inlaat 19MM

Home Forums Techniek Problemen oplossen inlaat 19MM

Dit onderwerp bevat 55 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door speedbuxy 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
  • Gebruiker

rolo2310
    Bijdrager

Beste Dennis,

volgens mij probeert heer Flick je gewoon te helpen?? En het zijn wel aannames want je hebt het niet getest…  Je geeft zelf aan dat je weet waar je over praat waarom stel je de vraag dan? Ik zou het precies zo doen als heer flick aangeeft.. maar zoals al eerder aangegeven is het verschil minimaal tot niets… tussen de spruitstukken uiteraard de carbs wel degelijk.  succes met de bouw!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door rolo2310.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Mijn ervaring is dat de vorm van de ruimte voor en na het membraam niet zo veel verschil maakt het komt toch wel binnen.
    Maar een kleine diameter maakt wel degelijk verschil. Het is het zelfde als je gas niet helemaal opentrekt.
    Ik vind het membraan van de RV een beetje aan de kleine kant. Eigenlijk net te klein voor een 19mm.
    En ik denk dat Malossie daarom genoegen neemt met de krappere doorgang.
    Maar zij doen voornamelijk concessie aan het feit, dat het op een ciao moet passen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door zevenenergie.

Dennis Scholing
    Topic starter

Nou ik heb het andere spruitstuk en nu loopt die echt hard!!!!😍 Dus wat ik al zei maakt dat wel degelijk verschil en hoeee

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hozanna!! Wat een gezegende dag.

Ik heb gelijk zin om te boren en vijlen 🙂 :thumb

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door zevenenergie.

Florian
    Moderator

Toch bijzonder dat je zegt dat het verschil maakt terwijl het het origineel (bewerkte) spruitstuk niet getest hebt.

Er zijn voor jou tig mensen voor gegaan die hebben het originele spruitstuk gebruikt en eventueel bewerkt zodat de flow beter is. En dit rijdt ook prima alleen is er ruimte voor verbetering.

De nieuwe verbeterde spruitstukken van o.a. onze sponsor Moparts Racing zijn relatief nieuw.

Maar fijn dat nu alles naar wens is. Veel veilige kilometers gewenst!

speedbuxy
    Bijdrager

Gaat inderdaad nergens over. Want je hebt niks getest en dus vergelijkt.
    Zoals Florian ook al aangeeft zijn de Moparts racing of rechte spruitstukken nog niet zo heel lang op de markt.
    Dus een paar jaar geleden reed iedereen met een origineel of (bewerkt) spruitstuk.

Er waren dus mensen bij die hier jaren mee reden en dus vergroeit waren met hun blokje en de eigenschappen ervan.
    Deze mensen gaven aan dat een recht spruitstuk niet tot niks opleverde aan merkbaar verschil.
    Daarom zei iedereen dat hier ook tegen jou. Maar je wou er niet naar luisteren en gaat nu zelfs via een fake bericht of nieuws jezelf gelijk geven :mrgreen:

Misschien moet je eens wat gaan aannemen, dan leer je nog eens wat;)
    Je dacht in je perso zelfs dat bij een reedvalve de carburateur aan de zijkant zit.
    Dus je hebt ook nog een hoop te leren.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hoi speedbuxy,

Fake moet natuurlijk doorgeprikt worden, maar ik denk dat deze jongen gewoon blij is, dat hij duidelijk meer vermogen heeft nadat hij bakken met geld heeft uitgegeven.

Een heel ervaren persoon kocht vroeger een 2e hand,s phgbtje bouwde, hem om en maakte zelf een spruitstuk en was voor 45 euro klaar.
    Gelukkig is er nu het moparts spruitstuk waardoor ook iemand met 3 linkerhanden de dure Mallosie set niet hoeft te kopen (als hij geen ciao heeft).
    Maar als je nieuw bent op het forum en onervaren, dan is alles nog acrakadabra,  zo is dat nu eenmaal.

Ik had het geluk dat wilk1985 vlak 500 meter verderop woonde, en mij hielp met mijn eerste vario.
    Maar zelfs nu kom ik er wel eens niet uit.en maak soms domme fouten. Ik weet alleen wat ik wel en niet moet zeggen op het forum. 😉 😛

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door zevenenergie.

speedbuxy
    Bijdrager

Iedereen moet het een keer leren, dat ben ik zeker met je eens. Maar wees dan ook bescheiden genoeg om dit toe te geven en dingen aan te nemen.
    Maar ik zie nu een fake bericht om z,n eigen woorden kracht bij te zetten.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Als Denis een video maakt van zijn brommer met flyby (camera op de grond en er vol gas vlak langs rijden)  en een origineel eind aan de video regisseert (Happy end)
    Is het dan weer helemaal goed?

Dennis Scholing
    Topic starter

Hoezo ik heb het niet getest??? Ik heb de orginele spruitstuk getest toen was er echt geen vol vermogen toen heb ik hem maximaal uitgeveilt dat was iets beter maar nog niet de volle vermogen en nu heb ik de spruitstuk van moparts erop en hij loopt echt wel stuk harder en trekt hem super door! Der is zeker wel een verschil!! Daarbij als dat orginele spruitstuk goed is, waarom maken ze dan een spruitstuk wat gewoon een gat heeft van 19mm en goed in het midden zit? Het loopt sowieso beter en een goede flow

En ik heb echt geen 2 linkerhanden en fake ben ik al helemaal niet! Dus ik weet niet wat jij voor bullshit loopt te verkondigen.

Maarja ik ben blij dat die nu goed rijd met dit spruitstuk dus we kunnen verder met het afstellen

Ik wil wel een filmpje maken maar die kan ik niet op dit forum posten, althans ik zou niet weten hoe

Florian
    Moderator

De reden dat het spruitstuk zo ontworpen is omdat het anders niet in een Ciao frame past. Met de aftermarket spruitstukken zit de carburateur lager en dus mooi in 1 lijn met het inlaatkanaal van het carter, wat resulteert in een verbeterde flow en in potentie beter en sneller rijdt. Het enige nadeel is dat deze dus niet op een Ciao passen, of je zult moeten slijpen in het frame.

Je zou een filmpje kunnen uploaden op youtube en dan de link hier kunnen plaatsen. Dan kunnen de kenners hier jou ook tips en sturen geven wat betreft het afstellen.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Maar hoe zit het nu dan Dennis, rijd je nu met het geprinte spruitstuk van Fredzzz?

Dennis Scholing
    Topic starter

Precies en wat jij zegt @florian dat bedoel ik dus ook want als dat standaart spruitstuk gewoon normaal was met gat goed in het midden en het gat rond 19mm is, (en niet horizontaal 19mm en verticaal 12.8mm en niet in het midden zoals het standaart spruitstuk) dan hadden ze dat andere spruitstuk van mo parts ook niet gemaakt

Dennis Scholing
    Topic starter

@zevenenergie nu wel ja!! En hij loopt echt goed beetje afstellen nog

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Plaats eens een filmpje 😎 we zijn wel benieuwd. Heb je een telefoon? Schiet een filmpje, post het op youtube en als je de link hier plaatst dan komt hij er automatisch te staan. 👍

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.