Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 42 polini alu prestaties vallen tegen
This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Dan Plo 5 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
12 juli 2018 om 21:00 #776365
Hallo leden
Heb sind vandaag een 42 polini alu gemonteerd met nieuwe zuiger. Op std Carters aangepast voor 65 Dr.
Nu vind ik de prestaties nogal tegen vallen,niet dat het niet mooi loopt ofzo top van 73 GPS. Probleem is dat die boven in z’n toeren weg valt ofzoSetup :
Std Carters cp aangepast 65 Dr
Brom kruk berekend
Afgedraaid vliegwiel
Gevlakte kopje std
42 polini alu
13/13 sproeier 74
Malossie filter
Witte trekveren malossi
Poelie 7012 juli 2018 om 21:22 #776366Ik vind je sproeier aardig groot. Hoe is je bougiekleur? Ik zou zelf 66 of 68 inschatten – maar bougiekleur is leidend.
Welke uitlaat rij je mee? Dat mis ik nog.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 juli 2018 om 21:47 #776367@herr flick
Uitlaat is zelfbouw (calibrata alleen andere vorm)
Als ik kleiner ga word bougie grijs
Cilinder is niet standaard meer, vandaar dat sproeier bezetting anders is.
12 juli 2018 om 22:17 #776368Witte trekveren, pittig hoor.
Wat voor snelheid haalde je met de 43DR? Ik vind de snelheid niet heel langzaam maar het zou in theorie inderdaad sneller kunnen.
Zelf hoor ik wat wisselende verhalen over de 42 Polini, de een rijdt er jaren loeihard mee met weinig slijtage. Bij de andere valt de cilinder tegen en slijt de wand als een gek.
De rest van de setup ziet er wel goed uit, misschien zoals Herr flick een iets te grote sproeier, misschien toch een beetje valse lucht?
En de krukas bewerkt speciaal op de DR of gewoon de Polini methode?
12 juli 2018 om 22:55 #776372@florian
Met de Dr haalde ik met zelfde setup alleen 72 sproeier 86gpsVerder is het starten en lopen
Kan nog gele malossi veren proberen
En zat zelf te denken aan een 60 Poelie mis dat die z’n toeren dan beter kan verdelen ofzo.
Maak nog wel een filmpje morgen13 juli 2018 om 00:56 #776373Ik vind die topsnelheden toch heel mooi hoor. En wellicht verwacht je misschien teveel van de 42mm Polini. Deze cilinder is niet sneller dan een 43mm DR evo. Wel is een 42mm Polini aardig te bewerken en zal je door aanpassingen deze wat meer rpm kunnen laten draaien. Je schrijft ook dat hij niet standaard meer is. Wat is er mee gedaan?
Sproeiermaat lijkt wat aan de grote kant inderdaad. Bougiekleur zal ik mij niet zo druk over maken. Leidraad moet zijn wanneer je de beste prestaties hebt. Teveel mensen adviseren je naar bougiekleur te kijken, maar dit is iets uit het verleden en erg lastig af te lezen.
Ik ben wel benieuwd hoe de cilinder weg valt in hoge toeren. Een filmpje wacht ik af.
13 juli 2018 om 08:58 #776374Ik heb vorige week een speed engine opgebouwd met een nieuwe 42 evg en bewerkte halfvolle mazzu… en ik moet zeggen dit gaat erg hard. Cilinder heb ik nog niet bewerkt maar ga nu al rond de 75 op een citta…. met een poelie 65
13 juli 2018 om 10:55 #776386Wat mij in je setup (naast de sproeier) ook opvalt is dat je met een gevlakte standaard kop rijdt. Ben benieuwd naar de mening van anderen of dit wel helemaal verstandig is?
Heb je enig idee van je squish waarde?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.13 juli 2018 om 23:31 #776415Denk het gevonden te hebben,
Na monteren van een koppakking is het nu beter vind top snelheid nog steeds wel tegen vallen. En ja misschien verwacht ik te veel van deze cilinder. Kan nog kijken wat die doet op me speed engine en 16mm phgb. Maar das voor later nu eerst proberen klaar te krijgen voor de meeting -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.