker NIET zo verder rijden,daar het naaldlager kan breken & dat wil je echt niet meemaken,geloof me gerust.
11 november 2007 om 15:21 #218095lagers zijn nog geen 300 km oud dus dat denk ik niet. ik zal wel eens ff nog n koppakking monteren.
11 november 2007 om 15:51 #218096Van die fucked koppakkingen die verkeerd gemaakt zijn, kijk eens of je zuiger de pakking niet raakt. 😛
(heb al meerdere keren gehad dat het gat van 43mm gewoon niet recht in de pakking gestanst was en dat daardoor zuiger pakking + kop raakte:()
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 november 2007 om 17:25 #218097dat kan ook, want de originele 46mm polini pakkingsetje zit een 43mm koppakking in in plaats van een 46mm ‘-.-
ik heb hem zelf met een slijpsteentje groter gemaakt naar 46mm 😉11 november 2007 om 18:00 #218098
sjaak trekhaakheb ik ook gehad ,bij mij kwam het door de cilinderkop ,het gat waar de bougie in moet was de schroefdraad gaar ,andere cilinderkop en het was weg
12 november 2007 om 07:21 #218100diac :
dat kan ook, want de originele 46mm polini pakkingsetje zit een 43mm koppakking in in plaats van een 46mm ‘-.-
ik heb hem zelf met een slijpsteentje groter gemaakt naar 46mm 😉Dat kan ik bevestigen.
Ik heb em ook groter geknipt.22 februari 2008 om 15:26 #218692zo even rondgezocht en dit topic kwam aardig in de buurt.
ik had dus ook een soort knikkerzak geluid uit me cilinder komen elke keer dat ik gas loslaat en hem op de motor laat afremmen. ik heb niet volgas gereden omdat ik het simpelweg niet durfde.nu heb ik de 80 polini op het nieuwe blokje van barry gemonteerd. de 80cc kop had ik wat opgeschuurd omdat daar nogal wat krasjes op zaten en hij daarlangs minimaal lekte.
nu is het geluid nog erger geworden! dus nu is mijn vraag waar het aan kan liggen.
de pakking raakt ie niet, want het is een 46.5mm pakking van malossi.
maar het lijkt me sterk dat de zuiger de kop raakt.
zuigerveren heb ik ook nieuw en zijn ondertussen ingereden, net als de cilinder..
maar nu vroeg ik me af wat het dan kan zijn:?
de lagers van het blokje kunnen het ook niet zijn, want dit is een gereviseerd blokje van barry.
ook de bougie is gewoon donkerbruin, dus dat lijk me ook het probleem niet..iemand nog een idee:?
ik heb dit bij meerdere cilinders gehad, op verschillende blokjes.22 februari 2008 om 15:33 #218693Klinkt een beetje als een ruime cilinder. Kan ook zijn dat de veren ruim in de passing zitten in de zuiger. Daar heeft polini wel meer last van.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 februari 2008 om 15:35 #218694hmm.. oke.. maar mijn vraag is of ik ermee verder kan rijden:?
en wat ik zou kunnen nakijken om het te verhelpen.22 februari 2008 om 15:42 #218695als de bougiekleur goed is dan komt het wel goed.
de zuiger raakt niet zomaar de kop.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 februari 2008 om 15:51 #218696k zal eens een filmpje maken en posten.
22 februari 2008 om 16:20 #218697Mijn <– setup heeft het twee keer gedaan, dat die inderdaad een tikje had bij het dicht gooien van het gas. Maar dat kwam puur omdat ik bij een onbekende pomp mengsmering had getankt van waarschijnlijk slechte kwaliteit. Beide keren direct bij thuiskomst olie erbij gedaan en weer een stukkie rijden en klaar alweer na een minuut rijden is alles weer zoals het hoort.
Smering bij de 46mm Polini is heel belangrijk, mijn ervaring is dat deze cilinder meer olie nodig heeft dan andere cilinders.
TICKLING BARN22 februari 2008 om 16:22 #218698Zuigerveren vervangen.Dat is toch mijn ex polini he Diac???Dan zou dat best kunnen,want ik slijp mijn zuigerveren altijd,om zo minder hoeven in te rijden.Maar ik moet ze wel dikwijls vervangen.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.