Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › LeoVinci Handmade
This topic contains 21 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Intellect80 9 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
21 juli 2008 om 11:45 #149235
post hier je ervaringen van de Leovinci / Leovince Handmade
21 juli 2008 om 12:56 #152836Op deze foto zie je het oude model, dit was tevens mijn uitlaat. Ik heb hem gebruikt op mijn 43 DR Evo citta en ik moet zeggen: Dit is echt een SUPER pijp!!!
Ik vind hem qua looks ontzettend vet en het geluid is mooi zwaar maar niet extreem hard. Hij doet het vooral lekker qua optrekken + de boost is geweldig. Met poelie vond ik de boost al hard, maar op vario werd dit nog véél beter. De boost is dan echt geweldig en je zit in no-time op je top. Het is gewoon een uitlaat die het goed doet op poelie en ook met vario. Daarnaast is hij middeltoerig, bedoelt voor 60-70 cc, misschien dat hij het ook goed doet op 46mm cillinders maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind de Leovince Handmade echt een van de allerbeste uitlaten die er zijn, echt een aanrader ook.Het geluid: http://youtube.com/watch?v=v5bqzwJOplo
+ Looks!!
+ Mooi zwaar geluid
+ Dikke boost en goed optrekken
+ Zeldzaam: een vrij unieke uitlaat is altijd leuk om te hebben
+ Goed voor poelie en vario– Zeldzaam: lastig te vinden, en dus ook vrij duur.
– Hij doet het niet super op top vind ik, maar alsnog wel aardig.
– Zware uitlaat: bij m’n DR Evo brak de uitlaatpoort af, een extra beugel of veertje is aan te raden.21 juli 2008 om 14:31 #152837Kan iemand mij vertellen wat nou het verschil is tussen de leovinci handmade en de leovince handmade, behalve dat de demper anders is(leovinci demper werkt met kamers en de leovince demper werkt met een stinger)
Want ik heb nu een leovinci uitlaat en daar wil ik een leovince demper opzetten, alleen moet er dan een stukje van de uitlaat afgezaagd worden en ik weet niet of dit verstandig is i.v.m. tegendruk in de uitlaat.
21 juli 2008 om 15:56 #152838die oude versie hangt veel horizontaler zegmaar moet je maar even een foto van steyn zn citta zoeken en die vergelijken met hoe het nieuwe model hangt
21 juli 2008 om 16:07 #152839Nou ik bedoel meer tussen de uitlaten.
Bij het nieuwere leovinci type zit er na de demper bevestiging nog een stukje taps toelopend pijp. Dit zit er bij de leovince niet.leovinci nieuwere type:
21 juli 2008 om 16:08 #152840Jelle :
alleen moet er dan een stukje van de uitlaat afgezaagd worden en ik weet niet of dit verstandig is i.v.m. tegendruk in de uitlaat.Je bafflecone afzagen?
Niet doen!
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 juli 2008 om 16:30 #152841jamaar…. anders past de leovince demper niet
21 juli 2008 om 17:17 #152842ik heb dat laatste stukje niet,
is gewoon een leovinci wat ik heb21 juli 2008 om 17:26 #152843
sjaak trekhaakik heb de oude leovince handmade gehad ,ree icm 70 dr evo getunede carters en poulie 80 erg lekker ,helaas nooit icm vario ermee gerede.
21 juli 2008 om 18:48 #152844@woe en is dat orgineel of door de vorige eigenaar er afgeslepen?
22 juli 2008 om 16:33 #152845lijkt me niet, is echt gewoon netjes afgewerkt
en mn demper is wel leovince
22 juli 2008 om 18:19 #152847heb je er een fotootje van?
22 juli 2008 om 21:32 #152848ik heb ook een leovinci handmade maar aan de cilinder kop valt hij altijd af hij plijft niet zitten:(
weet iemand hoe dat komt?;)greets dum
22 juli 2008 om 21:46 #152849had steyn ook, zijn uitlaatpoort brak zelfs op een gegeven moment af, komt omdat de uitlaat best zwaar is en hij hang alleen aan de achterkant vast en aan je uitlaatpoort.. het beste kan je een stukje aan de voorkant eraan lassen zodat je hem bij je stepjes of iets kan vastzetten, dat is nog het stevigst!
22 juli 2008 om 21:50 #152850Klopt, dit hebben wel meer Leovince handmade uitlaten. De uitlaat is gewoon ontzettend groot en zwaar en er zitten maar 1 beugel op + 1 uitlaatklem. Ik vind dat ze vanuit de fabriek een 3e beugel hadden moeten toevoegen.. of iets als een veersysteem. Bij mij schoot dus namelijk ook de uitlaat steeds los en ik had ALLES geprobeerd om hem vast te krijgen! Toen heb ik een nieuwe klemmetje gekocht en strak aangedraaid. Daarmee kon ik een dag of 5 rijden maar toen schoot in een keer de hele uitlaatflens van de cilinder los toen ik 65 km/h reed 😐
Mijn advies: Zorg voor een veersysteem of een extra beugel oid, want de uitlaat is zwaar en er komt anders teveel druk op je uitlaatflens! -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.