Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

This topic contains 556 reacties, has 58 deelnemers, and was last updated by Bas23 1 year, 12 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 557)
  • Gebruiker
  • #494325

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    “docs911 Nee ik heb hier nieuwe Vredestein banden bij gekocht. Ik vond de originele looks beter staan.
    Het voorwiel geeft wat problemen met spaken. Ik ga hier eerst mee naar de fietsenmaker. Het blok wil ook nog
    niet lopen. Heb de punten, condensator, bougie en bougiedop nieuw vervangen… Dit wordt ook nog een strijd.
    En de tankstickers moeten ook nog. Wordt vervolgd

    #440444

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Ziet er netjes uit πŸ™‚ maar die blauwe ciao kan echt niet man:lol
    Nee die heb je mooi opgeknapt in zeer korte tijd πŸ™‚

    #485791

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Waauw vet ding man! :thumb
    Veel succes

    #465372

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Update: Vandaag mijn voorwiel weer terug gekregen. erg mooi zo’n compleet nieuw wieltje.
    Hellaas is er een scheur in mijn kleine carterhelft… Dus het blok is eronder weg.
    Deze wordt voorzien van nieuwe lagers enz. Als het goed is heeft een forum genoot een ander carterhelftje
    voor me:thumb Alvast dank hier voor! Schiet in ieder geval mooi op zo:D

    Wordt vervolgd!

    #490794

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Netjes =)

    #488890

    ChiCiaoWa
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Heel netjes !! Ook tof dat je nog nette velgen heb gevonden.

    #488657

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Thanks:thumb, ja de randen waren een uitdaging, net zoals de naaf van het voorwiel. Maar het is zeker mooi geworden. Nu het blok nog:thumb

    #494513

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Update: Vandaag de nodige dingen opgehaald om mijn blok weer in mekaar te bouwen. Heb gelukkig via het forum het zeldzame klein carter kunnen scoren. Vandaag de boel in mekaar gezet, nu hoop ik dat hij aankomend weekend eindelijk wil lopen:thumb

    Wordt vervolgd

    #494512

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ha, mooie ouderwetse carters inderdaad. Welk type spoelen en vliegwiel zaten hier nou bij? Aan het bloknumer te zien is het niet een van de allereerste lichting.

    #494514

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Mooi gedaan Bas:thumb
    Ook gaaf dat ik je kon helpen aan jouwn ontbrekende onderdelen, dankzij jou heb ik me oldie ciao nu ook helemaal compleet:thumb:thumb

    #494516

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Netjes gedaan man!

    #494517

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    dank jongens:thumb En jij ook dank speedyvespa, spul weer voor mekaar!

    Martino, er zit een zwaar vliegwiel op met dikke spoelen. Heb de oude punten en condensator ook vernieuwd.
    Wat het vliegwiel betreft, als hij niet lekker trekt zal ik deze vervangen door een lichtere. Deze maar eens op
    de kop tikken. Heb vandaag nog meer blokken opgelapt. Deze zijn nu ook weer compleet. Maar hebben ook het zware vliegwiel. Het blok van de 19 inch lijkt uit 68 te komen. Mooi vroeg nummer. En lijkt er origineel bij te horen.
    Gezien het frame nummer ook daar wel aardig in de buurt zit.

    #494443

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Update: de 19 inch zit weer hellemaal in mekaar, Helaas loopt het blok als een manke ezel…
    Of dit aan de cilinder ligt of de 2ehands krukas weet ik niet… Maar eens de cilinder vervangen.
    Als het blok goed is, dan is hij af op de tank stickers na. In de toekomst nog wel wat cosmetische dingen vervangen als ik er tegen aan loop. Het volgende project heeft zich al weer aangediend:D Wordt vervolgd:thumb

    #494610

    Bas23
    Topic starter
    Berichten: 702

    Update: Na het vervangen van de zuiger voor een nieuw exemplaar( Old stock) Loopt de 19 inch als nieuw!
    Lekker effe een stukje mee gereden πŸ˜€ loopt echt lekker en rijdt ook super die grote wielen. Nu nog tank stickers
    en hij is voorlopig af. Binnenkort laten keuren. Ok mijn nieuwe project schoon gemaakt.

    19 inch voor:

    En na:

    En mijn jongste aanwinst:

    Gr Bas

    #494612

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Die 19″ blinkt weer mooi :thumb

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 557)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.