EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

This topic contains 354 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 7 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
  • #487214

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Watvoor spoeier heb je er nu dan inhangen?
    Want je verliest met op de choke rijden wel wat pit en dan voornamelijk onderin.

    #488751

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @Mike: Ja hij snort lekker door bovenin inderdaad πŸ˜‰ Onderin heeft hij meer dan genoeg power hoor. Misschien komt het door mijn behoudende rijstijl in dit filmpje dat dat zo overkomt. Hij komt gemakkelijk in de powerband dus zou voor het mooie zelfs nog naar een wat zwaardere overbrenging kunnen. Heb geen meting gedaan voor de topsnelheid. Ik schat rond de 80/85.

    @Buxy: Kon het me niet herinneren want die sproeier zat er al in toen ik nog aan het kloten was met die lekkende kop. Net even gekeken. 76. Niet zo raar dat ik de choke nodig heb dus. Ik zal niet zo lui zijn en morgen toch nog maar even een paar maatjes groter testen πŸ˜›

    #487301

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ja dat mag dan idd wel:lol wat ik rijd met m,n evo en polini filter zelfs al met een 78 spoeier.

    #490389

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Klinkt wel lekker πŸ˜‰ Er zit nu een belgenkoppeling en 55 pully onder?

    #489710

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    hansieb :
    Er zit nu een belgenkoppeling en 55 pully onder?

    Kom op zeg hans je weet zelf toch ook wel dat je dan haast een 4taps engine nodig hebt omdat te trekken:D

    #489369

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Dat valt ook wel weer mee buxy πŸ˜‰ Citta beetje 43mm moet met belgen en pully 60-65 prima gaan.

    Met een snor vertanding misshien anders echt niet

    #450560

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @Hans: Rij inderdaad gewoon met een std koppeling+poelie55 en een bromnaaf.

    Ben de halve dag aan het kloten geweest met de afstelling. Wat geΓ«xperimenteerd met luchtfilters/kelk en vele sproeiers gehad. Heel vreemd maar krijg de bougie maar niet bruin zonder dat ik met de choke rij. Met de kelk was sproeier 110 zelfs nog te klein.

    Met de malossi filter en sproeier 96 begon hij op top iets te stotteren. Dus ik terug naar 94 en daar liep hij prima op! Ik bougie gecheckt: droog en wit:? Snap er niets van.

    Morgen nog een iets langer stuk rijden en dan nog maar eens kijken. Merk wel dat er veel meer power in zit in vergelijking met het rijden op choke:thumb

    #450556

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    citta89 :
    Merk wel dat er veel meer power in zit in vergelijking met het rijden op choke:thumb

    Ja dat vreet wel 20% van je power weg als het niet meer is.
    Maar gezien het verschil van choke en niet choke niet super groot is bij deze dellie carbs zou je ergens in de 85+ qua spoeier wel goed moeten zitten.
    Maar herken dit gezeik wel want vroeger ook een paar keer bij m,n scoot gehad.

    Maar las in javad,s perso iets over deze carbs dat er ook 4takt versies in omloop zijn die op een 2takt erg kut af te stellen zijn.
    Nou denk ik niet meteen dat het jou probleem is, maar je zou toch even in javads perso kunnen neuzen want stonden geloof ik ook pics bij wat de verschillen waren.

    #450553

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Goeie tip! Heb het toen gelezen inderdaad en zal dat nog eens uitzoeken:thumb

    EDIT1: Blijkt dat er gewoon een 2takt venturi in zit (262AU). Daar kan het dus niet aan liggen. Versassend is wel dat de carb waarmee ik de atg+47Deps reed, een AN venturi heeft. Dit reed prima dus kan hier weinig over zeggen. Hoop morgen na een stuk rijden toch een mooiere bougie te zien. We gaat het beleven:thumb

    EDIT2: Bougie is mooi bruin dus ben er helemaal klaar voor morgen. Top gemeten op 80 GPS

    #459436

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Het plan om de spoelers van mijn 47 DEPS te openen lag er al even. Vandaag dan toch de eerste stap genomen. Dit is het resultaat van het eerste uurtje werk:

    Zoals je kunt zien moeten de spoelers nog goed in vorm gebracht worden, maar het begin is er! Ik ben denk ik nog wel een uurtje of 2 bezig om dit helemaal netjes te krijgen maar ben heel benieuwd of deze voetspoeling tot betere prestaties gaat leiden.

    #467465

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    citta89 :
    maar ben heel benieuwd of deze voetspoeling tot betere prestaties gaat leiden.

    Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.
    Maar denk wel dat het gaat werken al zal het alleen al aan kracht wezen:thumb

    #467944

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Mooi werk en dit ziet er stukken beter uit als het slagerswerk van de Italianen die dit al hebben geprobeerd.

    #468024

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Zo, net nog even de spoelers afgemaakt. Best tevreden met het resultaat eigenlijk:)

    Nu nog even bedenken op welk carter deze cilinder gaat komen. Vond de Deps-Atg combinatie wel erg leuk dus grote kans dat ik die er weer bij pak. Aan de andere kant is het misschien interessanter om hem op een RV carter te zetten aangezien het dan mooier te vergelijken is met de prestaties van andere forumleden. Punt is alleen dat ik gloednieuwe RV carters heb liggen (oude lichting) en die wil ik eigenlijk nog even nieuw houden. Mocht iemand een setje RV carters in de aanbieding hebben dan heb ik daar zeker oren naar:thumb

    De uitlaatpoort wil ik ook nog wat omhoog brengen maar dat ga ik eerst even uitrekenen.

    #487283

    Waarom?

    Ging er vauit dat je hiervoor nog langs zou komen maar zie dat je het zelf al hebt aangepakt, zeer netjes gedaan:thumb

    De Atg is een erg mooi blok maar zie deze zelf eerder als collectors item. Door deze krukas heb je altijd te maken met wervelingen in het carter door de centrifugaalkracht en dus nooit “100%” rendement. Als je dus echt voor de prestaties wil gaan en dan ook zo goed mogelijk wil kunnen vergelijken met andere Deps rijders dan zou ik zeker voor een Rv carter gaan. Ben benieuwd wat dit gaat brengen maar ziet er veelbelovend uit:thumb

    #486152

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @Waarom?: Thanks man πŸ™‚ Die afspraak lag er inderdaad nog maar wist dat je iets minder happig bent geworden op werk voor anderen. Vandaar dat ik zelf aan de slag gegaan ben. Bedankt in ieder geval:thumb

    Wat je zegt over de Atg klopt wel ja, eigenlijk hoort deze cilinder ook wel op een RV dus misschien gooi ik hem wel op dat nieuwe carter. Dan kan ik ook gelijk de poorten nog wat vergroten en netjes doortrekken. Ik slaap er nog even een nachtje over πŸ˜‰

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.