‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #134324

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Hoe haal k de klok uit me achterwiel? De 4 boutjes zijn los in de klok, en dan?

    #134325

    R.oel !

    Jacky :
    Hoe haal k de klok uit me achterwiel? De 4 boutjes zijn los in de klok, en dan?

    dat tandwiel aan de andere kant ( kant van de uitlaat ) eraf halen… Maar daarvoor kun je het achterwiel beter ff terugzetten in je brommer, anders draait alles mee snap je…
    Aan de zijkant van dat tandwiel zijn 2 “stukjes eruit” daar kun je een schroevedraaier tegenaan zetten en dan met een hamer erop slaan ( als gewoon losdraaien met een tang niet lukt !)

    #134326

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    oke bedankt ga ik proberen! Mja krijg hem nogniet los ,et de waterpomptang en zon stukje eruit voor schroevendraaier heb k niet. Zal wel vastgereost zitte, nog iemand en idee hoe k dat los krijg?

    #134332

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    als je een waterpomoptang op die moer zit en je drukt dus tegen de klok in naar beneden kan je de meeste kracht zetten.. als zelfs dat niet lukt zou je een beetje siliconespray of wb40 een beetje tussen die dikke moer kunnen spuiten, van beide kanten.. even laten staan zodat het ertussen kan kruipen.. en dan nog eens proberen..

    #134335

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    idd dat lukte zelfs niet met hamer ookniet. cilicone spray had k ertusse gespoten maar dat was 10 minuten ervoor dus meby wat langer laten inwerken.

    #134336

    kjeld
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Heb je tandjes of een moer? Als je een moer hebt kan je gewoon t wiel eruit halen en de moer tussen de bankschroef zetten krijg je em zo los. (als je een bankschroef hebt heet dat)

    VespaCiaoPaul :
    is je achterspatbord een los onderdeel of deel van het frame? (wheelie achterover gegaan en nu scheef:boos :con

    Het stuk tussen blok en onder je zadel is frame ja. Onder je zadel zitten 2 schroefjes waarmee het spatbord vastzit.

    kijk hier maar even naar:

    #134337

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    ik ben bezig met het kopen van een snorklok, nou heeft die jonge de klok opengemaakt om foto’s te nemen en toen die um dicht wilde maken is er zo’n dekseltje afgespronge, kun je deze er weer goed vast op krijgen?

    edit: sorry voor de lomp grote foto.

    #134338

    mulder
    Bijdrager
    Berichten: 13

    als het eraf kan kan je het gewoon weer terug erin slaan

    #134339

    R.oel !

    zou het veel uitmaken als ik een (“oud”) vliegwiel bewerk met de boormachine of iets dergelijks, zodat hij lichter word… Of zal dit (op mijn set-up) bijna niks uitmaken kwa snelheid ??

    k heb wel eens gelezen dat je gasreactie beter wordt, en je stationair wat minder bla bla…

    maar ik wil graag weten of hier wat snelheidswinst mee te behalen is ?:con

    #134341

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    ja maar het is in de fabriek 1 keer goed erin geperst dus zal het als je um er weer in slaat nou net zo goed vast zitten

    #134342

    mulder
    Bijdrager
    Berichten: 13

    R.oel ! :
    zou het veel uitmaken als ik een (“oud”) vliegwiel bewerk met de boormachine of iets dergelijks, zodat hij lichter word… Of zal dit (op mijn set-up) bijna niks uitmaken kwa snelheid ??

    k heb wel eens gelezen dat je gasreactie beter wordt, en je stationair wat minder bla bla…

    maar ik wil graag weten of hier wat snelheidswinst mee te behalen is ?:con

    als jij een lichter vliegwiel wilt, moet dat uiterst precies gebeuren op de draai/freez bank anders is je vliegwiel in onbalans, somige zullen beweren van niet maar die rijden er dan geen 300 km mee en zien dan dat hun kruklagers al naar de mallemoer zijn.
    Dus zomaar wat doen kan niet.

    #134343

    R.oel !

    ja oke, daar zat k ook al aan te denken, maar ALS je alles goed doet, zodat t in balans is etc.

    hoeveel zou t dan uitmaken ?? of heft niemand hier ervaring mee.. (pinasco vind ik wat duur daarom :D)

    #134344

    mulder
    Bijdrager
    Berichten: 13

    R.oel ! :
    ja oke, daar zat k ook al aan te denken, maar ALS je alles goed doet, zodat t in balans is etc.

    hoeveel zou t dan uitmaken ?? of heft niemand hier ervaring mee.. (pinasco vind ik wat duur daarom :D)

    zelf geen ervaring mee, maar vergelijkbaar is binnenrotor, scheelt aanzienlijk in gasreactie
    (hoeveel dat nooit “gruwlijk” zal zijn met een vespa behalve als je die membraancil. hebt.
    En ook in vermogen. maar verwacht niet meer dan 5 km erbij op top met een lichter vliegwiel.

    #134346

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    kjeld, idd heb en moer en bankschroef zal dat morge proberen.. Maar ben der bangovor dat ding zit (letterlijk) zo MOER vast. But I’ll try!

    #134347

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Jeroen :
    ik ben bezig met het kopen van een snorklok, nou heeft die jonge de klok opengemaakt om foto’s te nemen en toen die um dicht wilde maken is er zo’n dekseltje afgespronge, kun je deze er weer goed vast op krijgen?

    Dat is geen dekseltje hoor. Dat is een naaldlager van één van de tussen assen. Als hij letterlijk het ‘dekseltje’ eraf heeft geslagen, dan kan je die niet terug plaatsen, en moet je het naaldlager vervangen, dingetje kost ongeveer 5 tot 6 euro.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.