Collectie van Martino

Home Forums Perso’s Collecties Collectie van Martino

This topic contains 364 reacties, has 75 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 2 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
  • #487571

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    speedbuxy :
    Verder wel netjes gelast zeker voor een 3e keer:thumb

    Thx:)

    Het idee achter deze flenzen was inderdaad gewoon om het kanaal wat groter te maken. En dat was netjes gedaan door Maarten. Vervolgens de flens erop gelast en nu kan het kanaal zelfs nog groter door het mooi op elkaar over te laten lopen. Daar is nog genoeg vlees voor door de las. Het is in ieder geval al een stuk groter dan normaal. Las moet nog ff netjes afgewerkt worden.

    #487695

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Vandaag toch een regenachtige dag dus kon ik mooi verder met de dremel. Ik heb mijn Creco nog even onder handen genomen en de boosters verbreed en recht gemaakt. De Polini 46mm Polini heeft ook bredere boosters gekregen en een begin gemaakt met het afwerken van de flens.

    De Dr evo heb ik vandaag klaar gemaakt voor montage. Flens mooi geflowed van binnen en gepolijst. Van buiten de lasnaad terug gelegd en in zijn totaal de flens korter gemaakt. De uitlaatpoort zelf is 0,5mm omhoog gelegd en in totaal 1mm verbreed.

    Hier de plaatjes van een normale DR evo en de bewerkte


    #488181

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Vandaag mijn Leo HM chroom gecoat voor de Ciao. De brommer miste nog altijd een chomen uitlaat. hier de foto’s.

    Voor dat hij de oven in gaat.

    Hier het resultaat met oude Leo carbon demper van de HM voor minarelli vertikaal.

    en een soort van closeup.

    #488182

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat ziet er ERG nice uit man8)
    Dat zal zeker niet mis staan op je brom:thumb

    #488183

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    supervet! een chrome HM is altijd een lust voor het oog:).
    de demper vind ik ook gaaf, redelijk dik maar het kan nog net.

    #488184

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    mooi gedaan! veel werk er aan gehad? is het ook mogelijk met andere uitlaten maarten?

    ik kom deze week m’n brugje nog ff bekijken en ophalen :thumb

    #488185

    dihagie
    Bijdrager
    Berichten: 149

    het is dus echt gecoat? ipv van verchroomd? waar heb je dat laten doen?

    #488187

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Kijk hem glimmuh jonguh!

    Zeer strak idd, ben echter wel beneiuwd hoe de coating houd in de voorbocht?

    #488188

    Anoniem

    Echt heel erg tof! Zoals dihagie ook al vraagt, waar heb je dit laten doen?

    #488189

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Holy mother, die pijp ziet er echt netjes uit!!!

    #488190

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Thanks for the reactions. Ik wilde eerst even kijken wat het resultaat zal zijn met deze uitlaat die ik toevallig in de buurt had liggen. Jammer dat ik geen foto had van hoe de staat eerst was deze was namelijk aardig bruin en zwart van de roest en roet. In de toekomst komt er natuurlijk een chromen Polini uitlaat onder de Ciao te hangen.

    Deze hele klus heeft me wel de hele dag geduurd aangezien het voorbereidend werk nogal veel tijd met zich mee draagt. De uitlaat moet echt helemaal kaal zijn van roest lak vet etc. anders hecht de coat niet goed. Toch ben ik zeer tevreden. Het is dan niet echt verchroomd en heeft iets van een blauwe gloed over het geheel. Het komt aardig in de buurt van verchromen. Jou brugje is ook veel minder Steven vanwege het niet goed cleanen ervan, maar de coat is wel keihard. Dit rotklusje mag je voortaan zelf gaan doen. 😀

    Ik ga hem zo maar eens onder de brom hangen en kijken hoe het staat. En hoe de coat vooral in de voorbocht dan wel of niet reageert op vernieuwde hitte?

    #488191

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Zelf gedaan? :O of laten doen bij bedrijf? Want dat is echt geniaal mooi:O

    #488193

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Ooh ik dacht dat het wel uit de tekst te filteren was, maar idd heb ik dit zelf gedaan.

    #488196

    Waarom?

    Dat is zeker mooi geworden:thumb Had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit zo overeen zou komen met echt verchromen. Beste oven heb je trouwens, ik kan hier geen hand made in kwijt en houd bij een Proma Chrono wel op:D

    #488197

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    mooi gemaakt man! welk merk/type heb je gbebruikt? is dit zo’n poedercoatsetje voor thuis?

    Ik heb ook al geinformeerd naar een echte chromen uitlaat. Dit kan alleen als de uitlaat nieuw is dus nog nooit gebruikt. Dit heeft te maken met roet ofzo. Je kan de uiteinden ook niet afdichten want dan gaat ie drijven in het chroombad.
    maar dit is mooi genoeg!

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 365)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.