Home › Forums › Algemeen › Even voorstellen › Herintroductie na jaren afwezigheid
This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Gratje 6 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
8 maart 2018 om 19:50 #730064
ZO!
na 15 jaar weer een brommer op de kop getikt.
Vanaf mijn 15 tot mijn 19 altijd een Vespa Si gereden.
Maar die blijken nu na 15 jaar wat moeiliker aan te komen te zijn.
Maar deze week een alternatief op de kop getikt; een Gilera Citta. in redelijk orginele staat.
tot op het moment weet ik dat er een Citypower uitlaat onder ligt. een 12/7 carburateur. en het beestje loopt 38 km/h op de GPS.
Dit is ie dan.
aan de andere kant mist hij de stickers.
Geen idee of ik die nog kan vinden. Nog niet gevonden in ieder geval.
Het witte plastic bij de pakkendrager is was grof en verkleurd.
wat roestvlekken op de schroefgaten van de bagagedrager.
Voor de rest erg netjes en ben er zeer gelukkig mee.(vroege midlifecrisis?)
nu zijn er ook meteen wat openingsvragen want merk dat ik nogal roestig ben geworden.Het is een snorbrommer: ik neem aan dat er een snorvertanding in zit. Of heeft Citta zijn eigen vertanding? Of is het gewoon bromklok en snorklok? En wat waren de verhoudingen ook al weer?
Ik wil wat meer trekkracht. een 13mm carburateur zal ietwat verschil maken ten opzichte van de 12/7mm die er nu op zit. mits ik niets doe aan mijn inlaat.
Ik heb het blokje er nog niet onderuit geschroeft. En weet nog niet of het een carter met stalen bus is die hem nog verder knijpt.wordt vervolgt.
8 maart 2018 om 22:01 #730181Ondanks het hier om een overigens mooie Two Tone snor Citta gaat heeft deze een bromnaaf. Je zal voor de rf het beste gewoon even kunnen gaan tellen. Wiel 1x rond draaien en tellen hoe vaak de poelie een ronde maakt.
Ipv de carburateur zal ik eerst eens goed kijken om welke uitlaat het gaat en dan met name de dikte van de voorbocht? Vervolgens zullen de juiste trekveren, bijvoorbeeld de groene van Polini meer doen voor je trekkracht dan een 13/13. Je weet immers ook nog niet welke inlaat je carters hebben.
De Two tone stickersets zijn nog op mp te krijgen weliswaar replica en wat aan de prijs, maar heb over de kwaliteit en deze persoon wel goede verhalen gehoord. Linkje
8 maart 2018 om 22:10 #730187Bedankt voor de link. Meteen even informeren.
Het gaat om een sito plus uitlaat.
Hoe weet ik zeker dat het om een bromklok gaat? Even snel foto gemaakt
8 maart 2018 om 22:11 #730188Mooie aanwinst! Dit type Citta is mijn favoriet als het om originele kleurstellingen gaat, gaaf hoor. Succes ermee!
8 maart 2018 om 22:22 #730198Vroeger waren er nog geen mobieltjes. Anders had ik bakken foto’s. Nu zullen we het hele proces netjes bewaren. Wil eigenlijk terug naar fabrieks. Dus hopelijk krijg ik de witte kappen weer mooi wit en glad. En weer passend. Want zag dat het niet allemaal uitlijnt.
Kan ik eigenlijk het bouwjaar achterhalen? De wielen zeggen 1993. Maar wie weet zijn die al ooit gewisseld.8 maart 2018 om 22:56 #730210De Sito Plus lijn is inderdaad al de snelle versie met dikke voorbocht. Op de demper staat ook 248 voor de Ciao versie of 249 voor de Si versie.
Op de foto kan je niet zien welke naaf het is. Een bromnaaf heeft 2 asjes en zie je maar 1 dicht naaldlager in je naafdeksel. Bij een snornaaf heb je 2 extra asjes en in je naafdeksel daarom 2 kleinere dichte naaldlagers. Deze zijn alleen niet zo te zien omdat de brug en poelie er voor zitten. Belangrijker is ook te weten welke rf je hebt. dat wordt dus tellen geblazen.
Wil je weer fabrieksaf zal je ook weer opzoek gaan naar witte spatborden voor en achter. Zo zijn er wel wat meer dingen welke in de loop der jaren zijn veranderd aan deze Citta.
9 maart 2018 om 13:56 #730717Nette citta, ik heb er ook zo een.
Nu maak ik zelf ook stickers en ben met deze set bezig voor mijn citta,
ik zou wel een beetje hulp kunnen gebruiken met wat maten.
Misschien kunnen we wat voorelkaar betekenen.Heb je al een pb gestuurd.
10 maart 2018 om 11:23 #731256Citta ziet er op de foto netjes uit! Je noemt een paar aandachtspuntjes maar het lijkt me een hele goede basis
Alvast veel sleutelplezier gewenst!
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 maart 2018 om 17:32 #732481Inmiddels weet ik dat ik een bromvertanding heb. 1:7.
De inlaatpoort 11mm is. snorcarter?
er net een leovinci Krul en een 13mm carburateur er onder gehangen op een 53 sproeier.
Liep voor geen meter.
Mijn 12/7 terug gezet met 39 sproeier. Loopt ie nu opeens heel hoog stationair. Met de stationairschroef helemaal open gedraaid.
Als ik gas geef gebeurt er letterlijk niets. Geen hoger toerental. Maar slaat ook niet af.
op de sito plus liep het netjes. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.