Ciao px25 custom build

Home Forums Mijn brommers Projecten Ciao px25 custom build

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door petrolhead 1 dag, 16 uur geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

petrolhead
    Topic starter

Heb vroeger het 1 en ander gehad van ciaos  Vlak voor ik overging naar een mini 4 takt, een dax, had ik nog een oude ciao gekocht. Heb er zeven jaar niet naar omgekeken maar wilde hem nu terug doen draaien. Na de standaard dingen na lang stilstaan draaide hij maar met heel weinig vermogen en lekte overal benzine uit de carburateur. Blok is er nu uit en cilinder en zuiger zijn duidelijk aan vervanging toe. Nu heb ik het blok zelf goed doorgespoeld maar twijfel of hij niet beter open gedaan zou worden IMG_20180908_115423IMG_20180908_145425IMG_20180908_145434

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 dag, 16 uur geleden door petrolhead.

Wilk1985
    Moderator

Leuke Ciao, bij twijfel zou ik hem zeker (laten) reviseren, voor de prijs hoef je het niet te laten en dan weet je zeker dat je weer klaar bent voor actie.

Voor de carburateur zijn losse revisiesetjes te koop en daarmee vervang je de pakkingen wat het lekken vast tegen zal gaan.

petrolhead
    Topic starter

wat er momenteel eerst op de planning staat:

* nieuwe cilinder , twijfel over wat ik het beste steek
    * carter revisie –> ik denk na over misschien de krukas ook mee te vervangen
    * contactpuntjes en condensator vernieuwen
    * carburateur vervangen / reviseren

uitlaat is al een citypower en heb al een poulie 70 en malossi snaar erop .

FonS
    Bijdrager

Ik weet natuurlijk niet hoe de cilinder er van binnen uit ziet, maar met de zuiger is (zo te zien) niets mis. Schoonmaken en nieuwe zuigerveren erop, klaar. Originele cilinders kun je niet nieuw kopen, en imitatie is kwalitatief gezien minderwaardig.
    Hetzelfde verhaal geldt voor de krukas: nieuwe lagers indien nodig, verder niets. Originele krukassen zijn nog steeds de beste.
    Carburateurs zijn meestal ook nog te redden. Goed schoonmaken, nieuwe brandstoffilter, pakking, busje etc. Eventueel ultrasoon reinigen, omdat hij zo lang stil heeft gestaan (aanslag in carburateur).
    Kort gezegd: zoveel mogelijk originele onderdelen behouden.

petrolhead
    Topic starter

meestal is het omgekeerd maar ik ken het meeste van 4 takt en bij 4 takt zo’n zuiger is echt not done daarmee. Op zich geen krassen in de cilinder wel een randje vanboven de cilinder maar niet echt voelbaar. maar wil een complete restauratie doen ervan en zou dus zoiezo blokje willen reviseren maar het komt er op neer zo min mogelijk vervangen, zoveel mogelijk hergebruiken?

petrolhead
    Topic starter

Heb een revisiesetje, zuiger, revisiesetje carburateur en zo besteld. Heeft heel wat moeite gekost maar ben terug aan me oude ebr zijkappen, voetplaat en tussenbar geraakt. Lak is heel slecht maar misschien hou ik het zo tis de orginele lak. Ook heb ik mijn proma terug maar demper is wel weg.. IMG_20180910_110229

N’a de revisie van het blok wil ik nog kijken voor wat vernieuwing van uiterlijk en 2 semi slicks

AA-T
    Sleutelbeheerder

Je kan nog kijken of je oude zuiger weer netjes te maken is, dit kan heel goed gewoon aanslag zijn. Als je ‘m 24 – 48 uur in de wasbenzine laat weken poets je ‘m waarschijnlijk zo schoon. Verder ziet het brommertje er best netjes uit :thumb Wel even een demper fixen 😉

petrolhead
    Topic starter

best dat ik toch voor de zekerheid het blokje eens opendeed, het is niet veel werk en liever zeker dan onzeker. Krukas op verschillende plaatsen aangetast door roest (geen vliegroest, echt roestputjes) en lager van het kleine carterdeel volledig roest . een wonder dat hij ooit nog wilde draaien. Carters zijn vanbinnen ook volledig met een zwart/bruine aanslag

petrolhead
    Topic starter

veel gevloek later omdat de carters, zuiger en krukas echt vol zaten met zwarte en bruine troep uiteindelijk geeindigd met een compleet blok als resultaat

41658081_522400071566071_1963000332891979776_n

was een blokje zoals ik het nog niet gezien had bij een ciao. Het is een ciao van de eerste eigenaars die heel lang had stilgestaan dus zat vol met aanslag. Maar het aller raarste vond ik toch wel de zuiger waar USA op stond en de krukas die pen 12 was , dacht dat het pas bij de latere ciao’s het geval was (is van ’81. En daarbij komende het vliegwiel is veel lichter dan een andere contactpunten vliegwiel dat ik liggen heb. Morgen puntjes afstellen en onder de ciao ermee en aan het uiterlijk beginnen

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 5 uur geleden door petrolhead.

petrolhead
    Topic starter

Omdat de voorkant bij de vorige eigenaars een ongeluk had meegemaakt waar ik niet van wist deed het probleem zich voor welke voorvork erin kwam. Nu ben ik niet vies van wat baanligging dus dacht aan ebr. Las ik daar slechte over en toen kwam het idee  Ik zit ook veel bezig met dax. Dus heb ik zo’n fourche gewoon aangepast
    IMG_20180917_113826alles zit nog in de test fase en niet alles zal zo blijven

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.