Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

This topic contains 556 reacties, has 58 deelnemers, and was last updated by Bas23 1 year, 12 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 557)
  • Gebruiker
  • #284531

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Hallo Medeforum gebruikers,

    Mijn naam is Bas 31 jaar en kom uit het midden van het land.
    Na wat neuzen op het forum dacht ik Leuk, ik stel mij ook maar even voor.
    Ik heb sinds 2008 een mooie zwarte Ciao, heb deze onlangs weer een beetje netjes gemaakt.
    Na 8 jaar waren de zuigerveren wel op, net zoals de uitlaat. Na dit alles dacht ik “hé wat Leuk”
    Dus opzoek naar een project, heb een 80’r Ciao kunnen vinden voor weinig;) maar naar wat meer zoeken,
    dacht ik een Oldtimer is leuker! Dus een Ciao in onderdelen gevonden. Volgens verkoper 1969, maar blijkt nu 1974.
    Deze is inmiddels van zijn lelijke verf ontdaan, en wordt binnenkort in een nieuw Kleurtje gespoten. Ik mis nog wel wat onderdelen maar die kom ik wel tegen hoop ik, koplamp, zijkappen, tankstickes enz.
    Ach oordeel zelf:thumb

    De Dagelijkse Ciao:

    Het project kaal maken wat een werk…

    In de spuitplamuur:

    Uiteraard is de rest ook gedaan:D Binnenkort maar eens opschuren en in de primer!
    En de lak natuurlijk. Dit was het voor nu.

    Mvg Bas

    #492742

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Gaat de goede kant op met die oldie! Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken, ook die zwarte is gaaf ik heb exact dezelfde gehad. Erg fijne brommer.

    #492748

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank voor jullie reactie’s Wilk1985 en Speedyvespa:thumb De oldtimer gaat inderdaad de goede kant op.
    Ben er kwa kleur nog niet hellemaal uit… Vandaag de overige onderdelen maar eens schoon maken.
    Bobine is nog 1 klont zand en vet. Wielen even op poetsen enz. Het is een leuk project;)

    Mvg Bas

    #492015

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Hallo,

    Vandaag me maar eens ontfermd over de andere spullen. De achtervelg zat gelukkig onder de vliegroest,
    dus heb deze mooi schoon kunnen krijgen. De achterklok was 1 bonk vet, en begon bij de as olie te lekken…
    Wat dat zou kunnen zijn? kering ofzo? Verder alles mooi schoon, bobine ook. Weet iemand misschien of je de
    bougie kabel er zo af kan draaien? deze is niet hellemaal fris meer.

    Kan niet wachten om weer op te kunnen bouwen:bier

    Mvg Bas

    #492760

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    de bougiekabel kun je er gewoon uitdraaien.
    nette ciao en nette velgen.
    keep up the good work.

    Tis altied moar eem!
    #492761

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    De bougiekabel kun je eruit draaien maar als het niet hoeft zou ik het niet doen! Bij mij nam ik het hele schroefje mee waar hij mee vast zit en dat is niet meer te repareren.

    Het rare is dat volgens je framenummer dat je in het oldtimertopic postte de Ciao uit 1974 komt, maar de bobine onder het frame en de “schaal’ bij het achterwiel is een typisch kenmerk van Ciaotjes van voor 1970… Dus dat is erg vreemd. Ik zie op je frame ook niet de gaatjes om de bobine aan de zijkant te monteren.

    #492768

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank voor de antwoorden en het compliment:thumb, bij mij kwam het schroefje ook bijna mee. dus lekker laten zitten;)
    Ja wilk1985 bij aankoop beweerde die man bij hoog en laag dat het een 1969’r is. Hij was tweede
    eigenaar. En had hem ook zelf gestript. Stuur is een donor stuur. Net zoals het voorwiel.
    Alles is weer mooi schoon. Dat treeplankje is op en gaat weg. de rest blinkt weer, beter als op
    de foto’s.

    Mvg Bas

    #492821

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Hallo,

    Ik heb hier niet stil gezeten:D de Oldie schiet lekker op! Voor een eerste keer spuiten
    valt het mee. Kan beter maar ik ben tevreden.

    Zit nog op banden te wachten, en dan kan het achterwiel er in.
    Ook het blok kan er dan weer onder. Let niet op het stuur en zijkappen.
    Deze moeten nog vervangen worden, mits ik ze kan vinden:'(

    Gr Bas

    #492828

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    Goed bezig !! Weer een echt oude Ciao gered ! Is er een reden waarom het achterspatbord de witte onderkant mist?
    Je lijkt voor de originele looks te gaan als ik je zo lees…

    #492830

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je miniciao1968, de reden daarvan is dat ik het erg lelijk vind staan.
    Ik wou het spatboard niet slopen, maar anders had ik dat kenteken ding er ook afgehaald.

    Gr Bas

    #492838

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    De kleur is supermooi! Wordt een erg leuk Ciaotje dit, succes met de verdere opbouw, ga je de bobine eronder hangen of ernaast? Ik weet dat de bevestiging eronder zit maar heb je die bobine ook?

    #492770

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je Jos, de bedoeling was nog iets donkerder maar het is inderdaad mooi zo:thumb
    De bobine komt er inderdaad onder, ik kan hem aan de zijkant niet kwijt helaas.
    Ik heb de originele bobine voor aan de onderkant, het blijft een aparte Ciao!

    #461051

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Bas je hebt er een knap ciaotje van gemaakt weer een oldtimer gered NICE!!!! 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #492849

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je lightlord, het wordt vanzelf weer een leuk Ciaotje Ik heb hem inmiddels al een aardig eindje
    klaar, nu de ontbrekende onderdelen ergens zien te vinden. De bok standaard zou erg handig zijn hahaha.
    Door het gemis hieraan is hij omgevallen.. en heeft nu wat plekjes in de lak hellaas, ik ga dit binnenkort
    eens bijwerken. Uiteraard wordt de voorband ook nog vervangen.
    Zie foto’s.

    Mvg Bas

    #492850

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hier krijg ik het nou warm van mooi werk! Neem lekker je tijd om hem zo te maken dat je er tevreden over bent zou ik zeggen, gaat heel goed zo!! De whitewalls geven een erg mooi contrast met het rood.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 557)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.