2Stroke's Ciao

Home Forums Mijn brommers Projecten 2Stroke's Ciao

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door FonS 6 dagen, 12 uur geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker

Fully2Stroke
    Topic starter

Hallo,

Leuk dat je de tijd neemt om mijn perso te lezen, het begon allemaal toen mijn vader via een vriend te horen kreeg dat hij ging scheiden en nog een ciao had staan, na een lange discussie met zijn vrouw wilde zij er nog 25 euro voor, nou daar kan je natuurlijk niet voor sukkelen dus hop de caddy in en halen! Na mijn werk begon ik meteen, natuurlijk eerst kijken of ze ronddraaide en dat ging soepel, de carburateur eraf gehaald zuiver gemaakt en gevuld met benzine, na vele pogingen wilde het blokje maar niet aanslaan en nam ik de carburateur terug af, de hoofdsproeier bleek verstopt te zijn dit was mij nog niet opgevallen, na eens hevig te blazen met de compressor de sproeier maar weer gemonteerd, alweer zonder succes dus hup weer uiteen en met de sproeier naar opa, hij kwam met het idee om een staaldraadje wat je rond je broodzakje kan doen iets kleiner te slijpen en erdoor te duwen, dit idee werkte perfect! Nadat de sproeier weer zuiver was de carburateur gevuld, gemonteerd en na 1 keer kicken brulde hij tot leven, hierna was het tijd voor de tank te spoelen nieuwe benzine erin te kappen en een filter de scooter liep perfect tot de originele cilinder die erop zat vast liep, hierna ben ik nog aan het sukkelen geweest met een andere cilinder die ook vastliep door de slechte kwaliteit, ik heb mijn 40 euro terug ontvangen en een dr50 gekocht na wat prullen bleek ook 1 draadstang uit het carter te zijn geslagen (vraag me niet hoe) en moest ik wel een nieuw carter zoeken, nadat deze niet ineen wilde met de nieuwe krukas heb ik hem momenteel bij epc liggen en ben ik aan een volledige restauratie van de ciao begonnen, de ciao is volledig gedemonteerd, geschuurd en staat momenteel in de grondverf.

Mochten jullie nog tips hebben voor mijn project (hij blijft standaard buiten het blokje max 60km/h) hoor ik het graag!

Tot ziens
    https://vespa-ciao.nl/uploads/hm_bbpui/777094/3m0geyjxu5jy1pnlqwbx9mwstvpcar19.jpghttps://vespa-ciao.nl/uploads/hm_bbpui/777094/3m0geyjxu5jy1pnlqwbx9mwstvpcar19.jpg

2Takt stinkt niet, je stinkt zelf!

Wilk1985
    Moderator

Hallo en welkom op dit forum!

Mooie buitenkans voor 25 euro, ik neem aan zonder kenteken maar dat lijkt me geen probleem aangezien hij het keuren zeker waard is.

Strakke Ciao, op de foto’s waarop hij nog in elkaar zit lijkt hij nog helemaal origineel en alles lijkt te kloppen op de trappers na. Deze kleur zie je vaker op dit model, mooi Ciaotje! Deze werden verkocht vanaf ongeveer 73 tot als ik me niet vergis 1979.

Wat voor carter heb je er nu voor gevonden?

Je vroeg om tips, ik zou sowieso de banden vervangen want die lijken ook nog origineel en zullen na 40 jaar waarschijnlijk steenhard zijn.

Een verstopte sproeier zal je waarschijnlijk nog wel vaker mee maken, ik prik ze altijd door met het uiteinde van een draadje remkabel (heb je altijd bij je) Verder zou ik hem origineel houden aangezien dit soort Ciaotjes hard in waarde stijgen en naar mijn persoonlijke mening origineel ook altijd het mooist is.

Fully2Stroke
    Topic starter

Hoi, en bedankt

Klopt 25 euro koop ik hem elke dag! Ik heb momenteel papieren aangevraagd voor 45 euro deze zijn ook al binnen en als de ciao af is vragen we een plaat aan en regelen we de verzekering!

De ciao is van 1975 en de kleur is volgens mij origineel en dat wordt hij nu weer, ik ga nu eerst de tank ontroesten en coaten.

Ik heb een 2dehands carter gekocht wat er nog goed uitzag.

De banden zijn made in italy en zullen dus nog de originele zijn, ik ga ze inderdaad vervangen alleen twijfel ik momenteel met de velgen deze zijn vel beroest en wil ze eigenlijk opnieuw chromen maar dit is best duur!

Haha klopt was me niet zo 123 opgekomen, de ciao blijft zeker origineel (buiten de snelheid dan) en als ik wat tijd over heb zou ik nog een sprintertje willen maken maar dit is voor later!

Bedankt voor je reactie!

Fully2Stroke
    Topic starter

Btw, in mijn voorvork zat hout om het spatbord vast te houden en het spatbord is achteraan gescheurd geweest en slecht gelast jammer want zo komen er minder originele onderdelen op!

KillerNoway
    Donateur

Welkom op het forum!

Goede reden voor een perso te starten! Voor 25 euro laat je zo een brommer natuurlijk niet staan nee! Leuk dat jij hem een 2e leven gaat geven. Voor de 60km/h te behalen zal ik als ik jouw was de inlaat iets aanpassen zodat de DR ook genoeg voeding krijgt. Mooi spuitwerk verricht, nu de rest nog.

Keep us posted! 😉

Fully2Stroke
    Topic starter

En zo is al iets af van de ciao het motortje is gereed! De setup zal ik even met je doornemen, een rms krukas, malossi krukas lagers, 50cc dr cilinder en zuiger, polini cilinderkop, 12/10 carb @56,polini luchtfilter, ngk bougie B7HS, een 1300 gram vliegwiel en een polini country uitlaat. De ciao zal nu even stilstaan omdat ik nog projecten heb maar ga er asap mee verder!
    20180824_12113420180824_13162320180824_131629

ritze
    Bijdrager

Hey man welkom op het forum, blijf weg bij epc jij kan dit zelf prima zo te zien 🙂 en een handje hulp van opa is altijd super chil.
    Veel succes met het opknappen van de brommer.
    (als je de 1300gram vlwiel vervangt voor een 750gr dan loopt het een stuk leuker)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Dat is weer een lekker vers blokje :thumb Heb je er al mee gereden en bevalt het?

Fully2Stroke
    Topic starter

Ik was idd al van plan om een 750 gram vliegwiel te steken, heb nog niet met dit nieuwe blokje gereden voor revisie wel en toen reed ik op een halve 50cc cilinder 😉

AA-T
    Sleutelbeheerder

25cc ? 😅

FonS
    Bijdrager

Ik was idd al van plan om een 750 gram vliegwiel te steken

Denk er dan aan dat er ook andere spoelen in moeten. Het oude model vliegwiel dat je nu gebruikt heeft een andere binnendiameter dan de nieuwere (lichtere) vliegwielen.

Fully2Stroke
    Topic starter

Owh, ik had gelezen dat je dan gwn de magneetband moet verkleinen.

FonS
    Bijdrager

En hoe zou dat moeten dan..?
    Het lichtere vliegwiel heeft een binnendiameter van (zo even uit mijn hoofd) 92mm. Je huidige, zware vliegwiel heeft een binnendiameter van 100mm. Een 92mm vliegwiel gaat dus niet om 100mm spoelen passen.
    Bedoel je met “de magneetband verkleinen” soms deze dunner maken? Zal vast mogelijk zijn, maar of dat beter en makkelijker is dan andere spoelen monteren betwijfel ik… Ik zou zelf in elk geval niet gauw aan een magneet gaan prutsen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.