Projectje gekocht

Home Forums Techniek Opvoeren Projectje gekocht

Dit onderwerp bevat 31 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wim 3 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Gebruiker

wilken
    Topic starter

goeie avond Ciao gekken😜,

gister avond weer een Ciao gekocht heb een half jaartje geleden een Ciao mix gehad en heb ik met spijt verkocht. Echter heb ik er nu dus maar weer eentje gekocht. Heb hem vanavond opgehaald en hem mee naar huis gereden. Brommer piept van ale kanten 😂 denk de voorvork en het zadel maar goed dat is later zorg. Wat me meer stoorde is dat die echt totaal geen kracht had optrekken zat echt geen vermogen meer in. Blokje is ook helemaal nat van de buitenkant. Nu lijkt het me dus een goed moment om het blokje er eens onder uit te halen en me eerste blok revisie ooit te doen. Heb er verder ook niet zo veel verstand van en ben het meest bang dat ik straks de ontsteking niet goed zou krijgen. Maar ja gewoon aan beginnen denk ik dan maar.

nou werk ik bij een fietsenmaker die een 20 jaar geleden ook brommers deden en heb ik daar nog op zolder wat Ciao onderdelen zien liggen onder andere 1 originelen cilinder en een snelleren maar kom er niet uit wat het pressies voor cilinder is kan ik dat ergens aan zien? Want als het wat is zou ik het denk ik wel mogen kopen.

nou wil ik een brommer die vors op trekt (niet lachen maar het liefst een die bewijzen van spreken met een wheely weg trekt😂) en een top die echt NIET boven de 45 a 50 km/h uit komt.

Nou is me vraag wat zou een leuke set up zijn?

Graag hoor ik wat van jullie.

mvg wilken

Martino
    Bijdrager

Wanneer je nou de cilinders van je werk eens vergelijkt met de cilinders in de tuningssectie zal je vast wel eruit komen welke “snelle” cilinder daar nog stof ligt te happen. Anders eens wat foto’s hier plaatsen van de buitenkant, maar vooral de binnenkant met de poorterij. Er zijn er hier genoeg die de cilinders kunnen herkennen.

Betreft jou setup zal ik maar eens kijken naar een variosetje met een lichte rf van 1:11,5 of hoger. icm 100mm schijven. Snel optrekken, maar geen hoge top.

wilken
    Topic starter

Oké, ik zal straks wat foto’s van de cilinder maken. Eens kijken hoe ver we komen.

neem aan dat je wat betreft de vario een 100mm poelie bedoeld achter? Maar weet aleen niet wat rf is 11,5?

ik had ook nog op werk een doos met uitlaten gezien en aangezien deze erg slecht is denk ik, zal die ook wel vervangen moeten worden. Moet ik daar nog ergens mee op letten?

2

zevenenergie
    Forum Goeroe

rf betekent de  roverbrengings-ferhouding.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

wilken
    Topic starter

IMG_20190823_121643IMG_20190823_121654IMG_20190823_121654IMG_20190823_121928IMG_20190823_120940IMG_20190823_121010

wilken
    Topic starter

IMG_20190823_120938IMG_20190823_120949IMG_20190823_121017

wilken
    Topic starter

Dit kon ik nog 123 vinden. De handkappen zijn die van een Vespa? Heb ze nog nooit eerder gezien namelijk.

Weet iemand wat voor een cilinder dit is? (zit wel wat vlieg roest in maar is nieuw).

En wat voor uitlaat is het zou het wat zijn voor een leuke setup?

wilken
    Topic starter

Oja en had nog dit kopje gevonden

IMG_20190823_121133IMG_20190823_121124IMG_20190823_121141

Martino
    Bijdrager

Een leuke cilinder heb je daar, een 41mm DR. Dit icm een variosetje zal wel aan jou eisen gaan voldoen. de rf= reductiefactor ofwel verhouding die de tandwieloverbrenging heeft. wanneer jou uitgaande as 1 keer ronddraait en de ingaande as bijvoorbeeld 12 keer dan is deze rf=12 of 1:12 verhouding.

Het avionic/proma cilinderkopje is overigens een prima match met de 41mm DR cilinder. De uitlaat daarintegen is gewoon een standaard en deze zal ik laten liggen en opzoek naar een snellere in ieder geval met dikke voorbocht.

wilken
    Topic starter

Oké en wat denk je dat ik voor de kop en de cilinder neer zou mogen leggen? Weet niet wat ze nieuw kosten.

wilken
    Topic starter

wilken
    Topic starter

Heb er verder geen verstand van hé weet niet wat volgens jullie een fijne uitlaat is.

Wim
    Bijdrager

mijn tip: ga eerst veel lezen hier op t forum, zoek op youtube filmpjes over de ciao en of citta.. en op die manier kom je al vrij snel heel veel te weten over het motortje.

die cilinder kost zo iets van 7 a 8 tientjes nieuw geloof ik.. typ t ff in bij google en krijgt zo een aantal online winkels die de cilinders verkopen, dan kan je wat prijzen vergelijken.

wat betreft die uitlaat op MP.. ik kan zo t merk niet zien maar het lijkt mij een uitlaat die niet 1 vd snelste is met optrekken maar wel een beetje boost heeft in t midden en wel vrij lang door gaat naar zn top.. als t een proma cc is dan is dat een beetje t resultaat. Ik heb ‘m heel even onder mn citta gehad maar ’t maakt mij veel te veel herrie. Nu heb ik er een giannelli city power onder. Die is veel stiller en hij trekt er beter op vind ik persoonlijk. De oude leovince krul (die niet meer nieuw gemaakt word voor zo ver ik weet) is ook erg lekker in optrekken, top weer wat minder maar maakt ook best een beetje lawaai.
    en dan zijn er nog vele andere uitlaten maar daarmee heb ik zelf geen ervaring.

wilken
    Topic starter

Oké ze hadden ook nog een een los blokje liggen als ik het losse blokje koop en de cilinder + kop en het dat blokje eens open trek en dan rustig op me gemak opbouw een uitlaat en cabrateur bij zoek. Kan ik als ik rustig aan doe een leuke set up krijgen denk ik. Ik zal van het wiekend eens op forum rond speuren

Denk trouwens aan een 13/13 dellorto cabrateur. Lijkt me geschikt voor deze cilinder of is de mening daar toch anders over?

wilken
    Topic starter

Wat ik trouwens ook nog af vraag als. Ik op internet kijk kom ik de cilinder wel tegen maar daar zie ik een 50cc staan en een 65cc hoe weet ik welke van de 2 deze is?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.