Harz Tour 12 tm 15 Aug 2016

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Harz Tour 12 tm 15 Aug 2016

This topic contains 125 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 7 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 126)
  • Gebruiker
  • #529327

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Ik heb het er met Jeroen over gehad, wij rijden samen vanaf hier met eigen vervoer.
    Eerst naar Groningen rijden is kwa afstand en tijd mega om, snap niet echt waarom ik dat vorige ronde zo gedaan heb:lol
    Ik ga de betaling vandaag in orde maken:thumb

    #529666

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Tussen update.
    Net gebeld met de Heksen Ketel en ze zijn dat weekend aan het klussen.
    (schilderen en dak werkzaamheden)
    Ik heb voor de groep gesproken dat wij dit niet zo erg vinden gezien wij de planning hebben groot een deels op de brom te zitten en er eigenlijks alleen gaan slapen.

    Hij moest nog even overleggen met de vrouw, maar wat hem betreft konden we ondanks het klussen dan wel gewoon langs komen:thumb
    Hij belt met hier later vanmiddag over terug want z,n vrouw was nu niet thuis.
    Even duimen dus dat de vrouw des huizes ook niet moeilijk is ingesteld.
    Hij wist nog wie we waren en klonk erg positief, dus heb goede hoop:thumb

    Edit
    Net terug gebeld en we hebben groen licht:thumb
    Dus Harz 2016 is feit:thumb:thumb:thumb

    #529667

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Morgen de baas nog even lief aankijken voor een vrije dag en dan heb ik alles rond 😉

    #529668

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Moet wel lukken toch? en anders laat je hem dit filmpje maar even zien dan snapt ie de vrije dag aanvraag meteen;)

    Nog even een toelichten mbt tot het klussen.
    Dit doen hun zelf wat ik ervan begreep (Vader,moeder en zoon) dus geen full sized klus team ofzo:D
    En de werkzaamheden zijn buitens huis, dus geen verf lucht in huis.

    Dus goed mee te leven lijkt mij en ze klinken ook als relaxe mensen.
    Zo werd meteen het gereedschap wat er aanwezig is om aan de motor te sleutelen aangeboden voor gebruik aan onze broms, indien nodig.
    Dus nu nog mooi weer en het word een TOP weekend:thumb

    #529603

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    “Mooi Mooi” Ziet er goed uit. Dan nu zaak de brommers en andere zaken te regelen zodat ze dit terrein ook aan kunnen. Ik denk idd dat we niet te dikke setups en lawaaiapparaten moeten meenemen. Al viel het afgelopen keer wel mee, we hoeven de blauwe of daar in Duitsland de groene niet uit te nodigen. Hoe zit het nou eigenlijk met trappers en spiegels? En voor onze snor-rijders neem een helm mee.

    #529670

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Mooi clubje zo met z’n 8en8)
    Ik ga nog even een SuperBravo ready maken (kickspeedengine, 46 polini, vario en leo SP) en dan ben ik ready:thumb

    #528212

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Factuur is binnen en er is geen borg berekend, dus jullie krijgen op het weekend zelf een al goeie refund:thumb
    Echter heeft ie wel de slaap kosten en toeristen belasting wat te samen op 19,50 per nacht zo komen afgerond naar 20 euro.
    Dus iedereen is in totaal wel 1,50 duurder uit.
    (neem de factuur mee zodat deze door iedereen bekeken kan worden)

    @Avanti
    Waarom niet gewoon een 43mm dat is weer wat zuiniger en qua kracht en snelheid meer als goed genoeg.
    Want een pomp station moeten we echt om zoeken en zeker als we ergens midden in de bossen rijden.

    :!Dus voor alle rijders probeer z,on zuinig mogelijke setup mee te nemen:!

    #529672

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Ik ga voor een MHR met 80 brevetato , 13/13 en een gigasnellie citypuffer die ik net heb besteld.

    Verder neem ik drie jerrycans van 10, 5 en 5 liter mee. Dat zit wel snor dus.

    #529663

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    speedbuxy :
    @Avanti
    Waarom niet gewoon een 43mm dat is weer wat zuiniger en qua kracht en snelheid meer als goed genoeg.
    Want een pomp station moeten we echt om zoeken en zeker als we ergens midden in de bossen rijden.

    :!Dus voor alle rijders probeer z,on zuinig mogelijke setup mee te nemen:!

    Laat jij je Evo dan ook thuis? Een 19mm carbje slurpt ook wat meer en maakt meer lawaai?

    #529673

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Martino :
    Laat jij je Evo dan ook thuis? Een 19mm carbje slurpt ook wat meer en maakt meer lawaai?

    Ik zat inderdaad aan de speed engine met 43mm Polini/Pinasco, 13/13 en Polini filter te denken.
    Want de evo slurpt inderdaad.
    (Maar durf daarin tegen wel te wedden dat ie stiller is dan een origineel blokje met malossie filter)

    Maar ja als iedereen toch met zuip schuiten die kant op gaat dan kan ik ook wel gewoon de evo pakken.
    Opzoek naar pomp stations moeten we dan toch wel.
    (wat ik persoonlijk wel zonde van de tijd vind en ons ook beperkt in hoe diep we de bossen/off track kunnen gaan)

    Edit
    Las in het Harz 2013 topic dat ik aangaf dat er genoeg tank stations te vinden zijn.
    En heb het in 2013 erg nauwkeurig uit gezocht allemaal, dus op dat gebied zitten we dan wel goed.
    Toch raad ik wel aan om voor z,on zuinige mogelijke seup te gaan zodat we de tank stations zo min mogelijk hoeven te zoeken/bezoeken.

    #529674

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik neem gewoon een volle jerry mee op de brommer. Dit is meer dan voldoende dan wat je er op een dag aan mengsmering door heen kan jagen. En als je ook al aangeeft er toch genoeg tankstations zijn moet dit vast goed komen.

    #529675

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Martino :
    En als je ook al aangeeft er toch genoeg tankstations zijn moet dit vast goed komen.

    Ik heb het 2013 uitgebreid bekeken allemaal en geef daar aan dat er genoeg te vinden zijn.
    Nou kan ik me ter plaatse niet echt veel pomp stations herinneren.
    Maar we hebben toen ook amper gereden.
    En anders weer een goeie leer voor de volgende keer:thumb

    #529676

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    op 4 km afstand ofzo van het huis zaten 2 tanksstations iig en we zijn toen onder weg ook een stuk of 2 tegen gekomen (en dat in die paar km’s die we toen gereden hebben)

    #529677

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Yep Jelle heeft gelijk, in het dorp waar die supermarkt zat waar we boodschappen hebben gedaan zat ook een benzinepomp in de buurt.
    Dat was idd zo’n 4 kilometer van ons vandaan, meende zelfs te zien dat ze daar benzine hadden met een Ron gehalte van 105. Dat gaan onze Vespa’s vast lekker vinden.
    Worden de plofs ook eens lekker verwend :thumb

    TICKLING BARN
    #529682

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Wil nog steeds graag mee maar heb nog geen bevestiging voor verlof van werk.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 126)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.