Ciao px25 custom build

Home Forums Mijn brommers Projecten Ciao px25 custom build

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door petrolhead 1 dag, 16 uur geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #778453

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    Heb vroeger het 1 en ander gehad van ciaos  Vlak voor ik overging naar een mini 4 takt, een dax, had ik nog een oude ciao gekocht. Heb er zeven jaar niet naar omgekeken maar wilde hem nu terug doen draaien. Na de standaard dingen na lang stilstaan draaide hij maar met heel weinig vermogen en lekte overal benzine uit de carburateur. Blok is er nu uit en cilinder en zuiger zijn duidelijk aan vervanging toe. Nu heb ik het blok zelf goed doorgespoeld maar twijfel of hij niet beter open gedaan zou worden IMG_20180908_115423IMG_20180908_145425IMG_20180908_145434

    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 dag, 16 uur geleden door petrolhead.
    #778464

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3405

    Leuke Ciao, bij twijfel zou ik hem zeker (laten) reviseren, voor de prijs hoef je het niet te laten en dan weet je zeker dat je weer klaar bent voor actie.

    Voor de carburateur zijn losse revisiesetjes te koop en daarmee vervang je de pakkingen wat het lekken vast tegen zal gaan.

    #778468

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    wat er momenteel eerst op de planning staat:

    * nieuwe cilinder , twijfel over wat ik het beste steek
    * carter revisie –> ik denk na over misschien de krukas ook mee te vervangen
    * contactpuntjes en condensator vernieuwen
    * carburateur vervangen / reviseren

    uitlaat is al een citypower en heb al een poulie 70 en malossi snaar erop .

    #778469

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 4798

    Ik weet natuurlijk niet hoe de cilinder er van binnen uit ziet, maar met de zuiger is (zo te zien) niets mis. Schoonmaken en nieuwe zuigerveren erop, klaar. Originele cilinders kun je niet nieuw kopen, en imitatie is kwalitatief gezien minderwaardig.
    Hetzelfde verhaal geldt voor de krukas: nieuwe lagers indien nodig, verder niets. Originele krukassen zijn nog steeds de beste.
    Carburateurs zijn meestal ook nog te redden. Goed schoonmaken, nieuwe brandstoffilter, pakking, busje etc. Eventueel ultrasoon reinigen, omdat hij zo lang stil heeft gestaan (aanslag in carburateur).
    Kort gezegd: zoveel mogelijk originele onderdelen behouden.

    #778470

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    meestal is het omgekeerd maar ik ken het meeste van 4 takt en bij 4 takt zo’n zuiger is echt not done daarmee. Op zich geen krassen in de cilinder wel een randje vanboven de cilinder maar niet echt voelbaar. maar wil een complete restauratie doen ervan en zou dus zoiezo blokje willen reviseren maar het komt er op neer zo min mogelijk vervangen, zoveel mogelijk hergebruiken?

    #778512

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    Heb een revisiesetje, zuiger, revisiesetje carburateur en zo besteld. Heeft heel wat moeite gekost maar ben terug aan me oude ebr zijkappen, voetplaat en tussenbar geraakt. Lak is heel slecht maar misschien hou ik het zo tis de orginele lak. Ook heb ik mijn proma terug maar demper is wel weg.. IMG_20180910_110229

    N’a de revisie van het blok wil ik nog kijken voor wat vernieuwing van uiterlijk en 2 semi slicks

    #778533

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2069

    Je kan nog kijken of je oude zuiger weer netjes te maken is, dit kan heel goed gewoon aanslag zijn. Als je ‘m 24 – 48 uur in de wasbenzine laat weken poets je ‘m waarschijnlijk zo schoon. Verder ziet het brommertje er best netjes uit :thumb Wel even een demper fixen 😉

    #778556

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    best dat ik toch voor de zekerheid het blokje eens opendeed, het is niet veel werk en liever zeker dan onzeker. Krukas op verschillende plaatsen aangetast door roest (geen vliegroest, echt roestputjes) en lager van het kleine carterdeel volledig roest . een wonder dat hij ooit nog wilde draaien. Carters zijn vanbinnen ook volledig met een zwart/bruine aanslag

    #778572

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    veel gevloek later omdat de carters, zuiger en krukas echt vol zaten met zwarte en bruine troep uiteindelijk geeindigd met een compleet blok als resultaat

    41658081_522400071566071_1963000332891979776_n

    was een blokje zoals ik het nog niet gezien had bij een ciao. Het is een ciao van de eerste eigenaars die heel lang had stilgestaan dus zat vol met aanslag. Maar het aller raarste vond ik toch wel de zuiger waar USA op stond en de krukas die pen 12 was , dacht dat het pas bij de latere ciao’s het geval was (is van ’81. En daarbij komende het vliegwiel is veel lichter dan een andere contactpunten vliegwiel dat ik liggen heb. Morgen puntjes afstellen en onder de ciao ermee en aan het uiterlijk beginnen

    • Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 5 uur geleden door petrolhead.
    #778704

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 20

    Omdat de voorkant bij de vorige eigenaars een ongeluk had meegemaakt waar ik niet van wist deed het probleem zich voor welke voorvork erin kwam. Nu ben ik niet vies van wat baanligging dus dacht aan ebr. Las ik daar slechte over en toen kwam het idee  Ik zit ook veel bezig met dax. Dus heb ik zo’n fourche gewoon aangepast
    IMG_20180917_113826alles zit nog in de test fase en niet alles zal zo blijven

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.