leovince handmade straight

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten leovince handmade straight

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 1 month geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #807958

    Citta 3517
    Topic starter
    Berichten: 10

    Beste leden,

    ik heb nu een leovinci sp en ben aan het twijfelen op over te stappen naar een leovince handmade. Ik heb er een paar vragen over.

    -Is er qua prestaties verschil tussen de leovinci hard straight of een normalen leovinci handmade (die wat omhoog krult Bij de demper).

    – wat is de prijs ongeveer van z’n uitlaat, in een nette staat.

    – moet je een ophang punt erbij lassen? Ik hoorde daar nog wat verschil over omdat de uitlaat nog al zwaar blijkt te zijn en dat i daardoor nog al snel los zou gaan zitten met 1 ophangpunt   +de ophanging bij de uitlaat poort

    gr Jordy

    #807963

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Wederom geen mening en ervaring topic, maar om je vragen te beantwoorden. (modjes?)

    – Ja er is een prestatieverschil tussen de “nieuwe” HM en de “oude” Straight HM.
    Er zijn ruwweg 4 Leovinci HM uitlaten. oude HM Ciao versie, oude HM Si versie, nieuwe HM Ciao versie, nieuwe HM Si verie. De oude is iets minder hoogtoerig dan de nieuwe. Verschil tussen Ciao en Si versies heb ik niet zo paraat. Over het algemeen kan je ook zeggen dat Leovinci vooral uitlaten voor de kleinere cilinder maakt. De prestaties tussen een Leo SP en Leo HM oud zijn nagenoeg gelijk. Zeker op grotere cilinders.

    – De prijs is variabel gezien ze niet meer worden gemaakt en geproduceerd. Ik heb ze wat jaartjes terug voor 125,- nieuw in verpakking nog verkocht, maar zie dat ze momenteel het dubbele opbrengen 2e hands. Maw jij bepaald de prijs.

    – Het klopt dat het zware uitlaten zijn, maar lijkt de nieuwe versie hier meer hinder van te hebben door wel eens van je uitlaatflens af te komen. De meest logische oplossing is een veerophanging te gebruiken en een lusje voor bij de bocht te lassen.

    Wat zijn de prestaties van een Leovinci HM(straight)?

    Uitlaten voor Vespa Ciao / Gilera Citta en andere Piaggio brommers

    LeoVinci Handmade

    #807967

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Ik heb de nieuwe versie HM en ik heb nooit last gehad van dat hij van de flens af valt. Ik dacht dat het juist andersom was en de oude versie daar meer last van had.

    Vond mijn HM hem op 50cc geweldig rijden maar op 65cc viel hij me een klein beetje tegen op top, alhoewel de boost in het middengebied wel erg hard is.

    #807968

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Kan je een foto maken van je Leo SP? Ik wil misschien wel ruilen van uitlaat.😇

    #807969

    Citta 3517
    Topic starter
    Berichten: 10

    Ik kan wel een foto maken maar de sp gaat helaas niet weg hahaha

    #807971

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    De nieuwe versie werkt met een extra tussenstuk bij de achterophanging. Hierdoor zit er meer speling op de uitlaat. De oude versie heeft gewoon een vaste ophanging.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.