This topic contains 354 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 7 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 mei 2012 om 23:18 #487214
Watvoor spoeier heb je er nu dan inhangen?
Want je verliest met op de choke rijden wel wat pit en dan voornamelijk onderin.17 mei 2012 om 23:33 #488751@Mike: Ja hij snort lekker door bovenin inderdaad π Onderin heeft hij meer dan genoeg power hoor. Misschien komt het door mijn behoudende rijstijl in dit filmpje dat dat zo overkomt. Hij komt gemakkelijk in de powerband dus zou voor het mooie zelfs nog naar een wat zwaardere overbrenging kunnen. Heb geen meting gedaan voor de topsnelheid. Ik schat rond de 80/85.
@Buxy: Kon het me niet herinneren want die sproeier zat er al in toen ik nog aan het kloten was met die lekkende kop. Net even gekeken. 76. Niet zo raar dat ik de choke nodig heb dus. Ik zal niet zo lui zijn en morgen toch nog maar even een paar maatjes groter testen π
18 mei 2012 om 00:46 #487301Ja dat mag dan idd wel:lol wat ik rijd met m,n evo en polini filter zelfs al met een 78 spoeier.
18 mei 2012 om 08:34 #490389Klinkt wel lekker π Er zit nu een belgenkoppeling en 55 pully onder?
18 mei 2012 om 10:09 #489710hansieb :
Er zit nu een belgenkoppeling en 55 pully onder?Kom op zeg hans je weet zelf toch ook wel dat je dan haast een 4taps engine nodig hebt omdat te trekken:D
18 mei 2012 om 11:52 #489369Dat valt ook wel weer mee buxy π Citta beetje 43mm moet met belgen en pully 60-65 prima gaan.
Met een snor vertanding misshien anders echt niet
18 mei 2012 om 15:19 #450560@Hans: Rij inderdaad gewoon met een std koppeling+poelie55 en een bromnaaf.
Ben de halve dag aan het kloten geweest met de afstelling. Wat geΓ«xperimenteerd met luchtfilters/kelk en vele sproeiers gehad. Heel vreemd maar krijg de bougie maar niet bruin zonder dat ik met de choke rij. Met de kelk was sproeier 110 zelfs nog te klein.
Met de malossi filter en sproeier 96 begon hij op top iets te stotteren. Dus ik terug naar 94 en daar liep hij prima op! Ik bougie gecheckt: droog en wit:? Snap er niets van.
Morgen nog een iets langer stuk rijden en dan nog maar eens kijken. Merk wel dat er veel meer power in zit in vergelijking met het rijden op choke
18 mei 2012 om 15:37 #450556citta89 :
Merk wel dat er veel meer power in zit in vergelijking met het rijden op chokeJa dat vreet wel 20% van je power weg als het niet meer is.
Maar gezien het verschil van choke en niet choke niet super groot is bij deze dellie carbs zou je ergens in de 85+ qua spoeier wel goed moeten zitten.
Maar herken dit gezeik wel want vroeger ook een paar keer bij m,n scoot gehad.Maar las in javad,s perso iets over deze carbs dat er ook 4takt versies in omloop zijn die op een 2takt erg kut af te stellen zijn.
Nou denk ik niet meteen dat het jou probleem is, maar je zou toch even in javads perso kunnen neuzen want stonden geloof ik ook pics bij wat de verschillen waren.18 mei 2012 om 15:40 #450553Goeie tip! Heb het toen gelezen inderdaad en zal dat nog eens uitzoeken
EDIT1: Blijkt dat er gewoon een 2takt venturi in zit (262AU). Daar kan het dus niet aan liggen. Versassend is wel dat de carb waarmee ik de atg+47Deps reed, een AN venturi heeft. Dit reed prima dus kan hier weinig over zeggen. Hoop morgen na een stuk rijden toch een mooiere bougie te zien. We gaat het beleven
EDIT2: Bougie is mooi bruin dus ben er helemaal klaar voor morgen. Top gemeten op 80 GPS
26 juni 2012 om 15:02 #459436Het plan om de spoelers van mijn 47 DEPS te openen lag er al even. Vandaag dan toch de eerste stap genomen. Dit is het resultaat van het eerste uurtje werk:
Zoals je kunt zien moeten de spoelers nog goed in vorm gebracht worden, maar het begin is er! Ik ben denk ik nog wel een uurtje of 2 bezig om dit helemaal netjes te krijgen maar ben heel benieuwd of deze voetspoeling tot betere prestaties gaat leiden.
26 juni 2012 om 15:08 #467465citta89 :
maar ben heel benieuwd of deze voetspoeling tot betere prestaties gaat leiden.Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.
Maar denk wel dat het gaat werken al zal het alleen al aan kracht wezen26 juni 2012 om 15:22 #467944Mooi werk en dit ziet er stukken beter uit als het slagerswerk van de Italianen die dit al hebben geprobeerd.
26 juni 2012 om 18:29 #468024Zo, net nog even de spoelers afgemaakt. Best tevreden met het resultaat eigenlijk:)
Nu nog even bedenken op welk carter deze cilinder gaat komen. Vond de Deps-Atg combinatie wel erg leuk dus grote kans dat ik die er weer bij pak. Aan de andere kant is het misschien interessanter om hem op een RV carter te zetten aangezien het dan mooier te vergelijken is met de prestaties van andere forumleden. Punt is alleen dat ik gloednieuwe RV carters heb liggen (oude lichting) en die wil ik eigenlijk nog even nieuw houden. Mocht iemand een setje RV carters in de aanbieding hebben dan heb ik daar zeker oren naar
De uitlaatpoort wil ik ook nog wat omhoog brengen maar dat ga ik eerst even uitrekenen.
29 juni 2012 om 10:53 #487283
Waarom?Ging er vauit dat je hiervoor nog langs zou komen maar zie dat je het zelf al hebt aangepakt, zeer netjes gedaan
De Atg is een erg mooi blok maar zie deze zelf eerder als collectors item. Door deze krukas heb je altijd te maken met wervelingen in het carter door de centrifugaalkracht en dus nooit “100%” rendement. Als je dus echt voor de prestaties wil gaan en dan ook zo goed mogelijk wil kunnen vergelijken met andere Deps rijders dan zou ik zeker voor een Rv carter gaan. Ben benieuwd wat dit gaat brengen maar ziet er veelbelovend uit
29 juni 2012 om 14:37 #486152@Waarom?: Thanks man π Die afspraak lag er inderdaad nog maar wist dat je iets minder happig bent geworden op werk voor anderen. Vandaar dat ik zelf aan de slag gegaan ben. Bedankt in ieder geval
Wat je zegt over de Atg klopt wel ja, eigenlijk hoort deze cilinder ook wel op een RV dus misschien gooi ik hem wel op dat nieuwe carter. Dan kan ik ook gelijk de poorten nog wat vergroten en netjes doortrekken. Ik slaap er nog even een nachtje over π
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.