This topic contains 2,720 reacties, has 190 deelnemers, and was last updated by ArvidW 1 year, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
28 november 2008 om 22:07 #435110
Mooi Arvid
De 80 komt steeds dichterbij:worshippy29 november 2008 om 05:53 #435114Verschil is idd zichtbaar:) Die 80 gaat idd wel lukken.
29 november 2008 om 08:16 #435116mxmonster :
kun je een scootervario gwn op een vespa bouwen dan ??Niet vanzelf natuurlijk, je moet vanalles afdraaien, passen, meten, aanpassen, weer meten… Niks voor mij dus maar voor de pro’s:D
29 november 2008 om 08:20 #435117Ik heb alleen maar het huis gebruikt van de scootervario, de rest is gewoon “malossi vespa” Heb mijne moeten afdraaien aangezien hij met 96mm niet tussen mijn frame paste.
Ik wil ook nog een stukje afdraaien van de voorkant van mijn vario zodat de schijven dichter bij elkaar kunnen komen en de snaar dus nog wat hoger kan 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 november 2008 om 09:07 #435119maar wat is de begrenzende factor dat hij niet verder varieert? is het de gebogen schijf van malossi?
29 november 2008 om 10:22 #435121De begrenzende factor is de vario zelf, schijven op top zitten gewoon al tegen elkaar dus de snaar kan die paar mm niet hoger klimmen, en dat is zonde aangezien die paar mm ook weer een paar km/uur kunnen zijn 😮
Moet of een bredere snaar hebben of zorgen dat wanneer schijven tegen elkaar aan zitten dat de ruimte tussen de schijven maximaal 12.5 a 13mm is (en niet 14 a 15mm zoals het nu is)
Vanmiddag nog maar eens met die stage 6 toerenteller klooien en kijken of hij iets fatsoenlijks aan wil geven, zou erg handig zijn om powerband van de opmaat uitlaat te bepalen maar geloof dat het tellertje niet voor CP gemaakt is (vangt veel storing op, geeft daardoor vaak ideote waardes):(
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 november 2008 om 11:40 #435123arvid met welk tekenprogramma heb je die uitlaat gemaakt ?:P
29 november 2008 om 12:25 #435125hm een bredere snaar zou zowiezo wel handig zijn…. kan je die dingen nergens laten maken?
29 november 2008 om 17:04 #435134Mxmonster, met Autodesk Inventor 2008:)
Timo, ik kan de snaar laten maken, dan kost hij alleen 40euro en dat vind ik wat fors voor een v-snaartje 😐
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno30 november 2008 om 17:39 #435175Aangezien het stage 6 tellertje echt niet met CP goed wil werken ben ik dus maar gaan zoeken naar iets anders, en ik vond in de schuur nog een toerenteller van een 924:)
Hij gaat idd “maar” tot 6500tpm maar dat is als je een 4cilinder 4takt motor erop aansluit, bij een 1 cilinder 2takt geeft hij dus de helft van de toeren aan en ligt de redline op 13000tpm wat mij meer dan voldoende lijkt 😉
Natuurlijk al eventjes getest met stationair lopen (1000tpm omgerekend) en als je brommer stilstaand volgas de koppeling laat aangrijpen (5600tpm omgerekend) dus volgens mij klopt hij wel aardig.
Eens een beugeltje maken en rijdend testen, hij staat wel echt vet zo op die kleine citta 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno30 november 2008 om 17:49 #435177zeer vet 🙂
maar hoe werkt zo’n teller precies? op de ontstekingspulsen neem ik aan, niet mechanisch want dan zou 2- of 4takt geen verschil maken.30 november 2008 om 17:55 #435181Heb je ook een foto van dat ie op je citta zit? ben wel benieuwd:)
30 november 2008 om 18:47 #435186Ja Ripe, werkt gewoon met pulsen dus vandaar dat hij maar half zo veel aangeeft dan in mijn auto:P
Heb nog geen foto van hoe hij op de citta zit, moet nog een beugel maken 😉
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 december 2008 om 17:30 #435214haha vet dingetje, dan kan je binnekort je uitlaatje gaan berekenen!
1 december 2008 om 17:57 #435215ArvidW :
Aangezien het stage 6 tellertje echt niet met CP goed wil werken ben ik dus maar gaan zoeken naar iets anders, en ik vond in de schuur nog een toerenteller van een 924:)
Die lag er waarschijnlijk ook al een jaar of 10:pest
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.