EL Citta’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten EL Citta’s Perso

This topic contains 354 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 7 years, 3 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 346 tot 355 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
  • #498869

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Hier had ik qua looks zeker mee kunnen leven:thumb

    #498871

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Ziet er zo erg verzorgd uit top werk geleverd :thumb

    Ik ben wel benieuwd naar de andere TOPIC word daar dan ook een soort van onderdelen lijst bij gezet wat en waar je de spullen kunt kopen ?
    Ik ben wel erg geïnteresseerd 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #498874

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Ik zie ons de volgende tour al staan met die trekstarters :haha

    #498875

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Ziet er echt goed uit hoor, Werkt ook geweldig zo te zien! Amper moeite :thumb

    Denk dat een hoop mensen interesse hebben als je dit gaat aanbieden

    #498876

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik ga vanavond naar start trek kijken op popcorn time 😀

    #498877

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    Leuke reacties :thumb Het beloofde interesse-/verkooptopic laat nog even op zich wachten omdat ik aan het uitzoeken ben hoeveel werk het voor mij is en wat het gaat kosten als ik het als complete set aan zou bieden. De montageplaat alleen blijft een optie maar het aanbieden inclusief trekstart, meenemer en montagemateriaal kan voor de kopers gunstig zijn ivm verzendkosten en verschillende leveranciers. Ik verwacht het komende maandag of dinsdag rond te hebben en een goede prijsindicatie te kunnen geven.

    @eidos: Het werkt inderdaad heel mooi. Op het filmpje zie je goed hoe weinig kracht het kost en dat is zonder gebruik van de decompressie.

    #499142

    El Citta
    Topic starter
    Berichten: 824

    De winter is altijd een mooie tijd om de Citta weer wat liefde te geven en hem klaar te maken voor het nieuwe toerseizoen. Ik reed al tijden met een SI brug maar ga nu toch overstappen op een verstevigde Citta achterbrug. Het idee is om er een goed lopend en betrouwbaar toerblokje onder te hangen dat vooral koppelgericht is. Het wordt een SE + 46mm Eurocilindro (fluitpoort versie). Er komt een 16mm sha carburateur op en vario. De bedoeling is om de vario laagtoerig af te stellen zodat er zonder al te veel onnodige herrie en benzine verbruik toch een mooie snelheid gereden kan worden. De uitlaat blijft dan ook de Leo SP.

    Hier alvast een voorproefje want er moet nog veel gedaan worden en er staan nog een heel aantal onderdelen in bestelling.

    Ik ben begonnen met het aanpassen van de cilinder. De vier mini booster poortjes hebben plaats gemaakt voor 2 U-poorten. Ik heb geen idee of het echt prestatiewinst gaat opleveren maar vond de bewerking zelf ook gewoon een leuke uitdaging. De uitlaatpoort is nu nog standaard maar gaat ook 1mm omhoog.

    Ik heb de onderdelen voor het plaatje even snel in de achterbrug gehangen. Er moet nog een andere krukas in de SE dus vandaar dat er hier ook nog geen vliegwiel etc op zit. De krukas is berekend op de cilinder. Zoals jullie kunnen zien ga ik rijden met een voetrem. Er liggen hier al tijden 2 setjes op de plank en wil het nu toch wel eens gaan uitproberen. Verder komt er uiteraard een trekstart setje op en wordt de achterbrug netjes afgewerkt met een Citta variokap. Kortom, een compleet plan waar jullie snel weer een update van gaan zien :thumb

    #499143

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Mooie plannen en setup:thumb
    Heb je al wel getest of de cilinder niet klemt?

    #499144

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Heel gaaf, alles erop en eraan!!

    Een Citta blijft toch het mooist met een Citta brug :thumb

    #499145

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 441

    Dat wordt idd een mooie brug zo. Ik wil ook nog wel een voet rem voor mn citta. Anders zelf maar maken. Mooi voorbeeld deze.:)

10 berichten aan het bekijken - 346 tot 355 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.