Ciao van brian

Home Forums Perso’s Collecties Ciao van brian

This topic contains 76 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Brian 1 day, 4 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
  • Gebruiker

Brian
    Topic starter

Een maatje van me kan aluminium lassen dus gaan de originele ophangpunten na maken. Dus hij komt ook op de plek waar hij hoort te komen. Wil in de toekomst wel de set compleet maken inderdaad maar is weinig van te vinden helaas.😅

Brian
    Topic starter

Een maatje van me kan aluminium lassen dus gaan de originele ophangpunten na maken. Dus hij komt ook op de plek waar hij hoort te komen. Wil in de toekomst wel de set compleet maken inderdaad maar is weinig van te vinden helaas.😅

Brian
    Topic starter

2E02906E-BC22-4823-9183-F1789EDDB6C71E26C512-C0A0-4F5D-8DD5-9FE4ECB82D69Heb hem er net toch maar even snel onder gehangen. Heb hem gewoon aan de kabelgoot gemaakt door 2 langere m4 boutjes te gebruiken. Lijkt mij sterk genoeg en ziet er ook strakker uit. Alleen morge keer het voorwiel eruit pakken om de bovenste schroef van de kabelgoot goed vast te draaien.

Brian
    Topic starter

546A55BA-36E7-4B1E-B47E-52B08DB556C28EA6E3B2-8CD8-419F-A965-D2E2177FE0F0Nog wat onderdelen voor de lc weten te bemachtigen het heeft wat liefde nodig maar is nog wat van te maken. Wil hem laten opboren en honen naar 43mm (iemand hier nog wat tips voor). Ook heb ik ergens gelezen dat het afgebroken stuk helemaal weg mag. Is dit dan het beste om aan de andere kant ook te doen of maakt dag geen verschil.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Mooi dat je die cilinder nog hebt weten scoren! Ja naar 43mm boren moet wel kunnen. Ik zou na het honen pas dat stukje gaan bewerken. Ik zou het niet helemaal weghalen maar gewoon het onveilige.

Hier in Groningen heb ik evt. wat adresjes. Maar je moet goed zorgen dat je de zuiger al hebt. En dat je het honen niet te ruim maakt bij het uitboren.

Hoop dat je radiateur niet lekt! Bovenaan het boutje lijkt hij niet recht te zitten namelijk.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Brian
    Topic starter

Kan dus het beste bij het gebroken stuk alleen rechts wat weghalen en boven op eventueel?

Voor het honen zal hier in de buurt ook wel wat zitten vermoed ik. Vraag me alleen af of ik het beste een polini zuiger kan pakken of maakt dat niet zoveel uit ?

De radiator gaat er nog een keer af om alles na te kijken eventueel de pluggen er een keer uit en nieuwe teflon eraan. Had gezien dat de bovenste scheef was maar zag er zo niks aan of hij kapot was.

Martino
    Bijdrager

Wanneer je de cilinder toch zal willen boren naar een grotete maat zal ik dat stukje wat bij je spoelkanaal mist eerst lassen. Dan boren en honen. Alvorens wel even goed kijken of de cilinder wel geschikt is om naar 43mm te brengen. Bij veel Polini h2o setjes zit het cilindergat niet mooi centraal in het midden. Breng je het naar groter dan wordt de wand te dun . Je zal ook een kleinere stap kunnen overwegen. Je hebt al overmaat Polini zuigers die met stapjes van 0,2mm groter worden. Ik zal namelijk wel een Polini zuiger pakken.

Brian
    Topic starter

E76FD7E3-2DD1-4A93-801F-088DD23E8CC5Oh oke goed om te weten dankjewel het probleem alleen is dat dit de cilinder zodanig uitgeboord moet worden dat de scheur weg is. En het liefst zou ik hem zo dicht bij de 43mm willen hebben. Maar als alles in het midden zit moet er geen probleem zijn. En de cilinders zijn van gietijzer toch ? Weet niet of ze zomaar te lassen zijn kan dit anders nog na vragen aan een maat van me.

Martino
    Bijdrager

Ja deze zijn van gietijzer, maar prima te lassen. Eventuele vervormingen heb je geen last van wanneer je dus eerst last en dan toch gaat boren en dan honen.

Brian
    Topic starter

Ik ga volgende week met de cilindet naar VHS tuning in geldrop. Deze doen niks anders als 2 takt motoren tunen elke dag. Ik verwacht dat het dan toch wel goed moet komen.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik zou het leuk vinden, als je een verslag doet van je bevindingen.
    En misschien zelfs foto,s kan maken bij VHS?
    Dit komt namelijk niet vaak voor. :thumb

Brian
    Topic starter

Yes ga ik doen ben zelf niet bekend met vhs maar is in de crossmotor wereld een grote speler. Ik ga er donderdag langs en dan weet ik meer.

Brian
    Topic starter

A736CED3-7064-4D36-A3C9-19474CA96257F43C2279-2AD9-4424-B539-45BC140C3CACVandaag een trekstarter gemonteerd op de brommer van mijn neef en getest. Hij rijd goed nu is er tenminste een brommer die rijd haha. Ook vandaag de cilinder binnen gekregen en de pakkingen. Verwacht dat ik het beste niet de alu kan gebruiken ?

zit nog te twijfelen of ik de cilinder naar 43 ga brengen of een tussen maat. Ben namelijk bang dat als hij 43 is en dan kapot gaat niet meer te herstellen is. En dat zou jammer zijn want zijn niet overal te koop. 😅 Ook heb ik gehoord dat een 41,8 bijvoorbeeld al snoeihard gaat met de juiste afstellingen.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Nice. En ja 41,4 of 41,8 zijn beide wel te krijgen inderdaad.

ik heb zelf geen slechte ervaring met die voetpakking btw. Dun maar wel prima imo. Hoe kwam je aan die pakkingset trouwens?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Brian
    Topic starter

Besteld bij leertouwer zijn nog gewoon te koop daar. Had er nog nooit van gehoord ma wel een fijne webshop. Heb denk ik 6 mailtjes gehad van hun en DHL dus dat was wel goed geregeld.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.