Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

This topic contains 264 reacties, has 74 deelnemers, and was last updated by Yeppie03. 20 hours, 48 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 265)
  • Gebruiker
  • #803473

    shark
    Donateur
    Berichten: 131

    Ik heb een Gilera citta maar die loopt slecht als hij koud is. Hij stottert met vol gas maar als je een paar keer vol gas optrekt dan loopt hij na 2 of 3 keer gewoon goed. Als hij dan weer even stationair heeft gelopen komt het probleem weer terug. Wat kun je daaraan doen? Setup: Dellorto 13/13 Sproeier 52 Proma cc uitlaat Luchtfilter malossi Blok en carter origineel

    “Stotteren” is een beetje een vaag begrip maar het is denk ik wat je zou zeggen als de brommer te rijk (te grote sproeier) is afgesteld.

    Afstellen is vaak proefondervindelijk te werk gaan. Dus als de brommer te rijk staat afgesteld dan kun je kijken of je luchtfilter nog goed werkt, (probeer desnoods even een klein stukje zonder filter en kijk of het probleem dan minder wordt).
    En anders kun je natuurlijk eens een kleiner sproeiertje proberen.

    Overigens kan het ook zijn dat je een de bougie de verkeerde warmtegraad heeft, want dat kan soortgelijke klachten veroorzaken. Kwestie van beetje uitproberen

    • Deze reactie is gewijzigd 6 months, 3 weeks geleden door shark.
    #807312

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Ik heb een Piaggio SI met gereviseerd standaard brom blok met 12/10 carburateur met een malossi luchtfilter en tecno circuit uitlaat.
    Hij heeft bijna geen vermogen bij een koude motor.
    Als hij eenmaal goed warm is trekt hij redelijk maar slaat stationair meteen af.
    Wat kan dit zijn?

    Jarno
    #807318

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1220

    Ja met koude motor dan willen ze nog niet echt, met choke starten en wegrijden.
    Als ie warm wel goed loopt is het toch goed zo, alleen stationair toerental nog even afstelle.
    Je weet van de stationairschroef?
    Sproeier moet  52-54-56 zijn even proberen welke het lekkerst rijd.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807322

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Stationair is hij al afgesteld maar dat hielp niet.
    Ik heb al een aantal Piaggio brommers gehad en al veel aan gesleuteld dus ik weet er wel wat vanaf.
    Er zit volgensmij sproeier 52 in en ik heb net het blok gereviseerd dus valse lucht kan het niet zijn.
    Er zit een nieuwe bougie in.
    Als ik de stationair schroef terug draai als hij koud is gaat hij een beetje raar lopen.
    De koppeling wil bij een laag toerental al aangrijpen dus ook even nieuwe trekveertjes.
    Ik weet niet wat er nog mee kan zijn.
    Ik ga morgen even een andere carburateur proberen misschien dat dat helpt.

    Jarno
    #807323

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1220

    Maar, eerst maar eens sproeier 54 en 56 proberen.
    Steeds een grotere sproeier monteren tot ie “viertakt” en dan één maat terug, die sproeier gaat er in.

    Waarom opeens een andere carburateur?

    Jij zegt, “als ik de stationair schroef terug draai”
    maar je klaagt juist dat ie afslaat bij warme motor,
    dan moet de schroef juist “in” gedraaid worden(=hoger stationair toerental)

    Trekveertjes zou ik nog mee wachten, eerst de motor goed laten draaien.
    Als de motor zo direct weer wat meer kracht heeft slipt ie vanzelf weer wat langer.
    Hij heeft er nu de fut niet voor.

    Als je contactpunten ontsteking hebt, stel je ontsteking ook goed af.
    Besef ook dat alles 20+ jaar oud is en een blokje wel eens een revisie wil.
    Dat had je gedaan.
    Maar bijv. een versleten cilinder zuiger veren kost ook veel vermogen.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 months, 3 weeks geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807327

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Het stationair toerental staat al heel hoog

    Dus dat kan het niet zijn waardoor die afslaat.
    Ik ga morgen is verschillende dingen proberen.
    Ik denk alleen niet dat ik die maten sproeiers niet heb liggen dus daarvoor moet ik even wachten tot de brommerzaak weer open is.
    Ik bedoel met laag vermogen dat hij heel slecht op toeren komt.
    Ik had voorheen een citta met 65cc Dr blok en die liep fantastisch en bij die kon ik het toerental heel laag zetten en bij deze kan ik hem niet meer verder terugdraaien want dan draai ik de schroef eruit.
    Toen ik hem kocht zat er niet eens een schroef in en toen liep hij ook dus dat is raar.
    Nu lijkt hij hetzelfde te doen.

    Jarno
    #807328

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Valse lucht door het carter kan het niet meer zijn want ik heb een nieuwe pakking samen met vloeibare pakking gebruikt dus dat moet wel afdichten.
    Er zit ook een nieuw busje in de carburateur dus daar kan ook niks fout zijn

    Als je de schroef er helemaal uitdraait en hij loopt nog steeds denk ik dat er toch iets mis is met de carburateur.
    Jarno
    #807431

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Heb sproeier 58 erin gedaan.
    Hij liep goed en de bougie heeft de goede kleur.
    Stationair toerental nog iets omhoog en andere trekveertjes erin.
    Hij loopt en rijd perfect.
    Dacht dat er iets mis was met de ontsteking maar dat is gelukkig niet zo.
    Bedankt voor alle hulp.

    Jarno
    #807439

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1220

    Goed zo, lekker rijden maar weer.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807933

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Volgende setup, hij wilt niet starten ik denk dat het de sproeier is.

    Vonk is erg sterk en blauw
    Benzine gaat er goed doorheen
    Benzine ook al in het bougie gat gedaan
    Valse lucht gecheckt

    Malossi reedvalve mp one (4kleps membraan)
    65cc malossi
    Filter malossi
    Ontsteking malossi
    13/13 carb
    Nero uitlaat
    Vollen wangen kruk

    Moet ik dat nou wel doen?
    #807953

    Spotkip
    Bijdrager
    Berichten: 99

    @millyway
    ik zou bij sproeier 70 beginnen en dan gaan afbouwen.

    #807957

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1220

    Tijdstip vonk?
    Is dat afstelbaar bij die ontsteking?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808168

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Vorige was gelukt nu een nieuwe carb

    19,5mm dellorto phbg met nu sproeier 88 en w6 naald
    E8 red malossi lucht filter
    Reedvalve mp one
    65cc malossi
    Citypower en vollewangen kruk
    Denk dat de sproeier veels te groot is nu, denk richting 80, iemand ervaring?

    Moet ik dat nou wel doen?
    #808171

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1220

    Waarom denk je dat?
    Als ie veels te groot is moet ie nu toch al voor geen meter rijden?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808187

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Waarom denk je dat? Als ie veels te groot is moet ie nu toch al voor geen meter rijden? Gr. Wim.

    Haha omdat ik hem niet gestart krijg, met de 13/13 deed die starten als een warm mes door boter met de trekstart en nu krijg ik sputteren, maar hij slaat niet aan. Zou het iets anders zijn?

    Moet ik dat nou wel doen?
15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.