Wilk1985 Si 1993

Home Forums Perso’s Projecten Wilk1985 Si 1993

This topic contains 53 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 6 years, 2 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
  • Gebruiker
  • #469163

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Ik begrijp je punt, maar hij klappert echt tegen de brug aan en niet tegen het motorscherm. Ik zal het binnenkort eens met een Malossi snaar proberen kijken wat hij dan doet.

    #492900

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Zo, vandaag de eerste stappen gezet op het pad naar een complete restauratie van de Si! Heb wel even zitten nadenken om toch niet eerst de Superbravo aan te pakken maar het is de Si geworden. Deze Si heeft zich bewezen van Maastricht tot Appelscha en het is nu echt wel tijd om hem netjes te maken.

    Zo begon ik er vanochtend aan:

    En een paar uur later stond hij er zo bij: ๐Ÿ˜€

    Ik heb de volgende plannen ermee:
    Compleet coaten in een kleurstelling die zich laat raden ๐Ÿ™‚
    Alle kappen vervangen (heb ze al liggen)
    Revisie van alle bewegende delen. Alles moet gewoon tiptop gaan werken zoals het hoort.
    Nieuwe pleerol.

    Eigenlijk hetzelfde als ik de laatste jaren met de Citta en de oldie Ciao heb gedaan dus. De deadline is rond mei 2015, dan moet het wel zo ongeveer klaar zijn. Wie weet gaat het sneller maar voor de vorige projecten heb ik ook ruim de tijd genomen en dat bevalt erg goed.

    Qua setup: Polini vario blijft er in ieder geval op, uitlaat ben ik nog niet helemaal uit. In ieder geval blijf ik wel met mijn gereviseerde+ geveilde euro 50 blok rijden want dit bevalt gewoon heel goed. Het is een beresterke cilinder die een hoop kan hebben en genoeg power heeft.
    Ik ga een hoop spul vervangen dus zie mijn verkooptopic als je geinteresseerd bent in onderdelen!

    http://www.vespa-ciao.nl//forums.php?m=posts&q=32949&n=last#bottom

    Bij interesse in onderdelen svp daar reageren zodat mijn perso netjes blijft.

    Ik ga jullie op de hoogte houden van de opbouw, ik heb nu het blok dat onder de Si hing onder de Superbravo gehangen zodat ik nog iets heb om toertjes mee te rijden in 2014!

    #492902

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ik raad; Verkeersrood met zwarte kappen?

    Nou toch maar begonnen aan de Si. Dit werkpaardje gaat dus omgetoverd worden tot sierpaardje. :thumb
    Qua afstelling zal ik je rollen nog steeds iets lichter gebruiken wanneer je met de Fire blijft rijden. Anders eens de Top One eronder. Alhoewel die uitlaat op een Si wel waat aanpassingsproblemen heeft.;)

    #492903

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Goed geraden Martino! Ik ben erg gek op die kleuren :).

    Wat betreft de uitlaatkeuze:

    De fire is een fijne uitlaat maar erg lawaaiig en hij is al niet zo netjes meer als ooit, heb er mee door de regen gereden etc.

    Ik heb een Gianelli Original power Si model nieuw liggen die lekker stil rijdt en bovendien een leuke originele look heeft.

    Ik heb een homoet Die ik er onder wil leggen maar die reserveer ik denk voor de Superbravo ooit.

    Ik ga denk ik eerst proberen hoe die Original power het doet, als ik er geen prestaties naar mijn zin uit kan krijgen gooi ik de Fire er onder nadat ik hem opknap. Dan inderdaad met lichtere rollen want hij wil nog net niet alles uit het blok halen nu.

    Verder blijft het een werkpaard maar hij zal ook als sierpaard ingezet gaan worden, naar mijn mening is een Si gewoon de beste Vespa die er is, het is zon lekkere allrounder :D.

    #492863

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Mooi om te zien dat je de Si gaat aanpakken, ook een mooie kleurkeuze.

    Maar nou moet je me toch eens uitleggen waar die wc rol voor dient.

    #492914

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Bedankt voor het compliment Joeri, maar moet ik je nou gaan uitleggen waar een wc rol voor dient?? ๐Ÿ˜› :D.

    Grapje, die wc rol is altijd makkelijk als je benzine morst of even iets wilt schoonmaken, je neus moet snuiten etc etc.

    #499313

    janturbo
    Bijdrager
    Berichten: 59

    Hallo,

    ik heb een SI montecarlo met CP blok. ik heb alles liggen om er een electronisch blok met Kick in te Plaatsen. Echter heb ik geen idee waar dan de electrische spoel en knipperlichtmodule moeten komen.:? Weet iemand waar deze origineel geplaatst worden? Liefst een foto van zoeen originele montage.

    Alvast bedankt

    #500612

    janturbo
    Bijdrager
    Berichten: 59

    Ik zie op sommige italiaanse tuning sites filmpjes van SI/Bravo,.. met een versterkte achterklok, De lange as komt aan het uiteinde in een beugelmet rollager zodat de as veel hohere belasting kan hebben. de koppeling lijkt ook niet origineel. heeft iemand een idee waar dit te verkrijgen is?

    #500613

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Hallo,

    Een CP blok is niet om te bouwen naar electrisch, je zal een electrisch (kick) carter moeten scoren en daar de cilinder etc op over moeten zetten.

    Die beugels heb ik ook wel eens gezien, maar ik durf niet te zeggen waar ze te krijgen zijn. Misschien kan je het op die Italiaanse site vragen?

    Overigens kun je voor deze vragen gewoon een nieuw topic openen. Ik gooi deze perso even dicht aangezien ik al een lange tijd geleden in een andere perso verder ben gegaan, namelijk: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=33466

    Hier is de gehele opbouw van mijn SI te zien.

9 berichten aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.