Magnus zijspan Citta perso

Home Forums Perso’s Projecten Magnus zijspan Citta perso

Dit onderwerp bevat 30 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 13 uur, 57 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker

Magnus01
    Topic starter

Er moet sowieso flink wat gewicht op komen want nu is het zijspan te licht en daardoor te onstabiel, om nou de hele tijd rond de rijden met een rugzak met bakstenen er in op het zijspan lijkt me ook niks 😛 ik doe er waarschijnlijk een plank op om op te zitten voor een passagier en 2 bier kratjes om dingen in te doen voor wat extra gewicht.

Magnus01
    Topic starter

20190421_164401Kan iemand mij vertellen op welke de zwarte draad en op welke de rode draad moet?

Dustin
    Bijdrager

Zwart is de min, die moet op het losse clipje, dat is je massa. De rode moet in het clipje met het witte plastic er omheen, da’s je lichtspoel. De kabel uit je blok is dan natuurlijk je ontsteking  🙂

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

Magnus01
    Topic starter

Bedankt, het licht werkt 😀

Magnus01
    Topic starter

20190423_192846Bijna af, alleen nog rem aansluiten en kappen zien te vinden. Heeft iemand nog witte voorvork rubbers en stuurschuim of paarse kappen?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Zo, daar zit lekker schot in dat had ik niet verwacht :thumb

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Magnus01
    Topic starter

Ja het ging inderdaad lekker vlot, zelfs een paarse kappenset gevonden en de brommer is bijna rijklaar

speedbuxy
    Bijdrager

Gaat inderdaad lekker vlot en vind het er ook best nog leuk uitzien ook:thumb
    Blijf erbij dat je bij de 1e staande houding meteen door verwezen word naar de rdw. Maar tijd zal dat leren.
    Ik hoop persoonlijk dat je een maas in de wet hebt gevonden. Heb hier zelf namelijk ook een Arola op het pad staan.

Magnus01
    Topic starter

20190513_163651Het gaat allemaal langzaam doordat ik druk ben met school, maar ik heb in ieder geval wat kappen ontvangen. Ook blijkt er geen typegoedkeuring te zijn voor invalidenvoertuigen dus is de Citta helemaal legaal. Ik moet wel van de politie reflectoren achterop doen, maar dat is het enige en dan mag ik de weg op. Het is ook de enige Citta die legaal 49 km/u mag zonder helm 😀 20190509_161023Ook komt er een vario op, dat was helemaal niet het plan maar toen ik m zag liggen bij iemand waar ik een uitlaat van kocht heb ik die er ook maar bij gekocht voor redelijk weinig poen. En later komt er ook een andere cilinder op.

Dustin
    Bijdrager

Lekker bezig man! Legaal 49 rijden op de citta in amsterdam is wel uniek zo 😀

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

AA-T
    Sleutelbeheerder

Mooi knutselproject!

DinoH
    Donateur

Leuk project maar ben het inderdaad wel met de jongens eens. Je rijd niet meer in of op een arola, maar op een bromfiets met een stuk aangelast wat ooit een invalidevoertuig was. Als ik een auto neem en las een stuk van een arola aan betekent dit niet dat de regels van een arola gelden. Het zou best een interessante discussie worden maar ik denk dat de blauwe petten het toch winnen.

Magnus01
    Topic starter

Ik heb het al met de politie er over gehad, ze wisten het zelf ook niet goed en twijfelden maar na wat wetten te hebben gelezen zeiden ze dat het gewoon mag als alles aan de eisen voldoet, ik moet rode reflectoren achterop doen en nog wat kleine details en dan kan het. Het is een maas in de wet en daar ga ik lekker van profiteren 😀 Ik heb er op gelet dat alles aan de regels voldoet en dan zit het gewoon goed. Een agent in burger zei zelfs dat ik er een Proma onder moet hangen 😯

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Magnus01.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Nou het RDW nog mee zien te krijgen 😉

1

Magnus01
    Topic starter

20190523_172651De Citta is eigenlijk wel bijna zo goed als af, alleen nog een voorvario, gas kabel, rem kabel en vloer in de zijspan.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.