Krukaslagers

Home Forums Techniek Motorisch Krukaslagers

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 week geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #123032

    schaak
    Topic starter
    Berichten: 20

    hoi ik heb een revisie set gekocht voor de carter nu heb ik 2 lagers voor de krukas skf 6202 en skf 6202/c3.
    welke moet aan welke kant?en maakt het nog uit welke kant naar binnen?
    alvast bvd voor reactie

    #123410

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 607

    SKF 6202 aan de kleine carterhelft/korte kant krukas
    SKF 6202 C3 aan de ontstekings/lange kant krukas
    Kant naar binnen maakt niks uit!

    #123412

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3660
    #123413

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 857

    Hoppa 😛

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #123416

    schaak
    Topic starter
    Berichten: 20

    dank jullie voor de reacties weet ik tenminste wat ik doen moet:thumb

    #789278

    Domned
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Even een oud topic laten herleven, maar even een vraagje over die C3 en normale lagers. Wat is precies het verschil? Ik trek namelijk net een van mijn blokjes voor het eerst open en aan beide zijden van de krukas zit een C3 lager. Er komen nieuwe lagers in, maar heeft het feit dat ze hetzelfde waren enige schade kunnen veroorzaken?

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Domned.
    #789281

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6520

    Nee, maakt niet echt uit. C3 hoort aan de ontstekingskant te zitten – officieel.

    41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #789283

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 24

    Een c3 lager heeft meer bewegingsruimte, een c3 kan meer mee bewegen met het doorveren van de krukas voordat die begint zwaar te lopen. Als je meer toeren gaat maken en een grotere/zwaardere zuiger hebt kan je ze allebij c3 doen, dan zou die wat lichter lopen op toeren en je lagers langer mee gaan.

    #789292

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2398

    C3 lagers in ons blokje zijn niet zozeer bedoeld voor meer bewegingsruimte maar om de temperatuur op te vangen. Aangezien de wrijving/kracht aan de koppeling kant hoger is, is dit nodig zodat ze een beetje meer kunnen uitzetten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.