Noway's Ciao

Home Forums Mijn brommers Projecten Noway's Ciao

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door KillerNoway 2 weken, 4 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker

KillerNoway
    Topic starter

Welkom op mijn perso!

Ik ben van plan om voor mijn 18e verjaardag (juni 2019) mijn Ciao helemaal af te hebben. Natuurlijk ga ik alles met jullie delen!

Het begon met de aankoop van de Ciao, hij was supervet en was echt gruwelijk!

Uiteindelijk is de brommer overleden door een ongeluk. De meneer die de Ciao heeft gemaakt heeft een schijfrem gemonteerd op een orignele vork. Dit werkte alleen met vastgezette voorvork, en jahoor! Deze sloeg vast toen ik een drempel afging. Daar lag ik dan op de grond samen met een hersenschudding en een kapotte brommer waar ik nog geen 50km op heb gereden. Foto’s van het ongeluk volgen

Mijn plannen met de Ciao:
    – Nieuw kleurtje Paars met Neon Groene accenten
    – Goed optrekken
    – Aangepast carter
    – Vario
    – DR 43mm
    – EBR Schijfrem voorvork
    – Stoer dashboard met leds, schakelaars en meters
    – Stoere en gevaarlijke looks
    – Werkende olie schijfrem voor
    – Proma CC of een snellere uitlaat
    – 5 of 10 spakers
    – Verstevigd Frame
    Derest is nog niet duidelijk

Updates en fotos volgen nog!

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
    Bijdrager

Jammer van deze ciao hij was erg mooi.
    Maar een hersenschudding is erger. Zo zie je maar weer dat het nog niet zo eenvoudig is iets goeds te maken .
    Je perso ben je perfect begonnen, ga zo door, ik ga het volgen.:thumb

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Flink balen, brommer zag er inderdaad goed uit. Maar wel een hele goede reden om een project te beginnen :thumb
    De combinatie paars en groen moet ik nog even zien, als ik het me zo inbeeld lijkt het me niet geweldig maar het ligt er natuurlijk ook net aan welke tint je gebruikt.

KillerNoway
    Topic starter

Daar ben ik weer met de beloofde updates!

Super bedankt mannen voor de reacties, ik sta open voor andermans ideeën en meningen!

zevenenergie, dankjewel ik ga mijn best doen! Stap voor stap komen de onderdelen bij elkaar.

AA-T hieronder komt nog een fototje met de kleuren die ik in mijn hoofd heb. 😉

Nu komen de beloofde foto’s!

Een paar foto’s van de eigenaar/designer.

– Video die 2 uur voor het ongeluk is gemaakt
    Klikker de klik

-Een paar foto’s na het ongeluk

De volgende update komt volgende week ergens, dan komen de eerste onderdelen binnen.

Laat een reactie achter en je mening!
    Peace ♥!

zevenenergie
    Bijdrager

Gaaf die boos kijkertjes achter dat gaasje. en die letters op de velgen heb ik niet eerder gezien.:thumb
    Zo te zien heeft hij een aardige salto achter de rug. Brrrrr.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat groen en paars niet zo mooi vind, maar er zit iemand naast me die het wel gaaf vind. Kwestie van smaak, dat is duidelijk. 🙂

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

KillerNoway
    Topic starter

zevenenergie: er komt meer paars en echt neon groene accenten, leds etc. Dus niet zoveel groen als hier te zien is. 😉

KillerNoway
    Topic starter

Ik heb de brommer Greeny genoemd en die naam en kleur moet toch nog een beetje erin blijven. 😆

AA-T
    Sleutelbeheerder

Ik zou zeggen maak eens wat kleurstaaltjes en oordeel zelf wat je mooi vind 🙂

KillerNoway
    Topic starter

Heyy allemaal! Het is al een tijdje terug sinds ik mijn laatste update heb gedaan.

In de tussentijd zijn al wat mooie spulletjes gearriveerd voor het project Greeny.

De nieuwe EBR schijfrem voorvork.

Effe passen en meten 😉

Uiteindelijk heb ik besloten om 10 spakers te gaan monteren nadat ik een voorvelg voor een nette prijs kreeg aangeboden.

Mijn 17e verjaardag was ook weer geslaagd!

Waar ik nog over twijfel is het volgende:
    Zal ik een kick-speedengine maken of zal ik de blokjes beide houden hoe ze nu zijn?

Tevens ben ik op zoek naar de volgende spullen:
    EBR voorspatbord
    10 spaak achtervelg
    Olie schijfrem en adapter

Zodra alle framedelen compleet zijn is het tijd om alle onderdelen te zandstralen en spuiten.

Florian
    Moderator

Een Kick SE maken is niet zo’n succes. Piaggio en Polini carters zijn niet op elkaar gecentreerd. Ik zou de blokjes dus lekker houden zoals ze nu zijn.

Kickblokje kun je nog bewerken en dan doet het qua prestaties niet onder aan een SE

KillerNoway
    Topic starter

Het is weer een maandje of twee terug maar er zijn weer een aantal updates wat betreft Greeny!

Deze maand is er veel veranderd wat betreft het project:

• Het frame wordt verstevigd door middel van een stang in het midden
    • Vario kit compleet gemaakt na 8 maanden zoeken
    • Is de DR43 gehoond binnengekomen
    • Is er een setje 10 spakers bijgekomen
    • Polini SP
    • Leovince Handmade
    • Pechno Terugloopuitlaat

Waarschijnlijk is het frame nog deze maand geschuurd en gespoten aangezien ik vakantie heb en effe wil doorzetten met het project. Tevens moet de speedengine broodnodig gereviseerd en getest gaan worden.

Waarom 3 uitlaten hoor ik jullie vragen: omdat ik wil weten welke het beste gaat presteren met mijn setup en behoeftes.

Tips en ideeën zijn van harte welkom!

AA-T
    Sleutelbeheerder

Prima plannen, wat voor voor-vario ga je gebruiken?
    Voor het verstevigen zal een stang tussen het frame denk ik niet het grootste verschil maken.. Het zwakke punt van de Citta zit hem in de brug, daar zou ik me dus voornamelijk op focussen. Vandaar dat velen ook met een Si brug rijden.

Van tijd tot tijd zijn er ook verbeterde stofringen te krijgen.. Als je de kans hebt en deze tegenkomt is dit ook een mooie upgrade.

Succes met de plannen, keep us posted :thumb

Wilk1985
    Moderator

Lekker bezig, ik snap je redenering achter het hebben van meerdere uitlaten helemaal. Zelf proberen is het mooiste dat er is en de enige manier om zeker te weten wat het best werkt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die EBR vork? Veert hij goed? Maakt het de Ciao niet zwabberig en staat het niet raar? Ik zou wel graag wat goeie foto’s zien :thumb

Martino
    Bijdrager

Volgens mij gaat het hier om een Ciao en is de foto van de Citta een voorbeeld van een Leovinvi HM uitlaat.
    Inderdaad leuk om wat te testen met de verschillende uitlaatjes en ik heb alvast een mooie testbankuitdraai voor je als indicatie.

Dit is op icm 43mm DR evo;
    Uitdraai
    De foto is aan te klikken zodat je beter de gegevens kunt zien. De Leo SP is genomen ipv de Leo HM gezien deze soortgelijk presteren.

Ik denk dat je de Tecno links laat liggen en doordat je vario gebruikt uiteindelijk de Polini zal kiezen. Het omslag punt ligt bij 7500rpm vanaf dan zal de Polini SP meer kracht hebben als een Leovinci HM. Leuk trouwens dat je met een Pinasco vario gaat rijden. Of wordt het toch een Malossi welke ik ook op de foto zie liggen?

KillerNoway
    Topic starter

Bedankt voor de reacties!

AA-T: Ik ga gebruik maken van de Pinasco vario. De foto van de Citta was een voorbeeld, het komt allemaal op een Ciao.

Wilk1985: Ik heb de uitlaten voor een mooie prijs gekocht, why not? Ik heb ermee gereden icm een M stuurtje. Ik moet zeggen de vork is niet zwabberig maar veert niet super goed! Rugpijn had ik wel na n rondje om mijn huis. Het staat ook niet raar naar mijn mening! Een originele rempot werkt hier niet op, echt alleen voor schijfrem bedoeld deze vork. Hieronder een paar oude foto’s.

Martino:  Bedankt voor de uitdraai maar op de legenda staat Leovince SP, klopt dit? Ik ga voor de hardst trekkende uitlaat. Ik ga met de pinasco vario rijden. 😉

De beloofde foto’s:

Die 180km/h gaat de teller nooit aantikken jongens!  😛 😛 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.