Benzine uit de uitlaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen Benzine uit de uitlaat

This topic contains 8 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Semmad 4 weeks geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • 1

Bob Sponge
    Topic starter

Hoi
    Ik ben de trotse eigenaar van n vespa si die ik met de corona periode helemaal heb opgeknapt. Gisteren had ik m eindelijk weer jn elkaareelkaar wou gaan rijden nou 2 meter lopen en t ding ging, hele avond nog opgereden. Vanmorgen naar het werk willen gaan loopt ie niet meer… Heb de uitlaat er afgehaald omdat ie nat van de benzine was. Nog een x aangelopen en hij ploft en al maar zo dra dat ik stop valt ie uit en komt er een plas benzine uit

Setup: helemaal standaard behalve n nieuw
    City power uitlaatje. Hij is nog niet helemaal klaar moeten nog wat onderdelen binnen komen.15908579415788151673463693510044

Wilk1985
    Moderator

Leuke Si! Is deze Corona onzin tenminste nog ergens goed voor geweest.

Lastig om te zeggen wat er aan de hand is, zal waarschijnlijk iets kleins zijn. Als hij lang stil heeft gestaan is het sowieso niet verkeerd om de krukaskeerring te vervangen en contactpunten eens goed te stellen.

Als je een andere uitlaat hebt gemonteerd moet je sowieso een andere sproeier hebben ook, maar goed eerst maar eens goed laten lopen natuurlijk.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik zou ook even controleren of je vlotternaald puntje nog wel een mooi kegeltje is.
    Bij oude brommers is in het rubber een ringvormige afdruk ontstaan en dan sluit hij slechter af en dan kan je blok vol stromen met benzine

Bob Sponge
    Topic starter

Ik geloof dat mn contactpunten niet goed afgesteld zijn hoe doe ik dit fatsoenlijk? Ik kan geen how to vinden. Heb er geen  verstand van zo ziet t er uit15909242144306949516931654032777

gilera-citta.com
    Bijdrager

Ik geloof dat mn contactpunten niet goed afgesteld zijn hoe doe ik dit fatsoenlijk? Ik kan geen how to vinden. Heb er geen verstand van zo ziet t er uit15909242144306949516931654032777

Contactpunten vervangen zonder blok demontage

dcaa54ed-8a8f-499c-92a1-d615f03db671

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

speedbuxy
    Bijdrager

Klinkt mij naar wat zevenenergie ook zegt. Want als hij de avond daarvoor goed reed staan niet in 1x de volgende morgen de puntjes verkeerd.

Bob Sponge
    Topic starter

Contactpunten afgesteld maar dat was t probleen dus niet. Hij vonkt niet. Andere bougie geprobeerd
    Werkte ook niet ,bougie  kabel kwam ook geen vonk af maar als ik de kabel meet als ik n slinger aan t wiel geef schieten de waardes omhoog…..

Puck073
    Bijdrager

Ik denk een probleem met je bobine/cdi als hij niet vonkt. Dat is een gokje.

-

Semmad
    Bijdrager

Massa?
    Maakt alles goed contact met het pas gelakte frame??
    Dus bij bobine en blok het frame kaal gemaakt waar deze onderdelen tegen het metaal van het frame contact moeten maken.
    En, hoe reed hij vóór de opknapbeurt?

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weeks geleden door Semmad.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.