Extra lager voor vario-rijders

Home Forums Techniek Mechanisch Extra lager voor vario-rijders

This topic contains 6 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Brian 3 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #806989

    Shark
    Topic starter
    Berichten: 472

    Kwam dit tegen, het lijkt op een extra support/lager voor de as.
    Bij Minarelli scooters, bestaan ook carterdeksel met een extra lager. Dat lijkt hier dus op.

    Ik las ergens op het forum dat de lagers in de klok snel slijten met een (fox)vario, zou dit eventueel een uitkomst zijn?

    supportsupport2

    #806990

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik denk dat dit zeker een uitkomst is inderdaad, als je er vele kilometers wil mee rijden.
    Persoonlijk rij ik al lang met een fox vario zonder enige ondersteuning, maar ik gebruik mijn gele rakker niet als dagelijks vervoer.

    Ook vind ik het (mening) te lelijk en lomp om te bouwen op onze brommertjes.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #806991

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Een fox koppeling staat van zichzelf al vet lelijk en lomp. Dus dan kan z.on houder er ook nog wel bij :mrgreen:

    #806993

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    F5075748-200D-4919-AEAA-9199969F8C24Gp racingparts in italie maakt ze ook, daar zie je ze ook vaker maar vooral op crosbrommers.

    #807004

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Je hebt er ook een speciale as voor nodig met een piefje voor het lager.

    Ik denk dat het lastig uitlijnen is. En dat het veert.
    Het ondersteunt alleen maar als het helemaal niet beweegt ten opzichte van je klok,
    zoals bij een scooter waar het in het lager in het deksel verwerkt is.

    Misschien dat het op een aftermarket achterbrug, uit dikkere plaat wat beter zal functioneren dan op een orginele achter brug uit dunne plaat.
    Het zijn vaak cosmetische prachtig bedoelde uitvindingen die niet doen wat ze beloven, of nauwkeurig gemaakt zijn.

    Ik heb hier ook een Italiaanse uitvinding liggen, waar van alles aan mankeert.
    IMG_1279
    Vooral bedoeld voor het geld en als je het monteert loop het direct in de soep.
    IMG_1280

    #807013

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Ik heb het zelfde met die italiaanse troep, die moer voor de trekstart is ook gemaakt met zulk zacht metaal, je kan bijna je nagel er in drukken.

    Ben blij dat wij altijd moparts nog hebben *wink*
    20210129_172021

    Moet ik dat nou wel doen?
    #807014

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Die moer is inderdaad ruk mijne was ook stuk gegaan die setjes van pvr zijn volledig uit metaal die krijg je niet zomaar kapot.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.