Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Carter en krukas problemen
This topic contains 61 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by AA-T 6 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
11 december 2017 om 21:27 #212029
Goedenavond allemaal,
Ik heb de hele middag aan mijn vespa gezeten. ik wil ook mijn krukas lagers vervangen en naaldlagertes.
Nu kom ik op het punt om mijn carter te verwijderen, heb hem warm gemaakt met de verf föhn, en daarna proberen los te krijgen. Meermaals met een rubber hamer geklopt etc, maar geen beweging in te krijgen. Nu heb ik met wat hulp van schroevendraaiers etc hem er toch af kunnen wippen, maar heb ik schade gemaakt aan het blok. :(( de rand van het blok is dus redelijk afgebrokkeld. Is dit erg?!?!
Vraag twee; zoals jullie zien heb ik het carter eraf… nu krijg ik mijn krukas er niet uit. how to?!?!11 december 2017 om 21:32 #243963Denk dat alleen de krukas nog bruikbaar is als ik zo zie waar je mee bezig bent geweest, al betwijfel ik dat ook..:no
Lees in het vervolg eerst een how-to of vraag om advies. Dan zou je ook weten dat alleen heet stoken met een brander werkt, een verfbrander maakt het geheel niet warm genoeg om het aluminium te doen uitzetten waardoor de delen van elkaar af vallen. Dit hoeft niet met geweld…
11 december 2017 om 21:42 #243964Oke ik zie op K-Parts al een nieuwe carter staan voor een schappelijke prijs. is dit de juiste?
https://k-parts.nl/carterset-vespa-ciao-citta-si-contactpuntenontsteking.html
Als ik deze nu koop moet ik ook de krukas uit de oude verwijderen, maar hoe? in de how-to ziet het uit alsof die gewoon eruit hoort te vallen?11 december 2017 om 22:05 #243966Je hebt het Carter aardig mishandeld. :lol Kijk eens op marktplaats naar onderdelen, voor dat geld heb je als je geluk hebt ook wel een compleet blokje.
11 december 2017 om 22:08 #243967Heb ik al gekeken, blok werkte altijd prima, dus ik plaats gewoon alles over naar het nieuwe carter. heb ook helemaal geen zin om weer tweede hands meuk op te knappen. ik heb er altijd een raar gevoel bij, omdat ik helaas al meermaals prul heb gekocht. Niemand een tipje om die krukas en straks de krukas keerring te verwijderen?
11 december 2017 om 22:12 #243968De how to’s zijn vrij duidelijk. Als je de stappen volgt dan kan het haast niet mis gaan. Raadpleeg desnoods YouTube, staat ook bol van how to’s. Maar… (mijn manier, met BELEID)klem het krukas tot het opstaande rand tussen de bankschroef. Pak twee hamers en tik met beleid het Carter naar beneden. Keerring peuter je gewoon met je vingers los.
11 december 2017 om 22:22 #24396911 december 2017 om 22:24 #243971dit ga ik proberen
Is die K-Parts link het carter wat ik nodig heb voor mijn snorrie?11 december 2017 om 22:26 #243972Jup.
12 december 2017 om 21:56 #243973Als ik mij niet vergis zijn deze nieuwe carters namaak Chinese rommel. In jou geval kan je toch beter een Piaggio 2e hands carter gebruiken. Lees ook de verschillende meningen in dit topic eens door; http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35493&d=50
13 december 2017 om 10:08 #243974Goed dat je het zegt, ik heb even navraag gedaan bij Q-parts. (iemand al ervaring met hem?)
Ik heb gister mijn krukas uit het ‘oude’ carter gehaald en ga vandaag de lagers eruit halen met een lagertrekker. Ik vind persoonlijk dat de krukas nog erg netjes uit ziet en ik hem gewoon weer kan gebruiken. wat zeggen jullie hiervan?
Als ik de 50CC CILINDER DR P10 wil aanschaffen. gaat dat dan lukken met mijn zogenaamd ‘hemd’ op het carter?13 december 2017 om 11:18 #243975Over die krukas zou ik me niet teveel zorgen maken, Q-parts is een betrouwbare webshop ik heb er veel besteld.
Die DR50 past gewoon in jouw blokje, contactpuntcarters hebben geen “hemdbegrenzing”
13 december 2017 om 11:36 #243976Maar als ik nu een nieuw carter koop. zou ik dan niet een brom carter kopen? dan is er geen kleinere inlaat en weet ik ook zeker dat de cilinder past
of raden jullie toch aan een snor te pakken. en als ik een brom koop, en de inlaat is groter, heeft dat geen invloed op de werking van de carbu?13 december 2017 om 11:40 #243977Als je toch wilt gaan opvoeren, koop je inderdaad beter een brom carter.
Q-parts is verreweg de beste zaak in de omgeving en kan je ook helpen aan een gebruikt carter.
Zoals hierboven, in een contactpunten carter past een andere cilinder (max 43mm) altijd, of het nu brom of snor is.13 december 2017 om 11:44 #243978Oke top! de laatste vraag voordat ik de aankoop doe. heeft de grotere inlaat geen invloed op de werking van de carburateur?? en ik heb momenteel de standaard cilinder, dus ook de standaard cilinderkop. volgens mij 38,2. moet ik ook een nieuw kop op deze cilinder?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.