This topic contains 53 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 6 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
25 juni 2013 om 07:56 #469163
Ik begrijp je punt, maar hij klappert echt tegen de brug aan en niet tegen het motorscherm. Ik zal het binnenkort eens met een Malossi snaar proberen kijken wat hij dan doet.
4 september 2013 om 12:09 #492900Zo, vandaag de eerste stappen gezet op het pad naar een complete restauratie van de Si! Heb wel even zitten nadenken om toch niet eerst de Superbravo aan te pakken maar het is de Si geworden. Deze Si heeft zich bewezen van Maastricht tot Appelscha en het is nu echt wel tijd om hem netjes te maken.
Zo begon ik er vanochtend aan:
En een paar uur later stond hij er zo bij: ๐
Ik heb de volgende plannen ermee:
Compleet coaten in een kleurstelling die zich laat raden ๐
Alle kappen vervangen (heb ze al liggen)
Revisie van alle bewegende delen. Alles moet gewoon tiptop gaan werken zoals het hoort.
Nieuwe pleerol.Eigenlijk hetzelfde als ik de laatste jaren met de Citta en de oldie Ciao heb gedaan dus. De deadline is rond mei 2015, dan moet het wel zo ongeveer klaar zijn. Wie weet gaat het sneller maar voor de vorige projecten heb ik ook ruim de tijd genomen en dat bevalt erg goed.
Qua setup: Polini vario blijft er in ieder geval op, uitlaat ben ik nog niet helemaal uit. In ieder geval blijf ik wel met mijn gereviseerde+ geveilde euro 50 blok rijden want dit bevalt gewoon heel goed. Het is een beresterke cilinder die een hoop kan hebben en genoeg power heeft.
Ik ga een hoop spul vervangen dus zie mijn verkooptopic als je geinteresseerd bent in onderdelen!http://www.vespa-ciao.nl//forums.php?m=posts&q=32949&n=last#bottom
Bij interesse in onderdelen svp daar reageren zodat mijn perso netjes blijft.
Ik ga jullie op de hoogte houden van de opbouw, ik heb nu het blok dat onder de Si hing onder de Superbravo gehangen zodat ik nog iets heb om toertjes mee te rijden in 2014!
4 september 2013 om 12:27 #492902Ik raad; Verkeersrood met zwarte kappen?
Nou toch maar begonnen aan de Si. Dit werkpaardje gaat dus omgetoverd worden tot sierpaardje.
Qua afstelling zal ik je rollen nog steeds iets lichter gebruiken wanneer je met de Fire blijft rijden. Anders eens de Top One eronder. Alhoewel die uitlaat op een Si wel waat aanpassingsproblemen heeft.;)4 september 2013 om 12:40 #492903Goed geraden Martino! Ik ben erg gek op die kleuren :).
Wat betreft de uitlaatkeuze:
De fire is een fijne uitlaat maar erg lawaaiig en hij is al niet zo netjes meer als ooit, heb er mee door de regen gereden etc.
Ik heb een Gianelli Original power Si model nieuw liggen die lekker stil rijdt en bovendien een leuke originele look heeft.
Ik heb een homoet Die ik er onder wil leggen maar die reserveer ik denk voor de Superbravo ooit.
Ik ga denk ik eerst proberen hoe die Original power het doet, als ik er geen prestaties naar mijn zin uit kan krijgen gooi ik de Fire er onder nadat ik hem opknap. Dan inderdaad met lichtere rollen want hij wil nog net niet alles uit het blok halen nu.
Verder blijft het een werkpaard maar hij zal ook als sierpaard ingezet gaan worden, naar mijn mening is een Si gewoon de beste Vespa die er is, het is zon lekkere allrounder :D.
4 september 2013 om 14:10 #492863Mooi om te zien dat je de Si gaat aanpakken, ook een mooie kleurkeuze.
Maar nou moet je me toch eens uitleggen waar die wc rol voor dient.
4 september 2013 om 21:10 #492914Bedankt voor het compliment Joeri, maar moet ik je nou gaan uitleggen waar een wc rol voor dient?? ๐ :D.
Grapje, die wc rol is altijd makkelijk als je benzine morst of even iets wilt schoonmaken, je neus moet snuiten etc etc.
20 januari 2018 om 22:54 #499313Hallo,
ik heb een SI montecarlo met CP blok. ik heb alles liggen om er een electronisch blok met Kick in te Plaatsen. Echter heb ik geen idee waar dan de electrische spoel en knipperlichtmodule moeten komen.:? Weet iemand waar deze origineel geplaatst worden? Liefst een foto van zoeen originele montage.
Alvast bedankt
20 januari 2018 om 23:00 #500612Ik zie op sommige italiaanse tuning sites filmpjes van SI/Bravo,.. met een versterkte achterklok, De lange as komt aan het uiteinde in een beugelmet rollager zodat de as veel hohere belasting kan hebben. de koppeling lijkt ook niet origineel. heeft iemand een idee waar dit te verkrijgen is?
21 januari 2018 om 20:22 #500613Hallo,
Een CP blok is niet om te bouwen naar electrisch, je zal een electrisch (kick) carter moeten scoren en daar de cilinder etc op over moeten zetten.
Die beugels heb ik ook wel eens gezien, maar ik durf niet te zeggen waar ze te krijgen zijn. Misschien kan je het op die Italiaanse site vragen?
Overigens kun je voor deze vragen gewoon een nieuw topic openen. Ik gooi deze perso even dicht aangezien ik al een lange tijd geleden in een andere perso verder ben gegaan, namelijk: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=33466
Hier is de gehele opbouw van mijn SI te zien.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.