Ciao px25 / Bravo p

Home Forums Perso’s Projecten Ciao px25 / Bravo p

This topic contains 27 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Nick Jacobs 1 month, 3 weeks geleden.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
  • #783590

    Guiseppe1
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Hallo petrolhead,
    Kun je me alsjeblieft vertellen wat de uitlaat van je Vespa Ciao is? is dat 22 mm? Waar  kan ik de UITLAAT KOPEN?
    dank u wel

    Grüss guiseppe

    #783593

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    Is een 22 MM faco uitlaat specifiek voor ciao . Komt uit de oude stock van een brommerwinkel die ermee stopte dus weet er eigenlijk niks van en geen info van ook . Is dus al lang niet meer te koop dus naar mijn weten

    #783594

    Guiseppe1
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Bedankt voor een snel antwoord, jammer als er niets meer te koop is. Ik heb in ebay Duitsland en ook in Italië gezocht
    niets gevonden.

    #783597

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    Ja ik had die ook nog nergens gezien . Heb hem vooral voor de looks gekocht eigenlijk . Qua prestaties ligt de top hoger dan een gewone citypower , de trekkracht ligt wel lager ik vermoed dat dit met de standaard cilinder heeft te maken. En maakt eigenlijk een expansie geluid dus luider dan mijn citypower

    #783627

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3739

    Niet te koop bestaat niet, blijven volhouden goed zoeken en overal vragen.

    Ik heb mijn Ciao in 1,5 tot 2 jaar opgebouwd, niet omdat ik zo weinig zin had om te sleutelen maar omdat onderdelen vinden soms nou eenmaal tijd kost 🙂

    #783636

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    Ik heb mijn ciao al 8 jaar , eind dit jaar 9 jaar zelfs . Ik ben gewoon traag in beslissen wat ik ermee wil en leuke dingen zoeken ervoor kost tijd inderdaad . De ciao zelf was een buitenkans had nooit veel gereden , eerste eigenaars en altijd droog gestald . Soms moet je eens geluk hebben

    #783647

    coda
    Donateur
    Berichten: 666
    #783675

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    Bijna rijklaar juist nog grotere sproeier in de carburateur.  Af is hij totaal nog niet 😀IMG_20190203_162231

    #812241

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    door omstandigheden, problemen met de motor.. is hij in stockage gegaan en daar toch een eindje zitten wegkwijnen . Op een bepaald moment miste ik hem toch wel en vond het jammer dat hij daar maar stond maar verkopen kreeg ik niet over me hart wegens de hoge emotionele waarde. Toch dan maar uit stockage gehaald en er wat aan gewerkt en zo is het “virus” terug gekomen en is een snelle opknap aan het uitdraaien op een complete restauratie

    * nieuwe DMP/ ¨PW 41mm cilinder (smal hemd carter jammergenoeg, word in de toekomst nog misschien iets aan gedaan)
    * koelkappen gespoten met plastidip
    * malossi koppeling en gereviseerde 12/12 carburateur en nieuwe malossi luchtfilter

    241799196_435608394548290_5033615840424069222_n

    frame had zowat vijftig tinten rood of kaal metaal na zoveel jaren en kleine reparaties dus dan maar besloten helemaal te schuren, spuitplamuur , primer,en terug naar een het retro oranje rood achtig dat die ooit was. Op foto komt het wat meer felrood over

    241728083_266590441955011_7996983781018202227_n241966166_854811358761330_624762559342741686_n

    moet nog beslissen welke wielen er onder komen (de orginele chrome spaakwielen of de vijfspaaks), veel nieuwe of gereviseerde parts, spatborden ..het word dus een stuk diepgaander dan de vorige “snelle” opknap

    • Deze reactie is gewijzigd 2 months, 2 weeks geleden door petrolhead.
    #812521

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    Ciao is al een stuk verder :

    242818131_10226225234675304_3849676580671692264_n

    velgen weet ik niet zeker of er de orginele spaakwielen of deze vijfspaak onder komen te zien wat de bravo best staat ook. Onder het moto twee is beter dan eentje  een Bravo bijgekocht in zeer slechte staat . Was beetje buitenkans .

    bfov

    uiteen gehaald, opgekuist, roest behandeld en orginele lak gevernist (zou kunnen dat die zo blijft)

    243479844_621395765693278_4377922698259065592_n

    Ondertussen al gekocht :

    IMG_20211003_142259

    Lang superbravo look zadel
    Si brug met si zijkappen
    Voetplaatjes

    Speedengine contactpunt
    • Deze reactie is gewijzigd 1 month, 3 weeks geleden door petrolhead.
    #812525

    Nick Jacobs
    Bijdrager
    Berichten: 49

    De Ciao is mooi geworden zeg! Die Bravo ziet er inderdaad wel uit al een goed project 😯
    Wat ben je er mee van plan? Ik vind de lak op zich wel vet zo, een beetje patina. Dan is het ook minder pijnlijk als je er achteraf per ongeluk nog een kras bij zet.

    #812526

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 91

    dankje voor het compliment van de ciao . De Bravo zouden de meeste als hopeloos bestempelen maar ik vond het keer een goeie basis om keer iets speciaals en naar mijn eigen smaak te zetten zonder een mooie orginele op te of offeren . Het idee is beetje een custom stoere versie met een knipoog  aan de superbravo . Normaal ging / gaat die mat en blinkend zwart worden beetje stealth Look met veel details . Dus veel werk zoiezo . Maar stiekem begin dat patina rood te groeien bij mij weliswaar gecombineerd met zwart  .

    • Deze reactie is gewijzigd 1 month, 3 weeks geleden door petrolhead.
    #812528

    Nick Jacobs
    Bijdrager
    Berichten: 49

    Ik ben benieuwd! Als je nog wat inspiratie nodig moest hebben:
    216368010_532269951233165_983432233573266288_n220120986_4330099000415778_3309470168669794936_n216426504_202406291813665_2115253219910124034_n218628179_150404953829978_6768901681619793585_n

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.