65cc set up?

Home Forums Techniek Afstellen 65cc set up?

This topic contains 9 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 1 month geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #784086

    berberm1
    Topic starter
    Berichten: 7

    Hallo forumleden,

    Ik ga een dmp 10 65cc halen, mijn vraag is ik heb nu een 12/12 cab en een malossi power filter wat zou ik nog aan mijn set up moeten verander. Of hoeft er niets (heel weinig) te worden vervangen?

    mvg, berbersm1

    #784093

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Zo,n dmp cilinder moet je even goed controleren op braampjes, heb ik gehoord, voor de rest weet ik het niet.

    Ik rijd met een dr43mm daar heb ik een paar hapjes uit het carter gefreesd voor de booster poorten. het zou kunnen dar de dmp dat ook nodig heeft.
    Maar als je daar geen zin in heeft hoeft het niet.
    Er is ergens een topic over deze cilinder. dat is misschien ook leuk om te bekijken.

    Ik weet dat Mcboss 3 x een nieuwe dr43 mm in zijn verkooptopic aanbied, hij vraagt 70 per stuk.

    #784095

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Klopt heb er nog een aantal liggen.
    zijn wat mij betreft ook betere cilinders dan de dmp

    #784096

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    65DR evo is echt een van de beste prijs-kwaliteit cilinders. Deze zou ik echt kiezen, ipv een DMP.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #784097

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Hallo forumleden, Ik ga een dmp 10 65cc halen, mijn vraag is ik heb nu een 12/12 cab en een malossi power filter wat zou ik nog aan mijn set up moeten verander. Of hoeft er niets (heel weinig) te worden vervangen? mvg, berbersm1

    zelfde als dmp….  rijd nog steedst prima ermee 🙂

    41mm Italkit (60cc)

    #784098

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Hallo forumleden, Ik ga een dmp 10 65cc halen, mijn vraag is ik heb nu een 12/12 cab en een malossi power filter wat zou ik nog aan mijn set up moeten verander. Of hoeft er niets (heel weinig) te worden vervangen? mvg, berbersm1

    zelfde als dmp…. rijd nog steedst prima ermee

    41mm Italkit (60cc)

    <iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“41mm Italkit (60cc)” — Vespa-Ciao.nl” src=”https://vespa-ciao.nl/forums/topic/41mm-italkit-60cc/embed/#?secret=cH31wcctuR” width=”600″ height=”338″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”cH31wcctuR”></iframe>

    een 41mm italkit is gewoon een 50 snel en niets meer.
    een 43mm is wel een ander cilindertje die wat meer toelaat dan de tamme 41mm  😉

    edit: het is zelfs geen 60cc maar een 55cc

    #784115

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    ik de heb 50 van DMP, zo uit de doos gemonteerd en zit er al 750km onder 😛

    @berberm1
    het enige wat je nog meer moet vervangen is je sproeier. Deze zal wel aan aantal maten omhoog moeten

    #784158

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Die DMP is leuk, maar voor een paar tientjes meer heb je een 43 DR en zit je gewoon gegarandeerd goed.

    Maar om antwoord te geven op je vraag, je zal je sproeier moeten aanpassen. Begin maar met een 66, dan zit je sowieso goed. Vanaf daar ga je naar beneden tot je de perfecte sproeier afstelling hebt gevonden.

    #807091

    Stef Cools
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Een 66 sproeier is echt wel te groot. Ik had ook een 65 met mijn 65 cc dmp cilinder in een standaard 12/12 carb en hij liep vast omdat hij veel te rijk stond. Nu zit er een 58 in en rijd hij perfect. Maar je moet zelf ondervinden welke sproeier het best bij je setup past, monteer een sproeier van welke je denkt dat deze goed gaat zijn rij er een stukje mee en een klein stukje op hoge toeren en kijk dan de kleur van je bougie na.

     

    #807092

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Hallo Stef, ook welkom hier.
    Plaats je 1 bericht. Ook nog je eerste.
    En is het topic al 2 jaar oud.
    Koekoek 😉

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.