EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

This topic contains 354 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 7 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
  • #469412

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Dit is mijn verzameling van de snelle/exotische onderdelen (zit op wat vliegwielen en een paar poulies na geen standaard spul tussen). Heb nu geen foto’s van mijn uitlaten. Maar dat is toch niet echt indrukwekkend.

    Benieuwd naar de inhoud???:P

    #469516

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Mooie Perso, Vind de si wel leuk=)

    Ook een aardige verzameling zo te zien. Netjes opgeborgen :thumb

    Kun je nog eens aan je kameraad Ciao-Maarten vragen waarom hij niet reaggeerd?

    Succes met de opbouw van de Speedengine!

    Gr.

    Marten

    #469517

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Zo jou verzameling heeft een hoog waarde tupperware gehalte. Het is zo netjes gecategoriseerd. Ik zal hier ook eens mee moeten beginnen. Momenteel heb ik nog hopen onderdelen liggen. 😀

    Maar zo te zien kom je boxjes te kort. :thumb

    PS. Steven heeft een soortgelijke citta als jou eerste getracht te bouwen(hier en daar wat aanpassingen op het orgineel). Bekijk eens zijn perso die lijkt er wel wat op.

    #469528

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @ Eidos: Dankjewel! Heb het sinds kort inderdaad netjes opgeborgen. Is even een investering maar ben er erg tevreden over. Wat betreft Ciao-Maarten weet jij meer dan ik geloof ik. Volgens mij ken ik hem niet.

    @ Martino: Haha, inderdaad. Ja een tekort aan boxjes is dan wel gelijk een probleem. Onderdelen worden toch 2 tot 4 euro duurder per stuk 😉 Bedankt voor de tip. Zal binnenkort even kijken.

    Net de Speedengine in elkaar gezet. Hier het resultaat:

    Morgen helaas druk met andere dingen. Zondag ga ik het blok monteren.

    #469532

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Je moet eigenlijk een vitrinekast hebben om een deel uit te stallen. Dan kan je er ook nog naar kijken.

    #469560

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @ Edjuh: Ja dat zou een stuk mooier zijn inderdaad. Heb nog wel ergens een vitrinekast staan. Maar op mijn kamer is daar op dit moment weinig plek voor. Had al wel in gedachten de vitrinekast te gaan gebruiken als ik een paar mooie blokjes in elkaar heb zitten.

    #469574

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Nou mensen, vandaag zat het niet erg mee. Heb het blokje onder de citta gehangen maar nadat hij even had gelopen was het ineens een paar goede tikken en hij wilde niet meer lopen. Jawel, spie gebroken. Erger nog: er is een hapje uit mijn krukas waar de spie in valt. Dat is dus de tweede krukas die ik in korte tijd kan afschrijven. Heb zelfs nog nooit eerder een gebroken spie gehad dus is echt even pech. Nu het blok maar weer opbouwen met een andere kruk 😛

    #469576

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Nette perso trouwens, die si heeft ook wel wat tofs 😉

    #469617

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    @Citta89 je zei het pas nog tegen mij, ” ik heb nog nooit een gebroken spie gehad “.

    Vergeten af te kloppen dus blijkbaar :lol

    #469653

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @ Hansieb: Dankje! Ja dat vind ik ook wel 😛 Zou met wat aanpassingen aan het frame misschien wel een leuke basis zijn om er een keer een racer van te maken.

    @ Robin: Klopt ja. Is de laatste keer geweest dat ik zulke uitspraken doe 😉

    Deze week gaat er zeer waarschijnlijk een bestelling gedaan worden bij JMPB (incl Nuova Mazzuchelli racekrukas voor de SE). Aankomend weekend liggen er plannen om een evo blokje op te bouwen. Foto’s volgen 😉

    #469665

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Kijk de broertjes eens gezellig bij elkaar in hun doosje liggen 🙂

    Wil de rechter dit weekend leven in gaan blazen. Zit nog wel een puntje van aandacht aan:

    Is dit met wat Locktite op het tapeind te verhelpen of is hier meer voor nodig? Hoop dat er mensen zijn die dit al eens opgelost hebben en een goede tip kunnen geven.

    #469668

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    speedbuxy had dit volgens mij ook met zijn evo engine.

    #469672

    KilNL
    Bijdrager
    Berichten: 33

    Leuke perso Elkan !
    kom hem nu pas tegen, ik houd het in de gaten hier 🙂

    #469673

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Hey Elkan, helaas ook ten prooi gevallen aan die kl*te legering van Polini. Ik kan uit ervaring zeggen dat je het beter niet met locktite moet afdichten en beter iets in de richting van durafix moet gaan zoeken. Eventueel een Helicoil(zelf geen ervaring mee) Het probleem van locktite is dat het niet mooi afdicht. Er zal nog lucht langs je scheur lopen.

    Met durafix moet het te doen zijn maar de ruimte is wel zeer beperkt. Aangezien de wand van je waarschijnlijk 80cc cilinder er straks ook weer in komt en het dus mooi afgewerkt moet worden.

    #469674

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    Ik heb dat ook 1x mee gemaakt bij een vriend van me. We hadden het opgelost door op de scheur wat ”Gum Gum” te smeren en toen het tapeind met teflon tape omhult en in het gat zelf wat vloeibare pakking. Nooit meer last van valse lucht gehad en rijd nog altijd top volgens hem.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.