Zebaztiaan´s creaties

Home Forums Perso’s Projecten Zebaztiaan´s creaties

This topic contains 32 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Harleyman 8 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
  • #284716

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Ik zal na 9 jaar op het forum ook maar eens een perso beginnen haha
    Heb in de schuur een aantal bijzondere brommers staan maar al een tijdje geen vespa meer dus heb er weer 2 weten aan te schaffen!

    De bravo gaat van dames naar heren brommer getransformeerd worden en de boxer word gerestaureeerd met een kleine touch van mijzelf natuurlijk.

    Ik ga jullie nu eerst vervelen met de transformatie van de bravo 🙂
    helaas bleek de achterbrug compleet verrot te zijn en bij de eerste testrit thuis verloor ik al de ophanging van het standaard…

    dus opzoek naar een andere brug,stukje sterker!

    blokje alvast gereviseerd

    #497354

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Dan nu de opbouw van het frame,
    kleine demontage

    daarna steigerbuis ertussen gelast

    andere schokbrekers,zundapp tank,honda zadel en honda koplamp erop,met koplamp oren van een tomos.

    M stuurtje

    en de sterkere achterbrug natuurlijk

    paar oldskool rem/gas handels gevonden in mijn voorraad

    Zo staat hij er nu dus bij,er gaan nog veel dingen gebeuren dus als je geintreseerd bent blijf het volgen 🙂

    #497355

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Kijk wat een creativiteit heerlijk zo zie ik het graag TOP 🙂
    Weer eens wat anders dan de doorsnee vespa 😛

    We gaan je volgen kan niet wachten wat dit gaat worden 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #497359

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Thanx man, zulke reacties hoor ik graag!
    Ik probeer altijd originele dingen te creëren, zo heb ik bijvoorbeeld onder andere een zwaar gechopte aprilia redrose met een viertakt blok en een chopperfiets met 2takt berini blokje in de schuur staan.

    #497385

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Vandaag dacht ik even mijn achterspatbord te stralen….

    Dat word dus weer opzoek naar iets anders helaas…

    #497410

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Past dat kolere ding niet in mijn straalcabine 🙁
    Wat een werk zeg met zo een borstel…….bah

    #497430

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Sneakpreview van de gespoten achterbrug 🙂

    #497431

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Wow wat een aparte brommer… Niet helemaal mijn persoonlijke smaak om van allerlei verschillende onderdelen een brommer op te bouwen, maar je voert de stijl wel goed door en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat? Je brugje op deze manier gespoten met de juiste stickers doet me erg denken aan de brommers en scene zoals je die in America ook tegen komt. Daar is het hele “moped” verhaal een heuse subcultuur. Ken je http://www.mopedarmy.com ?

    #497434

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Ik doe al jaren “choppers” bouwen,en vind het altijd leuk om met veel verschillende onderdelen 1geheel te creëren,en je hebt iets wat niemand anders rijd natuurlijk 🙂
    Maak ook vaak gebruik van onconventionele dingen zoals een doucheputje verbouwen naar luchtfilter en een achterlicht maken van een brandmelder bijvoorbeeld.
    Eindresultaat van deze zal nog even duren omdat ik veel met mijn gezondheid sukkel dus het gaat allemaal in een laag tempo…

    Ik weet dat ik altijd meer “haters” dan fans aantrek met wat ik doe maar uiteindelijk doe ik het toch voor mezelf, heb deze keer besloten om hier een project te posten om misschien iemand te inspireren/interesseren. Maar gezien het aantal views en maar twee reacties vinden de meeste waarschijnlijk dat ik gek ben (is ook zo)
    Mopedarmy ken ik zeker en die Moped scène zou ik in Nederland ook graag zien haha

    #497435

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Begrijp mij niet verkeerd. Je stelt het wel heel zwart wit tussen “haters” of “fans”, maar er zijn ook zoveel andere kanten aan een bepaald project of projectpage.

    Zo zeg jezelf al veel met “choppers” bezig te zijn geweest en zal ik bijvoorbeeld weer kiezen voor een “racer”. Mijn interesse in oldtimers Ciao’s is ook niet zo groot als andere personen wel hebben of zelfs alleen maar oog voor hebben. Ik waardeer een mooie oldi zeker wel. Net zoals ik jou project zie zitten. Juist omdat het eens een keer wat anders is en het mij dus doet associëren aan de Amerikaanse mopedscene. Waarom er zo weinig reactie op deze projectpage komt kan ik juist daarom ook niet verklaren, maar volgens mij lijkt dit bij veel perso’s momenteel het geval te zijn. Mensen lezen wel, maar reageren niet?

    Overigens hoop ik dat het met je gezondheid beter zal gaan en dat we nog regelmatig updates hier zien. En dan mag het wat langer duren ik blijf in ieder geval nieuwsgierig naar het totaalplaatje en wat je er van gaat maken? Ik zal bijvoorbeeld ook graag een perso van Billy zijn “rat-ciao” willen lezen, maar post hij hier niets van op het forum. Een leuk uniek project wat jou waarschijnlijk ook wel zal aanspreken. Ook al doe je projecten inderdaad voor jezelf het neemt niet weg dat ze graag door anderen worden gevolgd. Jammer alleen dat dan de reacties vaak uitblijven.

    #497436

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Ja is misschien iets te zwart wit gezegd,maar je begrijpt wel gelijk wat ik bedoel haha
    Zit ook op een aantal andere forums en krijg daar weleens echt haat reacties af en toe op mijn auto/brommer/motor projecten maar elke reactie is mij goed,ook als ze negatief zijn
    Bedoel je dat deze brommer meer een racer is? Want dat klopt inderdaad,maar ik bedoelde dat ik echt met choppers bezig ben (geweest) zoals je voor je ziet als je aan bijvoorbeeld Harley denkt.
    Billy zijn rat-Ciao klinkt ook erg interessant ja,even overhalen om te posten 😉

    #497437

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Wel lullig inderdaad ja als je moeite doet voor een perso en weinig reactie krijgt, dus bij deze 🙂

    Ik reageer eigenlijk bijna altijd op iemands perso, behalve als ik het echt niks vind.

    Er zullen vast mensen zijn die dit soort verbouwingen gaaf vinden! Maar ik ben iemand die een nette Zundapp zeker kan waarderen en een nette Vespa uiteraard ook, echter de kruisingen vind ik echt niks.

    Maar ik moet zeggen dat de manier waarop je het doet dan wel weer mooi is! Je pakt het goed aan en het ziet er doordacht uit. Met de afwerking komt het vast wel goed dus ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar het eindresultaat.

    Hoe staat er ervoor met de Boxer? Zo’n gaaf ding, nog met schroefvork =):thumb=)

    #497379

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    Bedankt voor de reactie dan he haha
    De boxer heb ik lopend gemaakt met een extra remhendel als gashendel even tijdelijk, puur om het blok even te testen.
    Originele gashendel zit muurvast geroest.
    Kappen zijn helemaal heel
    Koplamp compleet kapot net als achterlicht
    Voorband plat en verscheurd
    Kan er dus niet op rijden momenteel.
    Alles zit vast gerot maar frame en brug zijn zo te zien nog hard en stijf
    Achterdrager krom en verschillende plekken gescheurd wat ik echt heel klote vind.
    De sigaarpijp zit geen demper in.
    Wil hem restaureren met wat kleine upgrades die niet opvallen.
    Hij gaat gebruikt worden voor oldtimer dagen en dergelijken.
    Moet nog veeeel aan gebeuren maar eerst moet de bravo af!
    Zoek ondertussen al wel naar spulletjes voor de boxer.
    Zou ook heel graag een beenschild op de kop tikken (iemand tips?)

    #497380

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    Wel tof zo’n cafe racer. Vind dat altijd wel mooi staan als je daar iemand op voorbij ziet gaan. Misschien leuk idee om het 2 bak systeem er op te zetten? Als je dat compleet krijgt, volgens mij zie je het niet zo vaak :con
    Achterbrug vind ik helemaal gaaf, zal wel eens een Rebel/Citta helemaal in deze vormgeving willen zien 😛

    Ik heb nog wel een bravo blauw spatbord voor je in zwolle met alle andere onderdelen voor de voor vork behalve de buiten veren ( daar had ik hem voor gekocht namelijk:P)

    Is hier op het forum niet iemand die zon cafe racer maakt, super vet, wil ik in de toekomst ook wel eens doen 😀

    Ga zo door en ik blijf je volgen

    #497438

    Harleyman
    Topic starter
    Berichten: 180

    2 of 3 bak systeem lijkt me leuk,heb ik al eens gehad maar is per ongeluk bij een partij onderdelen beland die ik verkocht heb.
    Koper ontkende toen ik hem belde dat het erbij zat…… Beetje jammer maarja.
    Gelukkig heb ik nog schakelbrommers in de schuur staan voor als ik zin heb om te schakelen 🙂

    Ben wel opzoek naar een achter spatbord eventueel met achterlichtje.

    Ik geloof dat Rick een SI caferacer maakt inderdaad,ziet er ook al goed uit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.