This topic contains 9 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
16 februari 2019 om 11:35 #784086
Hallo forumleden,
Ik ga een dmp 10 65cc halen, mijn vraag is ik heb nu een 12/12 cab en een malossi power filter wat zou ik nog aan mijn set up moeten verander. Of hoeft er niets (heel weinig) te worden vervangen?
mvg, berbersm1
16 februari 2019 om 12:32 #784093Zo,n dmp cilinder moet je even goed controleren op braampjes, heb ik gehoord, voor de rest weet ik het niet.
Ik rijd met een dr43mm daar heb ik een paar hapjes uit het carter gefreesd voor de booster poorten. het zou kunnen dar de dmp dat ook nodig heeft.
Maar als je daar geen zin in heeft hoeft het niet.
Er is ergens een topic over deze cilinder. dat is misschien ook leuk om te bekijken.Ik weet dat Mcboss 3 x een nieuwe dr43 mm in zijn verkooptopic aanbied, hij vraagt 70 per stuk.
16 februari 2019 om 14:40 #784095Klopt heb er nog een aantal liggen.
zijn wat mij betreft ook betere cilinders dan de dmp16 februari 2019 om 15:18 #78409665DR evo is echt een van de beste prijs-kwaliteit cilinders. Deze zou ik echt kiezen, ipv een DMP.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 februari 2019 om 15:26 #784097Hallo forumleden, Ik ga een dmp 10 65cc halen, mijn vraag is ik heb nu een 12/12 cab en een malossi power filter wat zou ik nog aan mijn set up moeten verander. Of hoeft er niets (heel weinig) te worden vervangen? mvg, berbersm1
zelfde als dmp…. rijd nog steedst prima ermee 🙂
16 februari 2019 om 16:34 #784098Hallo forumleden, Ik ga een dmp 10 65cc halen, mijn vraag is ik heb nu een 12/12 cab en een malossi power filter wat zou ik nog aan mijn set up moeten verander. Of hoeft er niets (heel weinig) te worden vervangen? mvg, berbersm1
zelfde als dmp…. rijd nog steedst prima ermee
<iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“41mm Italkit (60cc)” — Vespa-Ciao.nl” src=”https://vespa-ciao.nl/forums/topic/41mm-italkit-60cc/embed/#?secret=cH31wcctuR” width=”600″ height=”338″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”cH31wcctuR”></iframe>
een 41mm italkit is gewoon een 50 snel en niets meer.
een 43mm is wel een ander cilindertje die wat meer toelaat dan de tamme 41mm 😉edit: het is zelfs geen 60cc maar een 55cc
16 februari 2019 om 23:27 #784115ik de heb 50 van DMP, zo uit de doos gemonteerd en zit er al 750km onder 😛
@berberm1
het enige wat je nog meer moet vervangen is je sproeier. Deze zal wel aan aantal maten omhoog moeten17 februari 2019 om 21:28 #784158Die DMP is leuk, maar voor een paar tientjes meer heb je een 43 DR en zit je gewoon gegarandeerd goed.
Maar om antwoord te geven op je vraag, je zal je sproeier moeten aanpassen. Begin maar met een 66, dan zit je sowieso goed. Vanaf daar ga je naar beneden tot je de perfecte sproeier afstelling hebt gevonden.
14 februari 2021 om 11:17 #807091Een 66 sproeier is echt wel te groot. Ik had ook een 65 met mijn 65 cc dmp cilinder in een standaard 12/12 carb en hij liep vast omdat hij veel te rijk stond. Nu zit er een 58 in en rijd hij perfect. Maar je moet zelf ondervinden welke sproeier het best bij je setup past, monteer een sproeier van welke je denkt dat deze goed gaat zijn rij er een stukje mee en een klein stukje op hoge toeren en kijk dan de kleur van je bougie na.
14 februari 2021 om 11:36 #807092 -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.