Citta trekt slecht en vermoedelijk geen juiste afstelling

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta trekt slecht en vermoedelijk geen juiste afstelling

This topic contains 39 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 11 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
  • Gebruiker

Jelle Wezep
    Topic starter

Nieuwe voet en kop pakking dus dat zit weer goed.
    Alleen nog steeds niet het juiste vermogen terug.
    Zou het dan echt die krukaskeerring zijn of kan ik eerst nog wat met een grotere poelie proberen?
    Blokje loopt wel heel mooi rustig maar trekt behoorlijk langzaam op…
    Ik verwacht natuurlijk ook geen wonderen van een citta maar volgens mij kan dat ook anders…

Jelle Wezep
    Topic starter

AA-T
    Sleutelbeheerder

Met poelie 80 zou je prima van plek moeten komen.

Als de lekke voetpakking, en dus de valse lucht inderdaad de oorzaak was, heb je inmiddels ook gecontroleerd of je met de juiste sproeier rijdt? Als je met een te grote sproeier rijdt mis je behoorlijk wat vermogen onderin.

Het controleren van een lekke keerring klinkt misschien als een boel werk, maar het valt reuze mee, blokje eronder weg, vliegwiel eraf en controleren..

Verder ziet je citta er schier uit, zou zeggen maak een perso aan :thumb

Jelle Wezep
    Topic starter

AA-T :
    Met poelie 80 zou je prima van plek moeten komen.

Als de lekke voetpakking, en dus de valse lucht inderdaad de oorzaak was, heb je inmiddels ook gecontroleerd of je met de juiste sproeier rijdt? Als je met een te grote sproeier rijdt mis je behoorlijk wat vermogen onderin.

Het controleren van een lekke keerring klinkt misschien als een boel werk, maar het valt reuze mee, blokje eronder weg, vliegwiel eraf en controleren..

Verder ziet je citta er schier uit, zou zeggen maak een perso aan :thumb

Ja dat is dus een goede, er zit nu 66 in maar als ik nu ga rijden rijd die nog wel steeds maar met een blauw rookpluimpie achter me aan.
    Zodra ik lager er in deed maakte hij het beroemde BWHOOOP geluidje en viel die bijna uit.
    Dat zou ik nu natuurlijk wel weer kunnen proberen, lager in sproeier gaan en rond de 54/56 gaan zitten.

Ik heb 8 jaar geleden voor het laatst aan een citta geknutseld dus ik ben mijn vliegwieltrekker kwijt.
    Is ergens verdwenen bij mijn ouders thuis, had hem ook nodig voor mijn andere blokkie.

daver1
    Bijdrager

Begrijp dat je blokje nogsteeds niet helemaal lekker loopt,
    waar je blokje ook nog wel eens valse lucht wil trekken is op het nylon busje van de carb.zeker als deze wat ouder is.

Ben je bekend met de deo-test? daarmee weet je in no time of en waar je blokje valse lucht trekt.
    bij een stationair draaiendende motor even wat deo spuiten bij de pakkingen of richting het aansluit punt van de carb.
    als hij er daar ergens valse lucht trekt hoor je meteen de toeren omhoog gaan.

arvid13690
    Bijdrager

Hoe strak staat je v snaar?
    Die kan ook slippen

Snel, sneller, niet snel genoeg.

Jelle Wezep
    Topic starter

V-Snaar staat op goede spanning, en heb met deo bij de carburateur gespoten maar daar deed die niks op.
    Wat me wel blijft opvallen is dat hij behoorlijk wat blauwe rook uitblaast, ben toch benieuwd wat die gaat doen als ik lager in sproeier ga proberen, wat Wilk in het begin zei rond de 54/56.
    Ga ook weer een vliegwieltrekker aanschaffen zodat ik ook de krukaskeerring kan controleren en het andere blokje voor elkaar kan maken.

Als er nog mensen ideeën hebben, zeker welkom!

IJskonijn
    Bijdrager

Als je valse lucht hebt uitgesloten, dan kun je nu sproeiers gaan afbouwen.
    Want als je blokje nu mooi dicht is, lust ie wat minder benzine.
    Probeer de 56 maar even.

No replacement for displacement

Jelle Wezep
    Topic starter

Helaas, sproeier 56 geprobeerd, waardeloos lopen.

Ik ga toch mijn vliegwieltrekker regelen om zo de krukaskeerring na te kijken, te vervangen.

Word vervolgd…!

Jelle Wezep
    Topic starter

Heb het snellere blok eronder geknald vanavond.
    Klein stukje op gereden maar wat een verademing was het toen die wel vlot weg reed.
    Ga morgen effe verder kijken qua afstelling.
    60cc cilinder met 13/13, welke sproeier moet daar ongeveer in.
    Met de uitlaat zoals op de foto staat en de polini filter of de malossi filter?

Van het oude blok steekt de krukas keerring een milimeter boven het carter uit.
    Zou dat het euvel zijn dat deze het niet goed deed..
    Ik snap de howto van Wilk niet echt.
    Ik kan die keerring hopelijk toch gewoon met een punt tangetje vervangen?

ritze
    Bijdrager

hey, ik zie dat nog niemand heeft gezegd dat je even je inlaat moet controleren:

zet je krukas op odp (onderste dode punt) en dan zou je krukas het blok moeten afsluiten, als je dan op je inlaat blaast (tuutje waar de carb op zit) dan zou er bijna niks doorheen mogen gaan.

is je compressie ook in orde ?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jelle Wezep
    Topic starter

ritze :
    hey, ik zie dat nog niemand heeft gezegd dat je even je inlaat moet controleren:

zet je krukas op odp (onderste dode punt) en dan zou je krukas het blok moeten afsluiten, als je dan op je inlaat blaast (tuutje waar de carb op zit) dan zou er bijna niks doorheen mogen gaan.

is je compressie ook in orde ?

Compressie is in orde maar die zal ik zeker gaan proberen.
    Krukaskeerring steekt wel iets boven het carter uit hoor dus wie weet is dat het.
    Ik ga het vanavond proberen en je hoort van me. Bedankt

Jelle Wezep
    Topic starter

Mensen, de citta rijdt goed, trekt goed, ondanks poelie 70 en gaat op top 45 via GPS.
    Het is geen 60cc maar een 50 snel, geen idee wat dat inhoud maar zo zeiden ze het.

Als die koud is trekt die mooi constant naar de top.
    Zodra die wat warmer is heeft die wat meer moeite daar mee qua toeren maken.
    Niet schrikbarend maar gewoon iets minder goed dan met een koude moter.

Iemand ideeën ?

IJskonijn
    Bijdrager

Kan zijn dat je ff een sproeiertje kleiner moet proberen

No replacement for displacement

niek1992
    Bijdrager

wat voor bougie zit er nu in? kan zijn dat deze iets te warm is. waardoor als het motortje op bedrijfstemperatuur is, de benzine te snel verdampt, en je dus geen optimale benzine/lucht ratio hebt op het moment dat je de vonk krijgt.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.