Citta trekt slecht en vermoedelijk geen juiste afstelling

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta trekt slecht en vermoedelijk geen juiste afstelling

Dit onderwerp bevat 39 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 3 maanden, 1 week geleden.

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Gebruiker

Jelle Wezep
    Topic starter

Welke Bougie moet er in dan en er zit nu sproeier 66 in, verwachting is dus dat ik lager in sproeier moet?
    Kopje van de Bougie heeft wel een mooie kleur.

Heb net een blokje over kunnen kopen in de buurt voor 20 euro.
    Dat is natuurlijk geen geld. Alleen afwachten in welke staat die is.
    Blokje is zo te zien wel getuned gezien het grotere gat waar de carb op komt.
    Ik kan nu al zien dat er een DR op zit met een ruime uitlaat poort. Welke cilinder het is weet ik nog niet.
    Wat mij opviel is dat het blok akelig schoon is maar ook dat er een tekst op het blok staat die ik niet eerder heb gezien naar mijn weten. Weet iemand of dit een apart type blok is?

C1M, BA1M en E1M staat er onder andere op.

Jelle Wezep
    Topic starter

Oké oké, moest effe naar de schuur lopen maar dit is het blokkie.
    Wat me ook opviel is dat er geen kabel uit het carter kwam maar de spoel er wel in zit.
    Morgen maar eens los draaien.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Geen slechte aanwinst voor 20 euro. Ik heb deze aanduiding nog niet eerder gezien dus kan er niets over zeggen.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Jelle Wezep
    Topic starter

zevenenergie :
    Geen slechte aanwinst voor 20 euro. Ik heb deze aanduiding nog niet eerder gezien dus kan er niets over zeggen.

Zo dacht ik ook, voor die 20 euro wou ik het nog wel gokken.

Martino
    Bijdrager

C1M=Ciao
    BA1M=Boxer
    E1M=Bravo

Maar nu komt het, het is van origine een Gilera blokje; Gilera met daarachter het bloknummer *045* Volgens mij CBA waar *053* Citta is. Zie ook de afwijkende cilinderkop welke je alleen op Gilera bromfietsen tegen kwam. Voor dat geld inclusief DR cilinder is een mooie deal. Het lijkt er op dat de carters gestraald zijn en daarom deze kleur schoon zijn.

Jelle Wezep
    Topic starter

Bedankt voor de antwoorden mensen!

Zojuist een mooie vario set gekocht met 90 en 100 schijven.
    Ook zit de originele (belgische) voorvario er bij en een nieuwe van Malossi.
    De achterste is ook nieuw en gereviseerd met 1:10,5 vertanding.

Nu vertelde de verkoper dat ik mijn verstevigde achterbrug moest gaan aanpassen anders past de klok er niet in.
    De achterbrug is daar te dik voor en moest op die plek dunner gemaakt worden zei die.
    Iemand ervaring hier mee of een linkje van een howto?

Bedankt alvast !

Ronny Woodhouse
    Bijdrager

Een Vespa blok loopt toch altijd? Nooit ergens last van. Rijd met een citta, 50 standaard, Bromklok er onder, dan trekt hij wat minder maar top is hoger. Ik monteer geen koppakking op mijn blokje, Vespa blokje heeft geen koppakking gemonteerd standaard uit de fabriek.

Waarom monteert iedereen een 13-13 carb? De inlaat is standaard kleiner als 13, dat loopt toch niet fijn?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hallo Jelle, de klok past gewoon, ook in een verstevigde achterbrug. Maar je krijgt problemen met de poelie. In de perso van florian, zie je wat je er aan kan doen. Hij heeft er een cirkel in geslepen.

Klik hier.

HuibR
    Bijdrager

ik denk stiekem dat Jelle het na bijna 2 jaar al wel opgelost had ; 😉 maar toch netjes dat je het hem nog even laat weten  😀

zevenenergie
    Forum Goeroe

🙂

Klik hier.
10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.