41mm DMP

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 41mm DMP

This topic contains 25 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Robster 3 years, 11 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #151721

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    zevenenergie :
    Ik heb er ook een gehad, ik had hem licht getjoend en een ophoogplaat er onder, na er een tijdje mee gereden te hebben. was de cilinder nog in nieuwstaat geen krasje te zien.
    Kwalitatief gezien een dus goed cilindertje en niet duur.

    Ik geloof dat ik nu met die cilinder rijd.
    Hij hangt onder mijn tour Bravo, trekt goed op en door met een Leo SP.
    Ik heb er nog een gehad en ook die had een goede wand.
    Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding daarom ook prima.

    No replacement for displacement
    #151762

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Wat mij opvalt is dat de laatste reacties allemaal erg positief zijn!
    Zou ’t net zoals de Creco cilinder de eerste levering geleverd zijn met een slechte zuiger/veren:?

    #151722

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Ik heb een tijdje met deze cilinder gereden en heb hem verwisseld met een 43mm dr om dat eens te rijden.
    De cilinder en zuiger zien er nog uit als nieuw toen k hem eraf had gehaald.
    Niets mis met deze cilinder.

    #151723

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Zijn er tussen de mensen die er slechte ervaringen mee hebben gehad foto’s van de zuiger, om eventueel een vergelijking te kunnen maken met de zuiger die er nu bij geleverd word, om wellicht verschillen onderling te zien..Want ik neem gewoon aan dat hier een 41mm DMP zuigertje in gaat:?

    #151763

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786
    #151765

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    IJskonijn :

    zevenenergie :
    Ik heb er ook een gehad, ik had hem licht getjoend en een ophoogplaat er onder, na er een tijdje mee gereden te hebben. was de cilinder nog in nieuwstaat geen krasje te zien.
    Kwalitatief gezien een dus goed cilindertje en niet duur.

    Ik geloof dat ik nu met die cilinder rijd.
    Hij hangt onder mijn tour Bravo, trekt goed op en door met een Leo SP.
    Ik heb er nog een gehad en ook die had een goede wand.
    Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding daarom ook prima.

    Ja klopt dat cilindertje heb jij nu 🙂

    @citta ciao Ja gewoon een dpm zuigertje. Het zuigertje zag er ook nog piekfijn uit.
    Ik zou dit setje zo weer kopen.

    #151766

    chris zijn citta
    Bijdrager
    Berichten: 28

    ik rij nu zelf met een 41 PW cilinder all een tijdje nooit problemen mee gehad inderdaad net een 50cc met wat meer trek kracht

    #721769

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Heb deze ook net gekocht, de P12 versie van JMPB.   Op de cilinder staat gewoon PW zie foto’s

    Eerste indruk is niet slecht, redelijk afgewerkt. Randen zijn niet scherp, bovenkant is vlak. Alleen bij de poorten was het oppervlak wat ruw. Natuurlijk zelf afgewerkt voor het monteren. (Dat doe ik altijd voor de zekerheid (Heb al eens 2 DR evo’s kapot gehad door het niet te doen…)

    Alles zat ook mooi in de olie en het was ook compleet op de 2 borgclipjes na, maar daarvoor gebruik ik altijd mijn eigen seegerringen.

    Wat mij wel verbaasde is de zuiger, daar zit een sleuf in om boosterpoorten te voeden, maar er zitten geen boosterpoorten in de cilinder :S

    voor de rest, bekijk de foto’s maar! Zal eind deze zomer nog eens erop terugkomen als hij wat km’s heeft gemaakt.

     

    Oldtimer fanaat
    #721988

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Een cilinder welke nou eigenlijk nooit mijn interesse verdient had. Althans na de vele slechte verhalen er over gehoord te hebben en bijvoorbeeld dit topic te lezen. Bij JMPB zijn de reviews al ietsje beter en lees je vooral dat de prijs tov de kwaliteit gunstig is. En nou is deze cilinder natuurlijk in aanschaf ook niet erg duur.

    Ik zal niet snel een nieuwe DMP/PW aanschaffen, maar kreeg toevallig een 41mm PW bij een koop van verschillende cilinders. Helaas vastgelopen en de zuiger is echt onbruikbaar. De cilinder heeft niet erg diepe krassen, maar wat resten van zuiger/veer welke in de wand zijn blijven steken. Na een hoonbeurtje zal dit kitje vast een hele tijd weer mee te kunnen. Zoals Joukel ook al aangeeft is het slim om de cilinder wel na te bewerken om de kans op warm en vastlopers te verkleinen, maar dit geld eigenlijk ook voor de meer gerenommeerde merken. Het leuke is dat de cilinder best wel wat potentieel in zich heeft. Een terechte opmerking is waarom die sleuf in de zuiger zit. Waarom niet zelf de boosterpoortje maken en tegelijk de uitlaatpoort mee te nemen in de bewerking. In combinatie met de grote boring zal je dit aardig op weg helpen.

    Wat mij overigens wel opvalt is dat er volgens mij verschillende gietmallen zijn gebruikt. Waar de letters ingedrukt staan is het ofwel een vierkantje of zoals de foto hierboven een rechthoekje.

     

    #722892

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Heb deze ook net gekocht, de P12 versie van JMPB. Op de cilinder staat gewoon PW zie foto’s Eerste indruk is niet slecht, redelijk afgewerkt. Randen zijn niet scherp, bovenkant is vlak. Alleen bij de poorten was het oppervlak wat ruw. Natuurlijk zelf afgewerkt voor het monteren. (Dat doe ik altijd voor de zekerheid (Heb al eens 2 DR evo’s kapot gehad door het niet te doen…) Alles zat ook mooi in de olie en het was ook compleet op de 2 borgclipjes na, maar daarvoor gebruik ik altijd mijn eigen seegerringen. Wat mij wel verbaasde is de zuiger, daar zit een sleuf in om boosterpoorten te voeden, maar er zitten geen boosterpoorten in de cilinder :S voor de rest, bekijk de foto’s maar! Zal eind deze zomer nog eens erop terugkomen als hij wat km’s heeft gemaakt.

     

    Heb vorig jaar een 60cc Italkit (41mm) gekocht via (jeroen JMPB) niet in de webshop/winkel…. beval erg goed meer trekkracht hoef niet zo snel 😆

    60cc Italkit (41mm)

    60cc Italkit (41mm)

    60cc Italkit (41mm)

    60cc Italkit (41mm)

    60cc Italkit (41mm)

    60cc Italkit (41mm)

    60cc Italkit (41mm)

    #796181

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    @ Joukel, wat bedoel je precies met afwerken?
    Wat gebruik je daarvoor, en wat werk je precies af dan?
    Ik heb nl. ook zo’n set gekocht als reserve in het geval mijn originele cilinder/zuiger het ooit begeeft…
    ( heb wel, na het lezen van deze topic, betere pistonpen veertjes meebesteld…).
    Rob.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 11 months geleden door Robster.
11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.