EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

This topic contains 354 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 7 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
  • #458328

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Dan zien we vast ook wel een goed filmpje tegemoet. En is nu dat rare gestotterd ook weg?

    #458329

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    citta89 :
    Zit nog wat afstel werk in maar denk dat ik dit blok wel goed heb voor de 20e:thumb

    Dat zou nice zijn:thumb want heb ook met de 43 euro op zij inlaat idee gespeeld, dus ben benieuwd wat ie doet.
    (kon nog wel eens verrassend hard gaan:thumb wel met de cc offcourse:D)

    @lastpak
    Kopje word niet warmer dan een 95 graden anders zou die warm lopen.
    En meeste vloeibare kan makkelijk tot dik boven de 100graden.
    Maar zoals elkan al zei is het ook meer het extra schepje slagroom op de koffie want vloeibare is opzich niet eens nodig.
    De meeste broms worden vanuit de fabriek ook zonder kop pakking geleverd.
    (waaronder onze vespa,s)

    #491768

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @Buxy: Ik ben zelf ook wel erg benieuwd eerlijk gezegd. Er zit in ieder geval een hele bult koppel in. Ik rijd nu met poulie 65 en daar trekt hij hem met gemak doorheen, dus zal toch de belgenkoppeling er even onder moeten hangen:) Ik ga ook lekker poelie rijden dus de 20e:thumb

    Heb net even getest met een Leo HM maar daar komt zeer waarschijnlijk een Proma cc voor in de plaats ja ๐Ÿ˜‰

    #458630

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    citta89 :
    Ik ga ook lekker poelie rijden dus de 20e:thumb

    Met een 43 euro krijg je ook snel die neiging gezien die lekkere bak koppel:thumb
    En ook op top zal je zeker goed kunnen huishouden:thumb
    (want als een originele 43dr op zij inlaat al 95km wil, dan zie ik een 43euro rustig tegen de 100km lopen:duivel)

    #458632

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @Buxy: Ja dat valt me echt op aan dit cilindertje:) Ik verwacht er wel wat van maar 100 lijkt me een iets te hoge schatting. Hoop dat ik de afstelling goed krijg want het wordt kort dag met alle andere dingen die ik te doen heb!

    Altijd leuk om filmpjes te kijken dus hier even een voorproefje. Zoals ik al aangaf is hij nog niet goed afgesteld dus rij hier het hele stuk met de choke erop. Je kunt in ieder geval wel horen/zien dat de overbrenging nog wel een stuk zwaarder mag.

    #459088

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Loopt erg leuk en netjes zuiver ook op het gehoor.=)

    Wat een verschil toch nog. Ik had gisteren mijn 43 Euro (brede platte uitlaatpoort versie) maar eens op mijn SE gedrukt (zag de naam weer overal opduiken en raakte gemotiveerd)
    Maar bij mij presteert het niet geweldig.. Nou kwam er wel net een Pina 46mm van de SE af en ben ik steeds aan t testen met de RV, dus onbewust zal ik het toch wel vergelijken.
    Maar blijkbaar is bij dit soort cilindertjes een grote carb en inlaat nogal een verschil aangezien hij bij Andree met de Evo ook erg leuk liep.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #458166

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Inderdaad een leuk filmpje om te kijken. Zoals Tonni al opmerkt klinkt hij erg zuiver met wat lekker membraamgeklapper.
    Nu nog de juiste carb afstelling vinden en poelie kleiner en eens goed topppen. Ik heb zelf met de cilinder op een SE gereden icm 13/13 en ook dat wou al aardig hard en ook zeker goed optrekken. Deze cilinder heeft een mooi brede powerband.

    #491830

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    De 20ste gaat een echte euro poeli knaller worden heb ik al door:thumb

    #434803

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Bedankt voor de reacties mannen:thumb Hij loopt inderdaad vrij aardig, dat is ook de reden dat ik hem open durf te trekken. Zoals ik aangaf rijd ik hier nog wel met de choke erop. Maar met een paar sproeiermaatjes groter moet het goed gaan komen.

    @Tonni: Het gaat hier om dezelfde versie en lijkt zich inderdaad wel thuis te voelen icm met een grote carb. Vooral het koppel is heerlijk. Toch moet ik nog wel kijken wat het doet met een zwaardere overbrenging hoor. Zou leuk zijn als hier ook een mooie snelheid uit komt rollen.

    @Maarten: De breede powerband is inderdaad goed merkbaar. Hij komt onderin ook goed weg moet ik zeggen:thumb

    @Buxy: Sowieso poeli de 20ste8) Zal wel met een iets te lichte verhouding gaan rijden ivm de heuveltjes daar, kan ook slecht inschatten wat voor effect dit gaat hebben dus speel gewoon op safe. Dit geldt waarschijnlijk ook voor jou dus zou mooi zijn als we weer een paar mooie stukken kunnen racen zoals bij de niewjaarstoer:thumb

    EDIT: Zie net in jouw perso dat je ook kiest voor een wat lichtere overbrenging. Hoop morgen even tijd te vinden voor het monteren van de belgenkoppeling, wil ook wel wat extra power overhouden in ieder geval!

    #458919

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik bedoel meer een lichte verhouding voor het blokje waarmee ik ga rijden, want ga gewoon met poeli 80 en Simo koppeling waar ik altijd mee rijd.
    Ik raad jou ook aan hem gewoon vrij normaal af te stellen want 90% in limburg is gewoon ”vlak” terrein zoals bij ieder ander toertje.
    Dus echt licht afstellen is jezelf pesten op deze 90%.
    Maar hoop ook weer op een paar leuke nek aan nek racejes want das toch het leukst:thumb

    #457535

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    “What goes up, must come down!” Met een te lichte overbrenging zo’n Limburgs heuveltje af is natuurlijk ook geen pretje.
    En wie weet wel eens een goede om top te testen heuvel af. ๐Ÿ™‚ Ik zal de brommer gewoon zo af stellen zoals je op het vlakke ook doet. Tot nog toe hebben we eigenlijk maar betrekkelijk weinig heuvels gereden in voorgaande edities. Zo te zien trekt je setup van het filmpje in ieder geval wat zwaarder dan dat hij nu staat. Ik denk dat het wel goed gaat komen de 20e.:thumb

    #461419

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    @Buxy & Martino: Ik weet genoeg, zal hem gewoon afstellen:thumb

    Vanavond even de proma cc eronder gehangen en een meting gedaan met de gps. 82,8:) En dit met een nog te lichte verhouding aangezien de belgenkoppeling even uitgeleend is. Het gaat zeer waarschijnlijk dus wel over de 90 lopen =)

    Nu het slechte nieuws. Ik was op de terugweg en knalt mn koppakking er weer uit! Had er nu netjes een alu exemplaar tussen gedaan incl vloeibaar. Mn cilinder is denk ik niet vlak want met dit kopje heb ik nooit problemen gehad. Ik moet ook nog tijd zien te vinden om een nieuwe achterbrug aan te passen/door te lassen. Want de brug waar ik nu mee rijd is teveel verzwakt door de aanpassingen voor zowel de ATG als de Simo zij inlaat. Het worden dus nog drukke avonden om dit klaar te krijgen!! Heb altijd wel een back-up maar hoop dat dit gaat lukken!

    #460829

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat hoort veel belovend:thumb
    Ik hoop dat je sleutel avondjes voorspoedig verlopen zodat je hem op tijd afkrijgt:thumb

    #488569

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Citta afgemaakt voor zondag.

    Testrondje gemaakt van ongeveer 25km en deed het prima. Zal kijken of ik nog even een filmpje kan plaatsen. Rij nog wel met een wat lichte overbrenging aangezien ik geen goede v-snaar kon vinden icm de belgenkoppeling. Rij nu met poelie 55, hiermee haal ik niet alles uit het blokje maar vind de snelheid voor de toer meer dan voldoende!

    Afstelling heb ik niets meer aan gedaan maar loopt ook prima, dus ga lekker met choke rijden ๐Ÿ˜‰

    EDIT: Hierbij het beloofde filmpje:

    #486062

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Dat klinkt op toeren mooi zuiver:thumb. Heb alleen niet de indruk dat ie onderin erg sterk is. Kan een iets grotere poulie niet gewoon uitkomst bieden? Zeker in Limburg!

    Hoe hard loopt ie nu dan?

    Mike
15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.