48mm Fabrizi

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 48mm Fabrizi

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Crullie 4 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #149167

    citta-erik
    Topic starter
    Berichten: 28

    zeldzame cilinder van fabrize dit is de informatie die er bij stond het was itliaans even vertaalt naar nederlands.

    De Zeldzaamste GT Fabrizi D48 stelt 44 exaust 28 SP 12 voor Piaggio Ciao, Si, Bravo, Boxer, Werkgever, Grillo in werking.
    De uitrusting in nieuw in doos, opent slechts voor foto’s!!
    Dit is de definitieve stap op deze motor.
    De uitrusting is:
    •,Alluminium Cylinder d48 run 44 exaust 28
    •,Piston d48 sp.12

    [thumb=datas/thumbs/1957-6c8e_1.jpg]1957-6c8e_1.jpg[/thumb]

    [thumb=datas/thumbs/1957-72dd_1.jpg]1957-72dd_1.jpg[/thumb]

    [thumb=datas/thumbs/1957-751b_1.jpg]1957-751b_1.jpg[/thumb]

    #150565

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Wel lachen die vertaling,op wat slaat “werkgever”????
    Ziet er een supersnelle mooie kit uit.

    #150566

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Is dat de 48mm fabrizi kit die thomas hier toen ook op het forum had gezet? Dat als er 50 geinteresseerden waren hij werd geproduceerd ofzo?

    Ziet er wel dik uit. Ben benieuwd hoe zoiets rijdt

    #150567

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6932

    Werkgever:D

    Boring: 48, slag: 44, uitlaatpoort: 28.

    Er zijn wel wat italianen die hem hebben (geprobeerd), verwacht hier geen ervaringen.

    Ik geloof dat deze door sprocatti werd gemaakt en er was inderdaad sprake van een korte serie nieuwe cilinders, maar dat is zoals zoveel plannen(de langverwachte versterkte koppeling voor vario) verzand.

    Er waren 2 versies, met verschillende timing(step a & step b). Een van de snelste 3 taps cilinders, ja dat zal niemand verbazen.

    Extreem dun uitlaatflensje als je het mij vraagt.

    #150568

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    uitlaatflens lijkt me een ramp idd.

    wel een leuke uitaging op een reedvalve lijkt mij….Jammer dat ze niet of lastig te krijgen zijn..

    #150569

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    zolang je je uitlaat goed vastzet op een paar plaatsen dan lijkt die flens me niet zo’n probleem.

    #150570

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    stel dat ik mijn fabrizi eronder zou zetten die er vast voor gemaakt is, dan vraag ik me af hoelang die het gaat houden, zo superstevig zit ie er niet onder…

    #150571

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Fabrizi racing zit vast met een veertje, zolang hij recht erop zit staat er nauwelijks druk op de flens dus dan lijkt me dat niet zo’n probleem.. of zie ik dat nou verkeerd?

    #150572

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    mijn uitlaatje zit toch behoorlijk beweging in.

    #150576

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    De uitlaat MOET vastgemaakt worden met de 2 bijgeleverde veren.Daarvoor moet je 2 gaten in een koelrib boren.Links & rechts van de cilinder,onderkant gezien.
    Bij mij is er amper beweging in te krijgen.

    #150577

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4367

    Ik weet het niet 100% zeker maar volgensmij ligt deze Kit hier bij de Daytona Shop in Roermond nog nieuw in de vitrine!
    Ligt er al jaren, vind ik ook niet raar voor de belachelijke prijs van dik 800 euro:con

    #780068

    Strikert
    Bijdrager
    Berichten: 596

    Ik krijg volgende week de kit nieuw binnen. Deze komt op een simonini 3 taps met waarschijnlijk een slurpende 26mm carb, wordt een blok project voor volgend jaar.7CCA4520-5100-4EA9-8C35-D432EC22A1D44EED8F3B-0DEA-4984-86AF-F66395BC086514D78A93-F6F4-412F-B577-E8C665F3E8BEBE9E82E1-8C62-4D01-8AB4-B3600682562C8AB2D3B8-C30F-4FD9-8CB6-4FB66A2E4990C2FC9574-A820-4F87-86C6-B2366293B7584E06A39D-F05F-4CAB-9CAE-4AD6E0298D03

    #780070

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1694

    Denk eraan dat je deze cilinder nog wel even moet bevelen dus alle poorten een schuin randje aanbrengen anders gaat het chroom uit de cilinder splinteren aan de randen van de poorten.
    Fijn klein freesje-hoge toeren en een fijne zachte aanzet om perfectie te garanderen :thumb

    TICKLING BARN
    #780115

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3408

    Sorry dat ik me ermee bemoei, nooit met een frees op Chrome cilinders, hooguit met schuurrol
    Gaat mis anders

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #780149

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6522

    De nieuwe Fabrizi cilinders hebben een nicasil wand en niet chrome. Maar sowieso is het inderdaad beter met een schuurrol te doen dan geharde freesjes ivm het af chippen van de wand.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.