Projectje gekocht

Home Forums Techniek Opvoeren Projectje gekocht

This topic contains 31 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Wim 4 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
  • #789625

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 189

    lekker in alle rust een blokje uitelkaar doppen is zeker aan te raden.. ik ben ook absoluut nog lang geen pro dus ik neem voor dat soort operaties ook altijd ruim de tijd. de dingen die ik dan wil doen maar niet weet hoe zoek ik vaak van te voren al even op, op youtube.. er staan hele handige filmpjes op over hoe je een blokje uit elkaar krijgt en weer inelkaar

    hoe je kan weten welke cilinder jij hebt..

    even met de schuifmaat de zuiger diameter opmeten
    38,2 mm is 50 cc
    41 mm is 60 cc
    43 mm 65 cc
    als je op onderdelen internet winkel sites kijkt zie je vaak wel de diameter en het aantal cc vermeld.. en dan weet je welke wat is 😉

    #789628

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    De cilinder kom je niet meer tegen gezien deze niet meer gemaakt wordt en idd alleen nog 2e hands of als oude voorraad wordt verkocht. De prijs zal rond de €75,- liggen, maar gezien je hem van je werkgever zal overnemen zal er vast wel een mooi prijsje afgesproken kunnen worden. Het cilinderkopje voor €25,- En je komt op €100,- voor de hele kit uit.

    Er van uitgaande dat je ook een variosetje aanschaft vanwege de grotere trekkracht zoek je een geschikte uitlaat welke ook trekkracht levert en niet teveel toeren afgeeft. Origineel ogende uitlaten welke een goede combinatie zullen zijn; Proma Citypower, Giannelli Original Power en de Sito+. Wil je een expansiepijpje zal je met eigenlijk alle Leovinci pijpjes wel goed uit de voeten kunnen. De uitlaat van jou link (Tecno Circuit)zal ik adviseren links te laten liggen.

    Betreft de carburateur, een 12/12 of 13/13 zal prima zijn. Wel wat extra gaatjes in je luchtfilter erbij voor meer lucht.

    #789630

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Oké mooi, dan ga ik eens rustig een lijstje maken met wat we nog op het werk hebben liggen en ik nodig heb kijken als ik het dan voor een leuk prijsje krijg.

    Heb net nog heel even snel naar een vario gekeken maar lees dat het vaak rotzooi is wat snel kapot gaat. Of zijn er wel nog goeie vario sets op de markt?

    wat ik me ook afvraag en ik weet dat ik nog lang niet zo ver ben maar hoeveel km moet zon cilinder in lopen?

    tot nu toe al bedankt voor jullie hulp en het mee denken!

    #789635

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 189

    van te voren de cilinder een beetje afwerken met wat fijn waterproof schuurpapier, overal waar een braam kan zitten even bij langs gaan.. dat dat scheelt weer met inrijden van de cilinder. wbt aantal kilometers inrijden.. 1000 kilometer zei men vroeger altijd.. maar als je 500 km voornamelijk half gas hebt gereden dan kan je opzich wel beetje bij beetje het gas wat meer en langer open trekken..

    #789637

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Oké zo lang in rijden zal niet mee vallen haha. Wat ik wel was aan het denken is dat ik toch een uitlaat voor sterk onder in moet hebben en een uitlaat die hoog in de toeren gaat? Omdat de brommer straks  namelijk op een 100mm loopt?

    #789638

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 189

    Het is meestal.. of t ene of t andere.. die uitlaten die heel hoog in toeren gaan die trekken meestal minder op en anders om als die sterk optrekt zal die weer wat minder ver in toeren gaan.
    De giannelli city power heeft wel van beide een beetje vind ik zelf plus hij is mooi stil en lijkt redelijk origineel.. ivm de blauw/geel geklede vrienden is dat wel handig. Persoonlijk vind ik dat een echte aanrader. en voor de kosten hoef je t niet te laten. voor nog geen 4 tientjes heb je een splinter nieuwe.
    Ik heb er ook een leovince krul gehad.. die trok ook beestachtig goed, beter dan de citty power maar maakt mij te veel herrie… (lees: trekt te veel aandacht van de politie)

    #789642

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ja voor onze blauwe vrienden is zon krul minder maar ze kunnen ons eigenlijk toch niks maken als die niet te hard loopt?

    #789643

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 189

    Misschien niet maar ’t is weer een aanleiding je staande te houden.. Dat alleen heb ik al geen zin in..

    #789644

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Als ze het niet vertrouwen (begrenzer) kunnen ze hem ook gewoon in beslag nemen. Dus zoals Wim al zegt daar heb je over het algemeen geen zin in

    #789670

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Ah oke met zo’n pijp trek je inderdaad wel de aandacht. Dan maar een origineel ogende pijp.

    Maar helaas moet ik de Vespa even op een laag pitje zetten. Ging net met me auto even weg en daar moest helaas de anwb te hulp schieten. Mijn blok maakte een tik en nu dacht de anwb dat het geluid van de eerste cilinder afkwam. En dus het blok van me auto uit elkaar moet😪.

    Aangezien ik niet weet wat me de auto gaat kosten wil ik even wachten met de setup op de ciao te zetten maar hem nu even zo redelijk lopend te krijgen voor zo min mogelijk geld. En als het alemaal financiël weer in orde is aan de ciao verder te gaan. Cilinder licht toch al 20 jaar op de plank op het werk dus die zal denk ik niet 123 weg zijn.

    Het probleem van mijn Ciao nu is dat die niet stationair loopt (wel als die op de bok staat en het wiel kan draaien) en die voor geen meter trekt er zit echt niks meer in.

    Nu had ik de cilinder er afgedraaid en kwam iets geks tegen ofja ik heb het nog nooit gezien. Boven in de cilinder zit een rand met een andere kleur. Kan het zo zijn dat de zuiger niet helemaal boven komt?
    IMG_20190825_112930

    #789671

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    ook had ik gezien toen ik de kop van het blok er af pakte dat er geen pakking tussen zat is dat normaal? Want volgens mij lekte die ook.

    #789700

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 189

    Ja dat word opzich wel vaker gedaan.. Als de kop goed vlak is moet dat gewoon kunnen.. Anders de kop even over een glasplaat met fijn waterproof schuurpapier halen zodat je ‘m weer vlakt maakt.. Mocht die daar op lekken.. Persoonlijk zou ik er dan hoedan ook wel ff een nieuwe koppakking tussen zetten als je alles weer inelkaar zet

    #789815

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Nou vandaag weer even gekeken naar de Ciao maar nou had ik gezien dat die niet stationair blijft lopen door de bromklok zo op de standaard wel maar anders niet nu denk ik dat het dus in de bromklok zit. Maar nou wil ik in de toekomst wel nog een vario opbouwen dus vroeg me af wat voor een bromklok ik nodig heb en als. Iemand er nog een betaal baar te koop heeft?

    #789822

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Stationairloop heeft niets met je overbrenging te maken, dus daar zou ik het niet in zoeken.

    Voor vario heb je een varioklok nodig, de gewone bromklok is alleen voor poelieaandrijving.

    #789881

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Oké duidelijk. en hoe herken ik een vario klok dan?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.