Ziggy’s Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Ziggy’s Ciao

This topic contains 18 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Ziggys91 5 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker

Ziggys91
    Topic starter

Hi allen,
    Ik ben Ziggy, 24 jaar en woonzaam in Leiden. In 2007/2008 ben ik veel bezig geweest met mijn Citta en was ik ook veel actief op dit forum. Na een tijdje over gestapt op een tomos en daar weer veel aan versleuteld en met sprints mee gedaan waarna ik uiteindelijk alles verkocht om mij volledig te focussen op het van mijn hobby werk maken en dat is gelukt!

Sinds 2012 heb ik mijn oude passie skateboarden weer opgepakt en ben ik steeds meer gaan filmen en fotograferen waarna ik ook mijn eigen skate-magazine On The Roll opzette en steeds meer werk kreeg in het fotograferen en filmen. ( Ik heb ook een eigen website waar je wat (ondertussen iets verouderd) foto’s kunt zien)

De laatste tijd begonnen de sleutelkriebels weer op te spelen en na tijden marktplaats in de gaten houden reed ik naar Spijkenisse om vervolgens door de stortende regen om 9 uur ’s avonds vanuit Spijkenisse de brommer naar huis te rijden(duurde uiteindelijk nog een goede 3 uur) maar het was een goede deal volgensmij!

De snor Ciao die ik heb opgehaald heeft mij €225 gekost en de ex-eigenaar heeft hem in 2005 nieuw gekocht (hij had zelfs het bonnetje nog!) er is weinig op de brommer gereden en daardoor is die nog in super staat, hij heeft zelfs een toeter, variokappen en remlichten :haha

Mijn plannen voor de Ciao tot nu toe zijn:

*Trappers vervangen voor stepjes
    *Duozitje voor mijn vriendin er op
    *Varioset er op
    *Proma CC uitlaat
    *Nieuw blokje opbouwen met:
    -65cc DR(Deze had ik ook op mijn citta en was ik erg tevreden over)
    -13.13 carb
    -Uitgeveilde carters
    *Electronische begrenzer (hier in Leiden rijden heel veel tomosjes rond dus om de maand staat er wel weer een rollerbank ergens)

UPDATE 21-06-2016
    Gelukkig was het vandaag rustig in de winkel (Juhroen Skatestore Leiden) dus ben ik achter in het magazijn even aan de slag gegaan met mijn nieuwe onderdeeltjes die net binnen kwamen.

Wat ik heb gedaan:
    *Varioklok gemonteerd
    *Buddyzitje er op gemaakt
    *Proma CC geprobeerd te passen (lukte niet aangezien de uitlaatpoort van dit blok 23.5mm is wat ik al verwachtte)

foto’s:
    Zo stond het brommertje er vandaag bij

Varionaaf er in

En weer op de brommert

Even voor de sier met koppeling en vario, als het goed is krijg ik morgen V-snaar en andere onderdelen binnen

UPDATE 07-07-2016

Afgelopen week tussen de festivals, werk en skateboarden door even een aantal dingen gedaan:

*Blokje in elkaar gezet, startte eerst niet en bleek een te strakke decompressie kabel te zijn :lol
    *Blokje met proma cc gestart en alweer 1 tank leeg gereden, rijdt lekker en ik voel dat de proma een zieke boost geeft van 25-45 maar daarna houdt het ook op (top lijkt zo’n 50kmh te zijn, zal waarschijnlijk door mijn snorvertanding/poelie 80 komen)
    *Varioklok gereviseerd, ik krijg hem alleen nog niet goed in elkaar wat misschien door een te dunne pakking kan komen
    *Trappers er af gesloopt en stepjes+ zijstandaard gemonteerd
    *Buddyzitje gemonteerd

Blokje monteren

Klok geviseren

Veel onderdelen van #RIDINGSOLO overgenomen, waaronder dit voor rekje, iemand enig idee hoe ik deze het best gemonteerd krijg op een nieuwere ciao?

En toen stond hij er zo bij

Gisteren heb ik de Gianelly citypower besteld in verband met de proma cc herrie en getest en wat een optrekpower! Ik ben erg benieuwd hoe hij het met mijn vario gaat doet!

Wilk1985
    Moderator

Hoi en welkom terug!

Leuke Ciao hoor, deze heeft echt nog een heel leven voor zich :thumb

Ik neem aan dat je een ander carter zal gaan zoeken voor je plannen? Hier zal waarschijnlijk een begrenst carter onder liggen, die 43 DR gaat dan niet passen.

Succes met je plannen :thumb

Ziggys91
    Topic starter

Thanks, Yes ik ga op zoek naar een ander blokje en die helemaal opnieuw opbouwen!

Vespaatje
    Donateur

Als je met 43dr en vario gaat rijden kan ik je adviseren om je vriendin niet achterop te nemen, tenzij je toch wel enkele kilo’s zwaarder bent dan haar.
    Ik reed met de setup die jij wil gaan bouwen, met te zware vario rollen wilde die nog makkelijk van de grond komen.

Verder is het wel een mooie ciao voor een zeer net prijsje 😉

Ziggys91
    Topic starter

@Vespaatje Het is de bedoeling om heel soms met haar achterop te rijden, niet dagelijks ofzo (plus ik ben toch wel 75 kilo tegenover haar 50 kilo:))
    Welke rollen denk je dat ik nodig heb met 43DR, 1313, grote inlaat, proma cc elec ontsteking en zal ik een malossi/polini vario nodig gaan hebben? ik zou het liefst niet harder dan 60 gaan maar gewoon zo hard mogelijk optrekken.

Vespaatje
    Donateur

@Ziggys91
    Ik rij met malossi voorvario en 100mm achterschijven met standaard druk en trekveren op mijn snor.
    Met een gianelli citypower trek ik alle scooters eruit, met 9 grams rollen.
    Volgens mij zit je als je het goed af zou stellen rond de 6-7 gram met standaard veren.

Als jij niet teveel naar achteren gaat hangen zal je voorwiel wel aan de grond blijven.
    Ik (80 kg) met een vriend (80 kg) van me achterop trok makkelijk achterover 😉

Verder kan ik je de proma cc afraden als je deze nog niet in je bezit hebt. Deze maakt nogal herrie.
    Je zou beter voor een gianelli citypower kunne gaan, deze trekt al goed laag in de toeren.
    Daar komt nog bij dat de citypower minder opvalt :p

Ziggys91
    Topic starter

Gelukkig was het vandaag rustig in de winkel (Juhroen Skatestore Leiden) dus ben ik achter in het magazijn even aan de slag gegaan met mijn nieuwe onderdeeltjes die net binnen kwamen.

Wat ik heb gedaan:
    *Varioklok gemonteerd
    *Buddyzitje er op gemaakt
    *Proma CC geprobeerd te passen (lukte niet aangezien de uitlaatpoort van dit blok 23.5mm is wat ik al verwachtte)

foto’s:
    Zo stond het brommertje er vandaag bij

Varionaaf er in

En weer op de brommert

Even voor de sier met koppeling en vario, als het goed is krijg ik morgen V-snaar en andere onderdelen binnen

Martino
    Bijdrager

Van de foto’s valt mij wel direct de oldtimer variokoppelingschaal op. Nou zijn de standaard schalen al niet heel erg sterk en kan je ze als wapentuig rekenen bij een sterkere motor en hogere rpm. Een dergelijke schaal zal ik wel gaan vervangen wanneer je met een opgevoerde setup zoals die van jou gaat rijden.

Ziggys91
    Topic starter

Oh echt? Ik vond de varionaaf ook al niet heel lekker klinken, ik zal tzt zeker een revisie doen en een ander schaaltje halen erbij gelijk! Eerst maar eens met standaard setup rondrijden en vario totdat het nieuwe blokje af is!

Martino
    Bijdrager

Blijf je standaard rijden zal ik het met deze schaal wel aandurven, maar zet je naaf vooral niet in de vrijloop en geef vol gas…

en zo zijn er nog meer geplofte schalen bekend. In bovenstaand filmpje zie je zelfs nog een iets nieuwer type schaal welke iets dikker zijn dan een oldtimerschaal zoals die van jou. Wees er gewoon voorzichtig mee.
    Ik lees het niet zo snel terug, maar welke rf heeft jou naaf?

Ziggys91
    Topic starter

Haha ik zal zeker voorzichtig zijn! Met rf neem ik aan dat je ratio bedoelt? Volgensmij is het rond de 1:13, erg licht dus maar ideaal voor mijn plan van hard optrekken en niet te hard gaan:)

Martino
    Bijdrager

rf bedoel ik inderdaad de reductie factor mee en deze lichte overbrenging helpt helaas niet met het naar beneden brengen van je rpm. Straks bij je snelle setup maar een sterkere koppelingsschaal.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Als ik nu naar dat filmpje kijk, is dat dan wel een Ciao koppeling die zichtbaar is na de explosie?

Vespaatje
    Donateur

zevenenergie :
    Als ik nu naar dat filmpje kijk, is dat dan wel een Ciao koppeling die zichtbaar is na de explosie?

Dat lijkt me toch zeker een ciao koppeling.
    De segmenten zullen wel met de schaal mee de lucht in zijn gegaan.

Ziggys91
    Topic starter

Update 7/7/2016

Afgelopen week tussen de festivals, werk en skateboarden door even een aantal dingen gedaan:

*Blokje in elkaar gezet, startte eerst niet en bleek een te strakke decompressie kabel te zijn :lol
    *Blokje met proma cc gestart en alweer 1 tank leeg gereden, rijdt lekker en ik voel dat de proma een zieke boost geeft van 25-45 maar daarna houdt het ook op (top lijkt zo’n 50kmh te zijn, zal waarschijnlijk door mijn snorvertanding/poelie 80 komen)
    *Varioklok gereviseerd, ik krijg hem alleen nog niet goed in elkaar wat misschien door een te dunne pakking kan komen
    *Trappers er af gesloopt en stepjes+ zijstandaard gemonteerd
    *Buddyzitje gemonteerd

Blokje monteren

Klok geviseren

Veel onderdelen van #RIDINGSOLO overgenomen, waaronder dit voor rekje, iemand enig idee hoe ik deze het best gemonteerd krijg op een nieuwere ciao?

En toen stond hij er zo bij

Gisteren heb ik de Gianelly citypower besteld in verband met de proma cc herrie en getest en wat een optrekpower! Ik ben erg benieuwd hoe hij het met mijn vario gaat doet!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.