Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Probleem nieuw blok (trillen en snelheid)
This topic contains 10 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Ruben06NL 6 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
1 november 2017 om 12:49 #211977
Goedenmiddag, laatst nieuwe (elektronische) blok gemonteerd (setup hiernaast).
Functioneerd best prima alleen wel een aantal puntjes (je project is nooit echt af), hij trilt heel erg vooral op hoge toeren en bij de versnelling (+-30km/h)
Bij 45 km/h rijd hij wel perfect, maar voor de rest erg veel trillingen op de trappers, zadel en stuur (frame?).
Moet er wel bij zeggen dat ik erg veel speling heb tussen frame en subframe (geen stofring te bekennen)Verder heb ik het gevoel alsof de setup niet zijn ‘verwachte topsnelheid’ haalt, voordat ik de lagers had vervangen had ik 55km/h gemeten en ik merk erg weinig verschil nu (wil binnenkort best meten).
Maar mijn gevoel (en ‘totaal gestoorde’ kilometerteller zegt zo’n 50-55km/h)(kilometerteller schommelt boven de 48km/h)Iemand tips en/of suggesties?
Mvg
Ruben1 november 2017 om 12:49 #243870–> Filmpje blok in werkbank <–
1 november 2017 om 13:31 #243871Met die setup moet inderdaad meer haalbaar zijn ja.
Die stofringen gaan echt wel verschil maken, die zou ik er eerst maar eens tussen zetten.
1 november 2017 om 13:31 #243872Kromme krukas?
1 november 2017 om 16:51 #243873Heb ‘m al eens open gehad maar had niet het gevoel dat hij krom was @Noetiepoerker26 , die stofringen ga ik zowiezo binnenkort proberen te halen, maar waarom hij nou niet z’n verwachte snelheid haalt heb ik geen idee…
Heb sproeier 66, start zonder choke maar blijft niet lopen, met choke start hij perfect, na 10 seconden licht gas geven choke uit en dan loopt hij prima, valse lucht lijkt me ook opgelost… ik heb dus geen idee wat het probleem zou kunnen zijn…1 november 2017 om 16:56 #243874als je krukas krom is zou je dat moeten zien of voelen.
Als je blok zo in de standaard staat maak dan een vast punt langs je krukas en draai langzaam aan je vliegwiel.Misschien een ander vliegwiel proberen?
1 november 2017 om 17:03 #243875Zoals al gezegd is, de stofringen.. Probeer dat eerst eens (al is het controleren van de krukas makkelijk gedaan).
Je poelie zou nog een slag kunnen hebben wat de trillingen veroorzaakt.
En denk dat je wel 1-2 maten groter mag qua sproeier als ik je verhaal lees.Waarom je snelheid zo laag is, geen idee.
Meet het eens echt op, ipv de, zoals je zelf al zegt, de totaal gestoorde teller te vertrouwen.Rij je overigens wel met bromvertanding, of met snorvertanding?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 november 2017 om 21:29 #243876Zoals mij ooit wijs is gemaakt is het een brommer (dus ging ik uit van bromcarter en -vertanding) maar toen ik me meer ging interesseren in de techniek (en opvoeren) merkte ik ook al op dat de ‘originele’ carb. bij mij een 12/7 was (ipv 12/10, brom?) is er een makkelijke manier om de vertanding te controleren?
Verder heb ik net ook even een paar kilometer gereden en ging het best prima, qua trillingen wel wat minder en op gevoel merkte ik de snelheid een stuk hoger, op de terugweg werd het trillen weer ernstiger, ook merk ik bij lage toeren een ‘metaalachtig’ geluid op(?)Kortom: ben nog niet helemaal klaar met hobbyen…
1 november 2017 om 21:45 #243877Kijk naar de naafdeksel en tel het aantal dichte lagers je ziet. Een bromnaaf heeft 1 lager in het midden en een snor heeft er nog twee kleine extra voor de extra asjes.
2 november 2017 om 07:53 #243878Je kan ook het aantal rotaties van de poelie tellen als je de band 1x ronddraait. Zo krijg je ook de verhouding van de vertanding.
Of heb je een snor krukas?No replacement for displacement20 november 2017 om 11:49 #243922Beetje late reactie maar toen ik laatst de brommer stationair ging afstellen schoot me wat te binnen, kan de ietwat tegenvallende snelheid ook worden verklaard door zwakke vonk? (Ik denk dus aan onvolledige verbranding) er komt ook veel witte rook uit de uitlaat (kan ook door de mengverhouding komen)
Laatst stotterde mijn brommer op 50km/h ik dacht of een vonk overgeslagen of een probleem met de carb. / vlotter.
Bedenk wel dat de CDI en ontsteking wel wat verouderd is… (bougie + kabel nieuwstaat)Iemand suggesties?
In het geval: ‘Nieuwe kopen’
Word het nog even doorsparen… -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.