Probleem nieuw blok (trillen en snelheid)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem nieuw blok (trillen en snelheid)

This topic contains 10 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Ruben06NL 6 years, 5 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #211977

    Ruben06NL
    Topic starter
    Berichten: 208

    Goedenmiddag, laatst nieuwe (elektronische) blok gemonteerd (setup hiernaast).
    Functioneerd best prima alleen wel een aantal puntjes (je project is nooit echt af), hij trilt heel erg vooral op hoge toeren en bij de versnelling (+-30km/h)
    Bij 45 km/h rijd hij wel perfect, maar voor de rest erg veel trillingen op de trappers, zadel en stuur (frame?).
    Moet er wel bij zeggen dat ik erg veel speling heb tussen frame en subframe (geen stofring te bekennen)

    Verder heb ik het gevoel alsof de setup niet zijn ‘verwachte topsnelheid’ haalt, voordat ik de lagers had vervangen had ik 55km/h gemeten en ik merk erg weinig verschil nu (wil binnenkort best meten).
    Maar mijn gevoel (en ‘totaal gestoorde’ kilometerteller zegt zo’n 50-55km/h)(kilometerteller schommelt boven de 48km/h)

    Iemand tips en/of suggesties?

    Mvg
    Ruben

    #243870

    Ruben06NL
    Topic starter
    Berichten: 208
    #243871

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Met die setup moet inderdaad meer haalbaar zijn ja.

    Die stofringen gaan echt wel verschil maken, die zou ik er eerst maar eens tussen zetten.

    #243872

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Kromme krukas?

    #243873

    Ruben06NL
    Topic starter
    Berichten: 208

    Heb ‘m al eens open gehad maar had niet het gevoel dat hij krom was @Noetiepoerker26 , die stofringen ga ik zowiezo binnenkort proberen te halen, maar waarom hij nou niet z’n verwachte snelheid haalt heb ik geen idee…
    Heb sproeier 66, start zonder choke maar blijft niet lopen, met choke start hij perfect, na 10 seconden licht gas geven choke uit en dan loopt hij prima, valse lucht lijkt me ook opgelost… ik heb dus geen idee wat het probleem zou kunnen zijn…

    #243874

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    als je krukas krom is zou je dat moeten zien of voelen.
    Als je blok zo in de standaard staat maak dan een vast punt langs je krukas en draai langzaam aan je vliegwiel.

    Misschien een ander vliegwiel proberen?

    #243875

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Zoals al gezegd is, de stofringen.. Probeer dat eerst eens (al is het controleren van de krukas makkelijk gedaan).
    Je poelie zou nog een slag kunnen hebben wat de trillingen veroorzaakt.
    En denk dat je wel 1-2 maten groter mag qua sproeier als ik je verhaal lees.

    Waarom je snelheid zo laag is, geen idee.
    Meet het eens echt op, ipv de, zoals je zelf al zegt, de totaal gestoorde teller te vertrouwen.

    Rij je overigens wel met bromvertanding, of met snorvertanding?

    #243876

    Ruben06NL
    Topic starter
    Berichten: 208

    Zoals mij ooit wijs is gemaakt is het een brommer (dus ging ik uit van bromcarter en -vertanding) maar toen ik me meer ging interesseren in de techniek (en opvoeren) merkte ik ook al op dat de ‘originele’ carb. bij mij een 12/7 was (ipv 12/10, brom?) is er een makkelijke manier om de vertanding te controleren?
    Verder heb ik net ook even een paar kilometer gereden en ging het best prima, qua trillingen wel wat minder en op gevoel merkte ik de snelheid een stuk hoger, op de terugweg werd het trillen weer ernstiger, ook merk ik bij lage toeren een ‘metaalachtig’ geluid op(?)

    Kortom: ben nog niet helemaal klaar met hobbyen…

    #243877

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Kijk naar de naafdeksel en tel het aantal dichte lagers je ziet. Een bromnaaf heeft 1 lager in het midden en een snor heeft er nog twee kleine extra voor de extra asjes.

    #243878

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Je kan ook het aantal rotaties van de poelie tellen als je de band 1x ronddraait. Zo krijg je ook de verhouding van de vertanding.
    Of heb je een snor krukas?

    No replacement for displacement
    #243922

    Ruben06NL
    Topic starter
    Berichten: 208

    Beetje late reactie maar toen ik laatst de brommer stationair ging afstellen schoot me wat te binnen, kan de ietwat tegenvallende snelheid ook worden verklaard door zwakke vonk? (Ik denk dus aan onvolledige verbranding) er komt ook veel witte rook uit de uitlaat (kan ook door de mengverhouding komen)
    Laatst stotterde mijn brommer op 50km/h ik dacht of een vonk overgeslagen of een probleem met de carb. / vlotter.
    Bedenk wel dat de CDI en ontsteking wel wat verouderd is… (bougie + kabel nieuwstaat)

    Iemand suggesties?
    In het geval: ‘Nieuwe kopen’
    Word het nog even doorsparen…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.