Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

This topic contains 556 reacties, has 58 deelnemers, and was last updated by Bas23 1 year, 12 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 557)
  • Gebruiker
  • #492853

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je Jos:thumb Er moet nog zat gebeuren. Maar alles op het gemakkie.

    Gr Bas

    #492856

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je ttr-ciao:thumb Ik vind zelf de wite wall band erg mooi, en er zal ook nog een voorband van komen.
    Ik vind ze alleen erg duur!Het stuur, tankdop,grijs handvat, chrome uitlaatje en kappen staan inderdaad nog bij mij op het verlanglijstje ( PS, je nieuwe aanwinst is erg gaaf!)

    Gr Bas

    #459626

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Hallo,

    Afgelopen tijd erg druk geweest met werk helaas, wel gister 2 (lelijke) zij kappen opgehaald
    plus een linker handvat. Dus dit kan er voorlopig wel even mee door. Ik kom ooit weleens wat
    nette zij kappen tegen. Ook vast begonnen het motorblok wat ik er bij had gekocht schoon te maken.
    Wat een vette drap was dat. De krukas zit vast. Dus het blok moet uit mekaar. Dit is het originele blok
    wat erbij hoort, dus deze wil ik er tzt onder hebben. Het nummer maar eens aan wilk1985 door geven voor de lijst.

    Mvg Bas

    #449778

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Begint ergens op te lijken!
    Alleen zet er een andere zadelhoes op want dit lijkt nergens op;)
    Spuit de citypower, kanp de kappen op en zet er een ori stuur op 😉

    #460784

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Zit in de pijpleiding! Maar dat stuur is moeilijk te vinden! En in mijn beleving zit er een orginele uitlaat onder
    en geen citypower. Heb wel een Citypower onder mijn nieuwere Ciao. De roestige uitlaat wordt vervangen door een nieuw
    exemplaar:thumb Blijft een project. En ik kom de spullen die ik nog nodig heb vanzelf tegen. Ik wil hem alleen vlot door de keuring hebben:!

    #492851

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Goed gewerkt weer Bas! Ik heb het nummer erbij gezet en de geupdate lijst in het topic gezet.

    Als ik naar de kappen en de achterklok kijk kijk zeg ik dat deze Ciao zeker weten van voor 1970 is, maar als ik naar het frame en bloknummer kijk kom ik tot een andere conclusie dus ik hoop dat dit mysterie ooit een keer opgelost wordt :).

    Ik heb als je wil een V-stuur voor je in nette staat, maar volgens mij hoort dit stuur er gewoon op. Pin me hier niet op vast.

    Heb je al een whitewhall voor de voorkant? Denk dat dit best mooi staat.

    #491888

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Een candy rode Ciao kan ik niet anders dan waarderen:thumb
    En de white wall band komt hier zeker mooi op uit8)
    Is omdat ik de ruimte niet heb voor nog een brom anders hadden jij en Jos me aangestoken met die lekkere rode oldtimer candy:thumb

    #492946

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je Sppedbuxy:thumb Je hebt toch vast wel ergens een plekje vrij:lol

    Wilk1985. Dank je voor het compliment en de toevoeging. De whitewall voor de voorkant ga ik binnenkort
    bestellen. Ik wil eerst de overige spullen compleet. Dat stuur zou zeker een mooie aanwinst zijn!
    En hoort er ook op. Dit stuur is net iets te dun. Komt van een 78 ciao. Ja het is ook een raadsel met het bouwjaar.
    En de moderne kap bevesteging. Maar het is wel een oud frame…

    Gr Bas

    #493018

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Hallo,

    Weinig aan update te melden, Ik Heb gister wel een origineel stuur mogen ontvangen van Wilk1985:thumb
    En heb vandaag bij een soort van “Whats in the Barn idee wat extra spullen kunnen ophalen.
    Deze man heeft schuren vol met brommer onderdelen. Heb daar voor weinig een extra bagage drager MET BAKJE
    , een linker remhendel met decompressie hendel ( de mijne was afgebroken) net voetenplankje, originele uitlaat
    en extra blok mee kunnen nemen voor een appel en een ei. Dus het einde nadert. Mis nog wat klein spul maar dit komt er ook aan. Foto’s volgen als het wat beter weer wordt!:thumb

    Gr Bas

    #493036

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Hallo,

    Gister druk geweest het originele blok terug te plaatsen. Na ongeveer 3 blokken rennen en fietsen
    liep hij 2 tellen…. Ik krijg hem niet aan de praat helaas. Er zit een nieuwe zuiger in, deze zit goed.
    Hij krijgt benzine, en ik heb compressie. Ik heb de contactpunten niet bekeken dus het blok moet er weer onder
    weg.. dit doe ik vanwege de verf liever niet maar het zal wel moeten. Hopen dat hij het wil doen.

    Gr Bas

    #493037

    citta1234
    Bijdrager
    Berichten: 621

    Je kan ook de contact punten stellen zonder de blok te demonteren hoor!
    Vervangen kan ook, alleen dat word wel een gehannes;)

    #493038

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank voor je antwoord Citta1234, Maar ik weet ook niet of het daar aan ligt.
    Hij liep wel een paar tellen.

    #493041

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    En hij loopt! ik gok een verotte bougie, vonkte wel, heb de contactpunten wat schoon gemaakt.
    En een andere bougie en hij liep. Nog wat fijn afstellen, en het moet allemaal weer even inlopen.

    Gr Bas

    #492786

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooie fotos weer Bas! Ik zie dat je er nu de echte oldtimerkappen op hebt zitten en niet de kappen van het latere model zoals op eerdere foto’s. Stuur is ook erg netjes geworden!

    #492483

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Dank je Wilk1985, het schiet mooi op inderdaad. De kappen heb ik onlangs opgehaald met nog wat spullen.
    Lagen al 20 jaar in een schuur. De linker kap heeft helaas een gaatje. Er zitten veel poets uren in het stuur.
    Maar ik ben voor nu tevreden nogmaals dank!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 557)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.