This topic contains 13 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by VespaCiao1970 5 years geleden.
-
Gebruiker
-
16 februari 2019 om 20:02 #784110
Hoi allemaal,
ik zal me eerst maar even netjes voorstellen. Ik ben Rover en heb drie maanden geleden mijn eerste citta gekocht. Na het reviseren van buitenboordmotoren had ik zin in een ander uitdaging.
ik heb een oude citta helemaal uit elkaar gehaald, alles zwart gespoten, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. De citta liep niet, toen ik m kocht. De compressiekabel was gebroken.
Nu de vraag: toen de citta klaar was, liep de motor gelijk. Loopt ook mooi stationair. Echter als ik vol gas geef, komt ie maar op de helft van de toeren. Na een paar honderd meter komt wel op snelheid/toeren….maar dan slaat ie direct af. Ik dacht eerst een brandstofproblemen. Roest in de tank ofzo. Dus ik heb een schone losse tank, direct op de carburateur gezet. Maar dat lost het probleem niet op. Nu heb ik wel het volgende ontdekt. Als ik de citta schuin naar links hou, slaat ie af…. ik snap er niks van. Iemand een suggestie?
16 februari 2019 om 20:59 #784112Dat hij afslaat als je ‘m naar links houd (ik weet niet in hoeverre jij bedoeld, ik neem aan bijna op de grond liggend?) is normaal, dan pakt de benzinekraan geen of niet genoeg benzine meer. Ook je carburateur werkt onder een grote hoek niet meer voldoende. Heb je misschien oude verstopte slangetjes en / of benzinefilter? Dit klinkt vrij zeker als een simpel brandstofprobleem. Je carburateur goed schoonmaken kan ook wonderen doen, als je dit nog niet of niet voldoende hebt gedaan zal ik dat zeker als eerste proberen
16 februari 2019 om 21:10 #784113Hoi Dustin,
Dank voor de snelle reactie. Ik heb de carbaroteur helemaal uit elkaar gehad en het luchtfilter vervangen. Ik vrees dat de eerste honderd meters met de roestige tank, dan toch de boosdoener is geweest…..
16 februari 2019 om 21:18 #784114Dat zou zomaar kunnen. Ik zou alles even goed checken of ’t lekker doorstroomt en de carburateur toch weer opnieuw schoonmaken, puur om dingen uit te sluiten. Wat is je volledige setup(maat carburateur, cilinder, snor/brom blok, sproeier, uitlaat) trouwens? Misschien heb je bijvoorbeeld een compleet verkeerde sproeier.
17 februari 2019 om 11:52 #784127Vanmorgen heb ik de carb eraf gehaald. Er zat flink wat vervuiling in het eerste filter bij de brandstofinvoer. Alles is nu weer schoon en gemonteerd. Hij loopt nu mooi stationair (blijft ook lopen, slaat niet af). Echter als ik ga rijden, komt ie nog steeds niet op toeren. Ik heb de bougie gecontroleerd en die is nat en zwart…. lijkt een ontstekingsprobleem dus. Geen idee hoe je dat aanpakt.
De mengsmeringverhouding is goed. Hoe kan ik meten of ik voldoende vonk heb? Naar mijn weten kan je de timming niet afstellen bij een citta (?). Hoe meet ik de bobine!
17 februari 2019 om 12:24 #784128Nat en zwart betekent een te grote sproeier.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel17 februari 2019 om 12:55 #784130Mmmmm das gek. Ik was van mening dat ik een standaard set-up had en volgens mij zit er een 46 sproeier in. De citta had volgens de vorige eigenaar geen problemen (behalve de afgebroken compressiekabel en de nodige wear & tear.
17 februari 2019 om 20:55 #784146Als het een echt helemaal standaard Citta is met nog de originele 10/7 carburateur en snorfilter + originele uitlaat is een 46 sproeier zeker weten te groot.
Als je de historie van de brommer niet kent is het sowieso een goed idee om de contactpunten eens te stellen.
18 februari 2019 om 18:37 #784194Oei Wilk, echt zeker weten doe ik niet. Hoe weet ik welke carb ik heb? En wat is de standaard sproeier?
18 februari 2019 om 19:12 #784195Dat staat op ’t stuk waar je de carb over je spruitstuk schuift. (Bij deze een standaard 10/7 carburateur)
De standaard sproeier is geloof ik 36 of 37, maar hier ga je eigenlijk altijd wel overheen. Als je andere sproeiers haalt moet je altijd met een te grote sproeier beginnen en dan afbouwen totdat ie perfect loopt, als je met een te kleine begint is de kans op een warmloper vele malen groter. Wat het meeste zou helpen is checken wat je precies allemaal voor je hebt zoals ik eerder noemde; je carburateur, snor/bromblok, welke uitlaat, luchtfilter enzo. Je kunt ook foto’s maken, dan worden we er ook al wel wat wijzer van denk ik 🙂
18 februari 2019 om 20:33 #784199Hoi mannen, ik waardeer jullie hulp enorm!
Ik heb de vorige eigenaar even geappt. Hij zegt dat hij er niets aan gedaan heeft. Maar de carb is in ieder geval niet standaard…12/7. Ik heb er ook wat foto’s bij gedaan. De uitlaat is nieuw en dus wel standaard.
18 februari 2019 om 20:56 #784201Dat lijkt op een nieuwer blok, in ieder geval met elektronische ontsteking. De uitlaat is een Citypower, die is al een stuk sneller dan echt standaard, door de dikke bocht. Ik denk dat als verder alles standaard snor is dat je rond de sproeier 42 komt te zitten daarmee. Misschien kan iemand hier via de code op ’t carter te weten komen of dit snor of brom is?
23 maart 2019 om 12:10 #785377Voor dat alles uit elkaar wordt getrokken, kan het geen valse lucht zijn?
Experience is power
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 maart 2019 om 13:21 #785380Zorg ervoor dat je n B5 bougie monteert, als er n 6 of zelfs n 7 in zit verlies je vermogen in dit geval door de onvolledige verbranding. Ik zou er nog n Polini filtertje opzetten met sproeier 44/45, ademt en rijdt net wat mooier. Succes!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.