Magnus perso

Home Forums Perso’s Projecten Magnus perso

Dit onderwerp bevat 48 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Magnus01 3 dagen, 17 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Gebruiker

Dustin
    Bijdrager

Nice, de enige amsterdam legale citta  😉

"Een hetero rijdt niet op een retro." ㉦
    Mijn citta
    1

Magnus01
    Topic starter

20190528_161129Het is gelukt, morgen maar een ritje rijden en reflectoren scoren.

FL4WLESS
    Bijdrager

Wow! had niet verwacht dat je die zou krijgen, Gefeliciteerd! Erg benieuwd wat oom agent gaat zeggen als ze je zien rijden. Hoop dat je ons daar ook over op de hoogte houdt?

Magnus01
    Topic starter

Ja ik wou er vandaag ff op rijden maar dat pleuris ding doet het opeens niet. Paar dagen geleden liep ie nog heel mooi. Dus ik de hele carburateur uit elkaar en alles schoonmaken en controleren, bougie meermaals schoonmaken, luchtfilter vervangen doet dat ding het nog niet. Het blokkie krijgt gewoon lucht, benzine en een vonk, de bougie was trouwens ook gewoon nat. Ik snap er niks meer van. De vonk was wel wit achtig en de bougie behoorlijk oud dus die ga ik maar vervangen, kan het daar aan liggen?

Magnus01
    Topic starter

20190716_153459Vandaag lekker rond gereden, zeker 30 km. Toeristen namen veel foto’s, je ziet niet iedere dag een oud brommertje met zijspan. Helaas ben ik wel mijn voet stepje en achter kapje kwijt geraakt, ik zag dat wat 10 jarige rot jochies aan de Citta zaten te klooien toen ik ff wat eten ging halen. Het zou mij niet verbazen als het door hun komt. Mijn nieuwe blokje met DR 43 mm cilinder ben ik erg tevreden over, veel feller bij hoge toeren en maakt een geweldig geluid in tunnels als je met het gas speelt.

FL4WLESS
    Bijdrager

@magnus01 heb je vanaf het begin gevolgd met je zijspan.Nu er je een tijdje op rond rijdt, ben ik erg benieuwd of je nog problemen hebt gehad met politie ofzo?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Die Amsterdamse kap is gaaf.

Tegenslagen laten alleen maar zien wat er in je leeft, dat hebben we allemaal. 😉

Gewoon doorgaan, dit is een uniek project. En het ziet er kloppend uit kwa verhoudingen. :thumb

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Magnus01
    Topic starter

Ik heb de Citta een tijdje geleden verkocht. Meteen wel spijt van gehad eigenlijk want een andere Citta die nog de stad in mag bestaat niet behalve die ene met die 4 takt motor. 2 weken na de verkoop een andere Citta gekocht want zonder word ik gewoon depri, maar veel kan ik er niet mee hier.
    Veel lol gehad met de zijspan Citta hoor, meiden waren er dol op en toeristen namen vaak fotos. Bij het bouwen was er niet veel over na gedacht hoeveel druk er op alles komt te staan in bochten. Dus de las naden braken wel constant en op een gegeven moment wou ik wat anders, het begon me te vervelen en fietsen inhalen was een ramp. Achteraf had ik ook eigenlijk een Si brug moeten gebruiken. Ooit bouw ik wel weer een nieuwe, maar dan lichter en sterker. Gezeik met de politie heb ik niet gehad, ik ben er wel vaak mee aangehouden maar ik mocht altijd verder rijden. Achteraf toch wel spijt dat ik er niet verder mee ben gegaan, heel stom van me dat ik de enige Citta die hier mag rijden waarvoor je geen helm op hoeft te doen weg heb gedaan. Heb er mooie herinneringen aan, net als de Citta’s ervoor. Hopelijk kan ik ooit weer op een Citta door mijn ouwe Jordaan rijden, ik mis dat wel erg. Jammer dat hier niks meer mag. De kap heb ik trouwens nog bewaard.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Magnus01.

Wilk1985
    Moderator

De kans is wel aanwezig dat er een moment komt waarop je er gewoon weer mee rond mag rijden. Regelgeving verandert constant en wellicht dat er nog een keer een oldtimerregeling of iets dergelijks komt.

Maar aangezien je zo lekker bezig bent geweest met je project, is het geen idee om de Citta die je nu hebt om te bouwen naar 4 takt? Ik denk dat het met de RDW wel te regelen valt hoewel het ongetwijfeld niet in een dag geregeld zal zijn.

Magnus01
    Topic starter

Dat wou ik een half jaar geleden doen, het is maar goed dat ik dat niet gedaan heb want nu moeten we met blauw kenteken tussen de auto’s rijden. Er is weinig aan te doen, alleen een keer weer een betere zijspan bouwen wanneer ik zin heb.

Magnus01
    Topic starter
    20191005_163359Ik ga hier maar verder met me nieuwe Si. Polini 46 mm op een speed engine met een joekel van een carburateur er aan, 20 mm. Hij had lang stil gestaan dus helemaal onder het stof en liep ook niet meer, geen vonk helaas. Ik hou niet zo van Si’s maar dit is wel een geinig ding met dat blokkie er onder. Heb er lang geleden een gehad die van me gejat is, ik weet door wie dus die gozer mag blij wezen dat ik m niet meer ben tegen gekomen. Geen fijne herinneringen aan Si’s dus!

Deze bleek na een schoonmaakbeurt een prima brommertje alleen had die helemaal geen compressie meer! Blok er af slopen, inlaat bewerken, nieuwe zuigerveren en pakkingen er op en het is weer een prima blokje. Lagers hoefde niet want er zat geen speling op. Alles er weer onder gedaan maar wil het kreng nog steeds niet aan slaan. Koppeling grijpt heel moeilijk aan, is dat normaal voor poelie 55? Moet me echt de tyfus rennen wil de krukas een beetje draaien… Ach morgen maar weer ff verder.

20191008_18210820191025_15493720191025_16032420191005_181201

Magnus01
    Topic starter

20191026_183254Leuk, hij liep maar het bleek dat het vliegwiel tegen de achterbrug zat dus een kapotte spie! In de paar seconden dat die liep klonk het wel lekker, heel naar om het blok er weer uit te moeten halen door zoiets kleins…  Hoe krijg ik nou die nok er nou van af? Met een tang en schroevendraaier wil het niet lukken.

Magnus01
    Topic starter

20191126_19132420191126_19343120191126_193316Ik heb weer wat leuks er bij, een cerise roze Gilera Citta Funny. In mei stuurde een vriend van me een foto er van toen hij de citta zag staan. Ik vond het meteen een leuk ding, dus woensdag eindelijk maar is de moeite genomen om een papiertje aan het stuur te hangen met de vraag of die te koop is. Gisteren kreeg ik te horen dat ik m mocht hebben voor 100 euro, kenteken en papieren zitten er ook nog bij. Ik heb m vanavond opgehaald en in de regen terug naar huis gelopen maar dat was zeker de moeite waard. Er moet veel aan gebeuren en heb geen idee wat ik er allemaal aan ga doen maar ik ben er enorm blij mee.

speedbuxy
    Bijdrager

Mooi winter project, maak er wat moois van:thumb

Magnus01
    Topic starter

20191127_153806Hij doet het weer, ik gebruik de citta nu al om naar werk te rijden. Verder gaat die niet uit mekaar maar knap ik alles langzaam een beetje op. Kappen zijn niet echt mooi meer en moeilijk te vinden en als je ze al kan vinden kosten ze behoorlijk wat, dus echt mooi wordt die niet 😛

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door Magnus01.
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.