Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 48mm Fabrizi
This topic contains 29 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Crullie 2 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
3 november 2018 om 12:20 #780158
Ah nicasil, dat is een stap beter
En ja het is beter om te schuren dan te frezen.
Hoewel met de juiste materiaalkennis en gereedschapsleer heeft ieder materiaal zijn ideale verspaan punt zonder te chippen tenzij een verbinding in dit geval chroom op aluminium slecht is, Het is daarom beter om voor je gaat rijden alles even af te bramen zodat los zittende chroom deeltjes verwijdert zijn, en in mijn geval kan ik dat met een klein fijn diamant freesje in plaats met fijn schuurpapier en niet goed kunnen zien wat je doet.TICKLING BARN15 november 2021 om 18:00 #813199Welke krukas is er nog aan te raden voor deze cilinderkit?
17 november 2021 om 19:50 #813228Ik heb dus een mooi Fabrizi 48mm kitje weten te bemachtigen. Weet iemand welke krukas icm met een Simonini 3 taps Carter het beste aan te raden is?
18 november 2021 om 10:15 #813232Moeilijk te zeggen zonder te weten wat de slag van de cilinder is en de pistonpen maat.
In een 3Taps Simoninni carter hoort een 46 slag volle billen krukas(is standard) maar cilinder zal 44 slag zijn en pistonpen maat is vaak een 12mm dus meer info zal eerst noodzakelijk zijn.
Als je dit van te voren al had geweten dan was deze vraag van je overbodig geweest want dan weet je precies wat je nodig hebt.
Dus ik zie weer een persoon die alles wil maar totaal niet weet hoe het werkt 😥Vaak gedoemd om te falen dus leer eerst te begrijpen dat meten weten is
TICKLING BARN18 november 2021 om 12:54 #813234@ Crullie Jaaaah, meten is weten, maar er is ook nog: Experimenteren en proberen is leren.
@marrr-1
Wat ik wel jammer vind dat is dat als je zoiets leuks koopt als een Fabrzi 48mm cilinder dat je dat niet even in het topic:
Zet, zo dat we allemaal jaloers, eeuuh…. Blij, voor je kunnen zijn.Het laatste aanwinst topic is door AA-T gestart en ik vind dat samen met het “wat heb je vandaag geklust” topic een van de leukste topic,s.
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 4 months geleden door zevenenergie.
18 november 2021 om 13:24 #813237Fabrizi 48mm is enkel gemaakt in slag 44.
Denk dat marrr_1 dus ook al weet welke krukas hij nodig heeft qua maten.
hij vraagt ook welke aan te raden is. ??
aangezien fabrizi, simonini, mazzucchelli en sprocatti alleen een vollewangs krukas hebben met slag 44 zal de keuze niet reuze zijn. Dit zijn helaas merken die je niet op elke hoek van de straat kan kopen
18 november 2021 om 13:30 #813240k laast gezien dat er in Italie jongens zitten die krukassen voor de ciao, met een grotere slag 44mm produceren. Ik denk dat je het daar moet gaan zoeken.
18 november 2021 om 13:37 #813241Kwaliteit van dat spul moet zich wel nog bewijzen. En zeker met de krachten van een fabrizi kit
18 november 2021 om 14:00 #813242Moeilijk te zeggen zonder te weten wat de slag van de cilinder is en de pistonpen maat. In een 3Taps Simoninni carter hoort een 46 slag volle billen krukas(is standard) maar cilinder zal 44 slag zijn en pistonpen maat is vaak een 12mm dus meer info zal eerst noodzakelijk zijn. Als je dit van te voren al had geweten dan was deze vraag van je overbodig geweest want dan weet je precies wat je nodig hebt. Dus ik zie weer een persoon die alles wil maar totaal niet weet hoe het werkt Vaak gedoemd om te falen dus leer eerst te begrijpen dat meten weten is " />
Jammer van je aanname. Ik weet wel degelijk dat er een 44 slag krukas in moet, echter welke kun je nog nieuw verkrijgen? Ik zie namelijk alleen een Mazzuchelli op SIP-Scootershop.com staan en ik weet niet of deze kwalitatief goed is of dat ik beter naar een ander alternatief op zoek kan gaan.
Diameter cilinder 48mm
Slag 44
Pistonpen 12@ Crullie Jaaaah, meten is weten, maar er is ook nog: Experimenteren en proberen is leren. @marrr-1 Wat ik wel jammer vind dat is dat als je zoiets leuks koopt als een Fabrzi 48mm cilinder dat je dat niet even in het topic:
<iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“Je laatste aanwinst – Deel 2” — Vespa-Ciao.nl” src=”https://vespa-ciao.nl/forums/topic/je-laatste-aanwinst-2/embed/#?secret=fHaDqf4YiI” width=”600″ height=”338″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”fHaDqf4YiI”></iframe> Zet, zo dat we allemaal jaloers, eeuuh…. Blij, voor je kunnen zijn. Het laatste aanwinst topic is door AA-T gestart en ik vind dat samen met het “wat heb je vandaag geklust” topic een van de leukste topic,s.
Foto’s gaan volgen, zal het posten in het topic 🙂
18 november 2021 om 16:39 #813244Ik had nog een foto op mijn phone van de 44mm uit Italie:
Ons aller bekende menber Befke met de zachte G en de tato,s zond mij deze foto, dus hij weet er meer van. en heeft hem misschien ook wel eens besteld.- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 4 months geleden door zevenenergie.
18 november 2021 om 16:44 #813246Je kan ook een 46mm slag kruk gebruiken en dan met een ophoog plaatje werken als dat makkelijker is. 😉
Is de timing direct ook wat heter
TICKLING BARN18 november 2021 om 23:28 #813252Een beetje jammer dat je een vraag stelt in een mening en ervaring topic over een cilinder. Beter op een andere plek een vraag stellen en zoals al vermeld zien we in een ander Topic graag “Je laatste aanwinst”.
Enfin, over de 48mm Fabrizi cilinder. Hier zijn er nogal wat verschillende van. Zo pakte Fabrizi in het verleden gewoon de mal van een Eurocilindro of Simonini cilinder. Hun latere L’evoluzione cilinder is gebaseerd op een Simonini mal.
De “Eurocilindro” cilinders waren er in een step A en B versie. Beiden met een 28mm flens. Het verschil zit hem in de timing van de poorten. De step A versie is lager getimed dan een B. Hebben een Vertex zuiger met of 1 L-veer of 2 zuigerveren. Bedoeld voor een 44mm slag, maar dmv een ophoogplaat van 1 of 2 mm ook op een andere slag te laten draaien van 46mm. De cilinderkoppen zijn zoals de foto een Eurocilindro style kop of een bewerkte Polini cilinderkop met centraal bougiegat.
De “Simonini” cilinders waren er in 43, 44 of 46mm slag. Op de foto is een 46mm versie te zien van de cilinder. Bekijk ook de hoogte van de voet en de gehele cilinder is ook 63mm hoog.
De nieuwste Fabrizi cilinders lijken dus erg op de Simonini’s, maar is de poorterij heel anders. De uitlaatflens is nog weer even wat groter (32mm) en aanvankelijk draaien deze cilinders op 44mm slag. Maar ook hier geldt weer dat de cilinder uitermate geschikt is om op een ander slag te draaien. De cilinderkopjes bij deze kit zijn nu van Malossi met centraal bougiegat. Weliswaar dan bewerkt en hebben ze het merkje weg gefreesd.
19 november 2021 om 15:07 #813256Mooi Compleet verhaal..
En inderdaad het is beter om de topic,s in de juiste rubriek te zetten. en het op die manier overzichtelijk te houden als je de zoekfunctie gebruikt.
Ik zou het leuk vinden om van die drie cilinders ook de spoel poorten te zien, hebben ze allemaal open poorten?22 november 2021 om 16:31 #813306Over Topics gesproken deze set-up past zo ook in https://vespa-ciao.nl/forums/topic/max-3-taps/ 😉
TICKLING BARN -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.