Florian’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Florian’s Projecten

This topic contains 962 reacties, has 125 deelnemers, and was last updated by marrr_1 3 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 963)
  • Gebruiker
  • #491836

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Ik heb gisteren mijn schuur opgeruimd en toen heb ik een verdwaalde 43mm AR gevonden tussen de rommel.
    Deze had een heel licht warmloopspoortje die nauwelijk voelbaar was, maar mijn broer had net nieuwe hoonsteentjes gekocht dus die moest ik maar even inwijden.

    Warmloopspoortje is alleen nog maar zichtbaar en niet voelbaar meer.

    Ook heb ik een manier gevonden om een verlengstukje te maken voor mijn freesjes.
    Door zogeheten ”hol-spietjes”? Deze neemt mijn vader volgende week mee van het werk, zodra ik ze binnen heb wordt de uitlaatpoort van de 43mm AR eerst even licht bewerkt en dan gaat hij als leuk basic blokje op de Ciao:thumb

    #491612

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Zo’n hoonsteentje moet ik denk ik ook maar eens aanschaffen. Kost niet al te veel en handig na het bewerken van poorten bijvoorbeeld. Ziet er weer strak uit:thumb Ik heb een aantal freesjes verlengt dmv een messing buisje (3,1mm binnen), daar kun je een freesje van 3,2mm mooi in tikken. Ben benieuwd hoe jij het oplost!

    #457507

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Net cilindertje nog:thumb
    Dus idd even wat kietelen en gassen met die hap:duivel

    #457508

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Heerlijk cilindertje.. Rijdt echt al jaren op deze dingen. Niet te verwoesten. En de zuiger/veren ook nog knap?

    Mike
    #457509

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Zuiger heb ik nog wel liggen alleen die is er wat erger aan toe dan de cilinder, deze heeft namelijk 2 voelbare plekjes. Ik zat eraan te denken om gewoon een 43DR zuiger + veren te pakken, volgens mij komt die dr ook wel mooi uit in de cilinder.

    Ik zal vanmiddag even een klein beginnetje maken met het uitdremelen van het uitlaatkanaal daarna is het vrijbaan om (fatsoenlijk) bij de uitlaatpoort te komen. Zonder die verlengstukjes kom ik er net bij alleen dan laat de afwerking nog wat te wensen over denk ik..

    Ik monteer de AR op een SE met een Olympia racekrukas met een 13mm Dellortho. Leuk setupje voor kleine rondje rond Heerenveen e.o. En misschien hier en daar nog eens een tourtje meepakken.

    #468826

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest met de Citta, ik heb de 46mm Polini op de KickSE gemonteerd, daarna heb ik meteen de Citta verder opgebouwd.

    Ik heb er verder nog niks aan afgesteld want ik wou eerst maar even een rondje door de sneeuw maken.
    Specs:

    46mm Polini
    Speed Engine
    Bromkrukas
    13mm Dellortho + Malossi filter
    Vario 1:10,5 vert. + Malossi vario
    Hittegraad 8
    74 Sproeier

    Bougie is aan de zwarte kant, dus de sproeier moet een tikkie lager, dit merk je ook wel want af en toe doet hij best 4takten (Maar ja wat wil je met -6)

    Gelijk maar even een aantal foto’s geschoten in de sneeuw.

    Ook heb ik maar vast het blokje voor de Ciao in elkaar gebrand. Eerst maar eens met een onbewerkte cilinder.

    Ik had ook nog beloofd een foto te maken van de verlengde freesjes:

    #468000

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Goed bezig Florian:thumb
    Alleen is je sproeier veeeeeeeel te groot, volgens het polini boekje (wat je bij de speedengine krijgt) moet er sproeier 68 in met de 46 Polini, en geloof me, daar rijdt ik mee met deze setup
    Ook moet je bougie naar een 7 terug, met een 8 slaat hij in no time vet en gaat hij stotteren als een gek.
    Verder lekker spelen in de sneeuw:D

    #457038

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Citta_Florian :

    Bougie is aan de zwarte kant, dus de sproeier moet een tikkie lager, dit merk je ook wel want af en toe doet hij best 4takten (Maar ja wat wil je met -6)

    Met koude lucht heb je meer zuurstof dus een armer mengsel, dus die sproeier is echt te groot want in warm weer zou het veel erger zijn : -)

    Mooi plaatje in de sneeuw, misschien kan je er een paar schaatsen op binden en goan 😀

    #487314

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Ik rijd met een 72 op mijn speedengine, rijd ook gewoon prima.

    Als hij stationair loopt gaat hij op een gegeven moment wel te rijk lopen maar is wel lache, beetje roken 😀

    #490721

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Oftewel, TE GROTE SPROEIER Robin:D
    Met een wat kleinere sproeier zul je gelijk merken dat hij ook meer power heeft;)
    Maargoed:P

    #490719

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het is niet op voorhand met zekerheid vast te stellen welke sproeier je moet monteren, maar de verschijnselen die Florian aangeeft zijn die van een te grote sproeier. Elk blok is weer anders en zelfs de plek hier in NL. Ik weet nog heel goed dat veel van onze brommers uit het noorden een kleiner sproeiertje nodig hadden tijdens de limbotoer. Ook valt me op dat de duitsers met hun wat meer landklimaat vaak kleiner rijden.

    Overigens geeft Polini voor al hun cilinders wel kleine maatjes op, maar dit kan evengoed met het klimaat in Italie te maken hebben. Ik rijd overigens nu met een sproeier 70 in soortgelijke setup.

    #490714

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Hel lijkt mij ook dat polini hun advies aanmaakt aan de hand van hun filter en niet het malossi filter die florian gebruikt.
    En gezien die veel meer lucht doorlaat lijkt mij een grotere spoeier dan het polini advies wel gewenst.
    (ik vind hem trouwens zo al niet eens verkeerd horen voor in deze kou)

    @maarten
    En die brommers uit het noorden kan je wel alleen grunn van maken mijnes liep namelijk zalig in limburg:thumb
    Alleen de 1e 2km deed ie toen wat raar alsof de spoeier iets te groot was, maar daarna ging ie als de brandweer.

    #464653

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik bedoel ook het echte noorden. Ik heb de gewoonte Frieland te vergeten.;) Mijn brommertje reed ook niet zo heel verkeerd, maar ik had best 2 maatjes kleiner gekunt qua sproeier. Hij rookte wat meer en wanneer hij warm was reed hij best prima.

    Filter kan een verschil geven maar het verschil tussen een Malossi en een Polini met de gaatjes doorgeprikt is niet zo groot.
    Je zal voor de grap eens moeten kijken wat Polini voor hun 42mm alu EVG op geeft. Ze zitten echt wat lager.

    #469538

    Florian
    Topic starter
    Berichten: 3758

    Precies het is nu gewoon zo koud er zit veel meer zuurstof in de lucht dus die 74 sproeier is nu gewoon precies goed:D
    Nee.. Als het weer wat warmer wordt dan ga ik maar eens voor een maatje lager (72) en anders maar voor een 70, alleen die 68 komt er van zijn lang zal ze leven niet in want dan rijd ik meestal op een 43mm cilinder en dan is de bougie aan de koffiebruine kant misschien ietsjes te donker maarja. Ik rijd toch vaak met een iets te grote sproeier gewoon om het feit dat het totaal geen verschil maakt qua prestaties. Maar het is wel duidelijk dat hier een te grote sproeier in zit.

    Ik heb trouwens ook al even met de verlengde freesjes gewerkt, het werkt echt top. Het slachtoffer was een 50cc Piaggio voor de Hindelopen tour:D of verlinkt ik mijzelf nu..:no

    @Edjuh: Ik ben er al wel mee op het ijs geweest maar je komt echt voor geen meter vooruit haha. En toen stond ik daar midden op het ijs doe ik de brommer uit.. tja en toen kreeg ik hem niet meer aan gehehe kon ik eerst weer een pokke-eind lopen voordat ik een geschikt plekje vond.

    #452571

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Klopt wat je zegt Martino, dat had ik er ook bij moeten zetten.
    Toch rijdt ik met een SE met 46 polini met 68, en geloof me, dat 4-takt als de pest bij koud blokje, en als hij warm is begint hij ook al na ff stationair te hebben gedraait.
    Daan777 reed ook met deze sproeier en had dezelfde ervaring.
    Maargoed, een ding is zeker, Florian zit nu te groot:lol

    En klopt Florian, beetje jammer dat je de regels niet gewoon accepteert die Andree vraagt na te leven.

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 963)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.