Jacky’s Perso Comeback

Home Forums Perso’s Projecten Jacky’s Perso Comeback

This topic contains 44 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 5 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
  • #283858

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    Update
    Ik heb het de laatste jaren nogal druk gehad en ben in vrije uren vooral bezig geweest met het opknappen/ aanpassen van mijn oldtimer(auto). Deze is nu ongeveer naar mijn tevredenheid waardoor er weer tijd vrijkomt om te werken aan mijn Superbravo. Deze staat ondertussen al 3 jaar stil en ik heb hem deze winter naar binnen gehaald om eraan te kunnen beginnen. Ik heb de brommer uit Belgie van de eerste eigenaar, alle onderdelen zoals kappen zijn nog mooi recht en heel. Alles is alleen nogal oud en de metalen delen zijn roestig. Dit is dus een leuk project wat ik overigens zo origineel mogelijk wil houden.


    Zoals je kunt zien is de tank nogal geel geworden, denken jullie dat hier nog iets aan te doen is? (behalve wit spuiten)

    Ik heb deze nooit weg gedaan omdat ik deze uitvoering met tank in het wit zelf nog nooit gezien had. Omdat hij geen kenteken heeft is het me nooit gelukt hem te verkopen aan een andere liefhebber die hem wilde opknappen. In onderdelen verkopen lukte wel maar dit vind ik te zonde. Achteraf ben ik blij dat hij nooit is weg gegaan waardoor ik nu zelf toch nog een Vespa in bezit heb. De enige uitdaging is nu om er een kenteken op te krijgen, ik heb zelfs het aankoopbewijs en de boekjes nog erbij dus ik hoop dat dit geen probleem is. Verder heb ik er nog een grappig origneel detail bij:

    Het orignele bougiesleutel setje uit de zijkap.

    Vandaag ben ik eens begonnen met het schoonmaken van een aantal kappen, de witte treeplankjes worden nog mooi wit. De rode kappen zijn echter nogal vaal geworden. Ik overweeg om er met heel licht schuurpapier een laagje af te halen om zo de kleur terug te halen. Als iemand een idee heeft of dit werkt mag hij dit met me delen.

    Ik twijfel nog om de brommer zo te maken:

    Dit vond ik een erg mooie versie en ik heb nog een originele rode metalen tank dus om hem zo te maken moeten alleen de velgen wit worden. Alleen is hij dan natuurlijk niet meer zo origineel mogelijk. Wellicht is het een idee om af te wisselen tussen beiden.

    OUD
    K was 13 bijna 14 toen nam me vader deze mee van het oud ijzer:

    Hij liep niet en het enige wat k ervan wist is dat er benzine in moest:) Maar toen k die erin deed liep tie!( en harder als mijne nu) MJa ding was nogal gaar en startte soms niet dan weer wel enz. K heb hem toen verkocht en dat geld bijgelegd op een zwarte mix(omdat de zuigerveren gaar waren ding trok voor geen L**T). K had toen een map met zon 20 foto’s vanbrommers. De ze wilde ik verplaatsen heb ik ze gekopieerd en toen perpmanent verwijderd en kon k ze niemeer plakken:( Dus geen foto van) Zat een vet simonini uitlaatje onder waar k de naam niet van weet en de foto niet op mijnalbum krijg gezet:(

    Toen kreeg k deze voor men 15de verjaardag:

    Liep super dat ding trok erg goed, ik heb k hem toen wat mooier gemaakt:

    Je ziet de krassen op de vork en het spatbord en omdat deze mij gingen storen besloot k zon zelfde ciao origineel te kopen zonder krassen.(helemaal origineel)
    Ik heb die van mij toen zover origineel gemaakt en zoals hieronder verkocht.

    Toen alle onderdelen op de ‘nieuwe’ originele gezet en die liep harder en vervolgens ook vast. Deze ziet er nu zo uit:

    Klinkt vreemd maar als k eerlijk ben vond k de brommer die k voor me verjaardag kreeg(bijna origineel uitziend) nog mooier dan deze nu.. Dit komt waarschijnlijk door de swallows, die vind ik niet mooi staan!

    #441597

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Hehe, die slickbandjes zijn inderdaad mooier op die 5 spaaks(eigenlijk op alle wielen als je het mij vraagt).

    Dat ding van’t oud ijzer is toch best een mooie vangst geweest! Helemaal omdat hij nog liep ook! Mijn eerste ciao was ook gratis, maar die heb ik van een vriend gekregen.

    Nou het is een net dingetje, wel erg standaard maar goed dat is mijn bravo ook. Zou je niet liever die gele plaat er af trekken en er stickers op plakken? Met kenteken hoef je geen van beiden te hebben geloof ik dat is helemaal mooi.

    #441598

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    Ja daarom heb k er op gewacht. Mja dan zit k wel met die gaatjes ma verzin k wel wat op:) MJa k kan welweer slicks erop leggen ma vind dat zon gekloot anderere banden opleggen en velg beschadigen enz:|

    #441599

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    Is er geen bromboer in de buurt? Die hebben vast wel zon machine voor banden eraf te halen.;)

    #441600

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    idd, ma dan moet k ook weer gwone bandjes kopen en de splinternieuwe swallows zien te verkopen heen zin om ff 40 euro in de kelder te leggen:|

    #441601

    timschilders
    Bijdrager
    Berichten: 1016

    eey nog iemand zonder certifikaat (hoe je het ook schrijft)!:D

    maar ik snap je verhaal nou niet zo, eerst had je die van de schroot,
    daarna kocht je een 2ehandse 2001 model en daarna kocht je een nieuwe in de winkel omdat deze schrammen had?

    maarja, leuk orgineel ding, sucses

    #441603

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    hah aidd k heb geen certificaat maar waar maakje dat uit op?

    #441604

    timschilders
    Bijdrager
    Berichten: 1016

    je schrijft toch dat je 15 bent?

    #441605

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    neu die brommer had k op me 15de verjaardag gekregen.. ben inmiddels al 16:)

    #441606

    stfu>>

    in je setup staat dat je een cc uitlaat hebt? maar op je foto’s staan alleen een toobad volgens mij en een krul??

    #441607

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    stfu>> :
    in je setup staat dat je een cc uitlaat hebt? maar op je foto’s staan alleen een toobad volgens mij en een krul??

    hoe kom jij bij een too bad ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ฎ ken ik niet zien hoor zie aleen een leovince krul meer niet

    #441608

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    Idd k heb eg geen too bad. Ik had geen recente foto’s van de brommer deze had k laats gemaakt in een gekke bui toen k em wilde verkopen en toen had k de leo eropgelegd omdat k de cc moet houden. Brommer is dus precies zo al1 met cc id.. vergeten te zeggen;)

    #441609

    stfu>>

    naj verkeerd gezien ๐Ÿ˜€

    #441610

    Jacky
    Topic starter
    Berichten: 1612

    too bad maar k heb geen too bad:P

    #441611

    wheelieking89
    Bijdrager
    Berichten: 304

    leuk dingetje

    dus als ik het begrijp heb je van 2 1 brommer gemaakt :O??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.