This topic contains 44 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 5 years geleden.
-
Gebruiker
-
1 augustus 2018 om 22:02 #776998
Gaaf ding, met vario zou hij juist meer moeten gaan drinken want je maakt meer toeren.
Hoewel mijn ervaring ook wel is dat een compleet origineel blokje inderdaad erg zuinig is hoor.
50 km op 1 liter is wel veel maar ik denk dat het zou kunnen.
7 augustus 2018 om 21:28 #777217Ik ging kijken voor reservedelen omdat k deze toevallig tegenkwam en ze voor mijn model steeds zeldzamer worden. Uiteindelijk met een bijna compleet frame (helaas zonder kenteken)thuisgekomen.Vervolgens meteen een brug eronder gezet zodat hij mooi blijft staan. Nu blijkt dat ik alle onderdelen behalve blok en aandrijving nog had liggen ben ik wel in de verleiding deze ook op te knappen. Ik was eigenlijk opzoek naar een super bravo 2 in deze kleuren om naast de wit rode te zetten.
En nog een foto van de Ciao van mijn vriendin: origineel, geen gaten in spatbord en maar 9000 km op de teller:
Ze wilde deze specifieke kleur en ik vond na de eerste meteen een mooiere dus de rechter gehouden.19 februari 2019 om 22:00 #784246Aangezien de Super bravo klaar is tijd voor een nieuw projectje en daarom een nieuwe aanwinst:
Een Super bravo 2, vrijwel origineel en slechts 3500 km op de teller. In deze kleurencombinatie wilde ik de Super bravo eerst ook maken maar dit is een betere oplossing denk ik.Uiteraard is deze ook ruim 30 jaar oud dus ga ik hem opknappen. Hier een paar plaatjes van de techniek:
Iemand ervaring met de bevestiging van de decompressie op deze manier?
19 februari 2019 om 22:33 #784251Zo hee, een zeer gewilde en zeldzame, 2 versnellingen naaf en dat in zo,n goede staat. Daar zou ik er wel 20 van willen.
Goed gescoord20 februari 2019 om 09:37 #784276Damn, ik heb net door je perso heen gelezen en wat is die 1e bravo van jouw een plaatje geworden!
Keep up the good work!
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!20 februari 2019 om 13:18 #784293Wow, die ziet er voor een zeldsame 2-speed versie nog wel heel goed uit!
25 februari 2019 om 20:17 #784498Bedankt voor de leuke reacties. Ik ben eens begonnen met e.e.a. schoon te maken:
Omdat ik nogal wat drap tegenkwam onder het blokje was ik van plan de pakkingen te vernieuwen..
Omdat hij super goed start en verder ook prima loopt( behalve inhouden op top) had ik niet verwacht dat de zuiger er zo slecht aan toe was. De zwarte drap had ik wel verwacht door te veel olie/ te rijk mengsel:
De zuiger wel erg veel krassen, deze ga ik vervangen. De cilinder ga ik denk ik nog gebruiken.. Zit een goed zichtbare kras in maar je voelt hem eigenlijk niet zo heel erg. Jullie een idee of de positie van de kras erg ongunstig is?
Ook bij de decompressieklep was er een lekkage:
De brommer heeft lang stilgestaan en volgens mij is hij zonder veel moeite weer in gebruik genomen.. Qua frame gaat alles netjes schoon, alleen het witte kunststof moet ik wit spuiten.
25 februari 2019 om 21:35 #784505Je bent al goed bezig met een mooie poetsbeurt. Alleen spuiten wordt waarschijnlijk niet zo mooi. Ik heb er geen ervaring mee maar kwam wel vaker soortgelijke vergeelde witte plastic delen tegen. Er zijn verschillende manieren dit weer netjes te krijgen, bijvoorbeeld; https://www.instructables.com/id/Retr0bright-how-to-turn-a-yellow-Gameboy-white-aga/
Wat mij motorisch opvalt is dat er een oldtimer zuiger in zit. Uit welk jaar komt deze 2-speed Bravo? Een nieuwe zuiger en revisie van het motortje kan deze wel gebruiken idd. Die kras boven de spoelpoort is natuurlijk niet helemaal top, maar hij zal er nog prima mee kunnen lopen. Een hoonsteentje erdoorheen om de wand wat op te knappen en nieuwe zuiger en hij zal nog vele km’s mee gaan.
Alle 2-speed blokjes hebben ook een zwartgecoate cilinderkop net als die van jou. Dus deze zal wel origineel zijn. Wanneer je die drap van je groot carter af hebt gekregen wat is het motornummer?
26 februari 2019 om 12:12 #784520Ik vindt het persoonlijk nog wel meevallen hoor, ik heb vaak zat blokjes gezien die veel meer krassen, drap en viezigheid hadden en die liepen ook nog perfect voor demontage.
Uiteraard kan het geen kwaad om wat onderdelen te verversen, hoewel ik toch zou proberen om een dergelijk zeldzame uitvoering wel zo origineel mogelijk te houden. Cilinder en kop zou ik dus sowieso zo houden, minimale lekkage bij de decompressie is ook zeker niet iets om wakker van te liggen.
Goed bezig
26 februari 2019 om 18:12 #784525@ Martino:
Dat is wel een interessante methode, vooral met de tanks heb ik een probleem, maar is nogal een risico het daarop te proberen. Met spuiten wordt het erg mooi maar de tanks lijken gassen door te laten waardoor de lak snel grote blaren krijgt. Er schijnt een methode te zijn waarmee de tank aan de binnenzijde van een coating wordt voorzien waardoor ze niet meer ‘ ademen’.
Het is (ook in echt) amper te zien maar al het wit van de super bravo is overgespoten in mat wit. Lijkt net nog origineel. Het voorspatbord van de super bravo 2 is er wel iets slechter aan toe omdat het kunststof aan de rand aan het vergruizen is langs de randen. Hier moet ik nog iets op verzinnen.
Bouwjaar is april 1988 terwijl de super bravo van juli 1987 is. Ik vraag me af wanneer ze met de Super bravo 3 zijn begonnen. Dit is een foto van de motornummers:
Het deel waar geen zwarte drap zat heeft echt nog een ‘nieuwe’ glans die ik nog niet vaak heb gezien bij een vespa blokje.@wilk1985:
Ik ben inderdaad een voorstander van zoveel mogelijk originele onderdelen. Bij de andere bravo zijn alleen lagers vervangen. De cilinder heeft zelfs putroest in de cilinderwand en nog zijn originele zuigerveren. Hier heb ik al 2500 km probleemloos mee gereden.
De kras in deze zuiger is toch echt te diep vrees ik maar zal hem eens goed schoonmaken.26 februari 2019 om 19:32 #784532Ik word enthousiast bij de gedachte dat er straks een flimpje komt en we een vespa horen schakelen 🙂
11 maart 2019 om 14:45 #784938Ik heb het blokje weer inorde dus zodra het weer in beetje meezit weer rijden. In de cilinder zat nogal wat aanslag, deze heb ik schoongemaakt en een nacht in de cola gezet:
Blokje is nu weer klaar voor gebruik:
Grappig detail is het rubbertje op de carburateur, deze heb ik nooit eerder gezien:
11 maart 2019 om 21:59 #784954Ik heb het rubbertje wel eerder gezien, is een typisch SuperBravo dingetje en verwijst uiteraard naar de cross-aspiraties 😎
12 maart 2019 om 17:07 #784976Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden, want ik kan geen rubbertje onderscheiden op de foto.
Is het misschien mogelijk om een duidelijke foto te maken?13 maart 2019 om 21:00 #785019Deze bedoelt hij 😉
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.