inlaat 19MM

Home Forums Techniek Problemen oplossen inlaat 19MM

This topic contains 57 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 3 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
  • Gebruiker
  • #792322

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94

    Hallo,

    ik heb een malossi reed valve carter nu heb ik een nieuwe 19MM cabrateur gekocht van 218 euro(veel geld)
    nu zit er een toepasselijk spruitstuk bij maar gat in het spruitstuk is maar 13MM en nu kan ik er helemaal niks mee. ik heb nu tot maximaal uit geveilt maar hij is nog lange geen 19MM dus hij houd echt donders in nu kan ik ook geen ander spruitstuk kopen aangezien deze voor die cabrateur is gemaakt.

    Wie kan mij helpen naar een toepasselijke oplossing want ik ga niet weer een nieuwe cabrateur kopen. nu kan ik ook nergens anders een toepasselijk spruit stuk kopen.

    dus het komt er op neer dat ik net zo goed met die 13/13 had kunnen rijden want dat gat is net zo groot als de gat op de 19MM spruitstuk…

    iemand enig idee want ik nu moet doen????

    #792323

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Waar woon je? Kan er desnoods één voor je printen tegen materiaalkosten als niemand wat bruikbaars heeft liggen.

    #792324

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94

    ik woon in Nijverdal Overijssel dat zou wel donder nice zijn

    #792325

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Welk 19mm spruitstuk heb je er bij gekregen dan? Is dat het 19/21mm spruitstuk wat ook bij JMPB te koop is?

    Waar heb je die carb en spruitstukset gekocht? Is het niet een mogelijkheid om de onderdelen te retourneren, en een normale opschuif PHBG 19mm of zelfs 21mm te kopen, en dat te combineren met een bijpassend opschuif-spruitstuk?

    Wij hebben nog zat spruitstukken liggen – https://www.mopartswebshop.com/moparts-racing-malossi-reed-valve-manifold.html

    #792328

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94

    deze set heb ik gekocht en kijk maar op het plaatje bij de inlaat daar is het gaat mooi groot en rond!

    https://www.jmpbonderdelen.nl/19mm-carburateurset-malossi-vespa.html

    en dit is de zelfde inlaat maar dan met hoe hij in werkelijkheid is

    https://www.jmpbonderdelen.nl/spruitstuk-malossi-vespa-19-21mm.html

    dus als je de set koopt bij jmpb is het gat van de inlaat 12.8mm dus die 19MM heeft niks geen zin kun je net zo goed met een 1313 cabrateur rijden… Maar wel 218 euro betalen dus ga ik er vanuit dat het dan goed zit maar blijkbaar niet en ik er nauwlijks aan vijlen daar is geen ruimte voor i.v.m het membraam enz

    #792329

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Dennis@ Dat is een ander spruitstuk, ik zou JMPB maar eens contracteren en die moeten voor de juiste zorgen, want dit is idd niet het juiste spruitstuk. Mocht je er niet uitkomen is er wel wat te regelen, je kan ook bovenstaande aanschaffen van moparts, maar zal wel niet nodig zijn want je hebt niet de juiste ontvangen.

    #792330

    Robin
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Heb je hem er al opgehad en geprobeerd?
    ik heb namelijk met hetzelfde setje gereden en merkte we duidelijk verschil met een 13/13

    #792331

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Die foto van JMPB lijkt erop alsof ze met Photoshop (of Paint) het inlaatvlak wat extra doorlaat hebben getekend:p. Als je goed kijkt zie je ook dat het gat niet mooi rond is en aan de onderkant van de cirkel gradient bevat.

    Is dus wel degelijk hetzelfde spruitstuk, alleen de eerste is een aangepaste foto. Uitwisselen met JMPB gaat je dan ook geen oplossing bieden omdat ze dezelfde zullen opsturen.

    Je zou het spruitstuk van Moparts kunnen kiezen, maar hier kan alleen een normale PHBG op met klempassing. De carbset die jij hebt gekocht wordt tevens vastgezet met 2 imbusboutjes via het spruitstuk. En al wil je hem gebruiken in een Ciao frame dan moet je ook nog wat gaan zitten zagen wil het knap passen in je frame. Citta’s, Si’s en overige brommers hebben hier geen last van.

     

    Wat je wel zou kunnen doen is het spruitstuk zelf flowen/dremelen zodat de doorgang groter wordt. Hier is genoeg vlees voor en is een vrij simpele modificatie.

    #792335

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94

    @robin

    dat kan bijna niet als je spruitstukgat 13 mm kun je er een 28mm(bijvoorbeed) opgooien maar het blijft 13mm dus verschil merk je nauwlijks

    @niek1992

    ja he vond ik ook al maja wil gewoon het goede wat er bij hoort en niet spul wat ik bestel en dan ook nog is 218 euro kost waar ik ook nog is met de vijl zelf langs moet ik koop bij hun een 19mm cabrateurset dan wil ik het juiste spul hebben en niet iets wat k zelf moet aanpassen… en daarbij heb ik spruitstuk uit gevijlt tot maximaal maar is die nog lang geen 19mm dus ze moeten maar kijken hoe ze mij gaan helpen
    maar ik vind dit niet normaal betaal dikke 218 euro en krijg niet eens het juiste materiaal

    #792336

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94

    en als het er nu een andere inlaat voor te kooop was dan was het geen probleem geweest maar alleen die kan op de 19mm. Ik bedoel eigenlijk heb ik 218 euro uitgegeven voor niks en ik kan weer nieuw inlaat en cabrateur kopen ik ben geen miljoenair ofzo

    #792341

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Definieer “het juiste materiaal”? Dit is toch echt zo bedacht door Malossi en gemaakt door Malossi. “Het juiste materiaal” is daarom ook een breed begrip, wil je meeste waar voor je geld dan zit je inderdaad mis, wil je volledig Malossi dan heb jij zojuist alles gekocht wat je dan moet hebben.

    Er zijn trouwens ook zat mensen hier op het forum die een normale PHBG om kunnen toveren (voor een veel lager bedrag) tot een PHBG die past op jouw spruitstuk. Kwestie van afdraaien, blinde gaatjes boren & draad tappen. Daarnaast als je echt “het beste” wilt dan kan je beter zo’n Moparts opschuif spruitstuk kopen want dan zit de carb recht voor het inlaatvlak ipv schuin erboven.

    #792343

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Een 19mm carb op een spruitstuk met een 13mm doorlaat geeft echt wel prestatie winst hoor.
    Het is een fabeltje dat een grotere carb z,n werking vervalt als het spruitstuk te klein is.
    Dit is hetzelfde fabeltje dat een grotere uitlaatflens sneller zou zijn.

    #792344

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik begrijp je helemaal hoor Dennis.
    Je koopt 19mm en dan wil je ook 19mm.

    Veel mensen zijn je al voorgegaan en hebben veel geld uitgegeven en zijn dit probleem tegen gekomen.
    Vandaar ook dat moparts de bovenstaande spruitstukken aanbied voor het RV carter.
    Maar daar heb jij niet veel aan nu, want deze hebben een andere aansluiting.

    De beste oplossing is zelf een spruitstuk maken, daar zijn al topic,s over geschreven. en de maten zijn voorhanden.

    Malossi Reedvalve spruitstuk – Maten

    Ik heb het zelf ook wel eens gedaan.

    Reageer op: De knutsels van zevenenergie

    #792348

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94

    Ja tuurlijk zit er wel iets verschil in dat klopt maar het is niet veel!!! En zeker niet meer als je spruitstuk net zo groot is als je cabrateur

    #792349

    Dennis Scholing
    Topic starter
    Berichten: 94
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.